استقرار کشتی جنگی انگلیسی در دریای شمال برای رصد تحرکات روسیه

بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس کشتی جنگی اچ.ام.اس وست‌مینستر را در دریای شمال با هدف رصد زیردریایی‌های روسی که در ژانویه به مناسبت روز کریسمس مسیحیت ارتدوکس بازمی‌گردند، در وضعیت آماده‌باش قرار داده است.

استقرار کشتی جنگی انگلیسی در دریای شمال برای رصد تحرکات روسیه

به گزارش روزنامه دیلی میل، کشتی جنگی اچ.ام.اس وست‌مینستر انگلیس هم‌اکنون در وضعیت "آماده‌باش سطح بالا" در محل جزایر شتلند قرار گرفته است.

این کشتی جنگی تایپ-۲۳ نیروی دریایی انگلیس ماموریتش رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه‌ای در حال بازگشت به خانه برای مناسبت روز کریسمس مسیحیت ارتدوکس به تاریخ هفتم ژانویه ۲۰۲۲ است.

ناو اچ.ام.اس وست‌مینستر که در سال ۱۹۹۲ کارش را آغاز کرد، در سال ۲۰۱۴ به روز رسانی شد. این ناو در حال حاضر مجهز به سامانه موشکی سطح به هوای "سی سپتر" (Sea Ceptor) شده است که برد آن دو برابر موشک قبلی این ناو است.

ماموریت اصلی این کشتی در کریسمس استفاده از تجهیزاتش از جمله سیستمی از هیدروفون‌ها با هدف شنود زیردریایی‌ها است. نیروهای دریایی روسیه اغلب در این موقع از سال در نزدیکی آب‌های ارضی انگلیس تردد کره تا به بندر سورومورسک این کشور، پایگاه دریایی اصلی ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه در ساحل دریای بارنتس برگردند.

مسیحیت ارتودکس از تقویمی متفاوت با گاه‌شماری میلادی پیروی می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در تاریخ ۲۳ دسامبر دومین زیردریایی مسلح به موشک هسته‌ای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس پایگاهش در شهر فاسلین اسکاتلند را ترک کرد.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت که دریافته این زیردریایی کلاس ونگارد هنوز استقرار رسمی پیدا نکرده، اما در حال اجرای مانورها و تمرین‌هایی پیش از بر عهده گرفتن نقش بازدارندگی هسته‌ای انگلیس است. معنی این برنامه این است که دو گروه از خدمه، هر یک متشکل از حدود ۱۲۰ زیردریایی، به علاوه حدود ۳۰ نیروی آموزشی در طول کریسمس به کار گرفته می‌شوند.

هزاران سرباز انگلیسی در طول تعطیلات کریسمس در حالت آماده‌باش هستند. آنها به خدمه ناو اچ.ام.اس وست‌مینستر متشکل از ۱۸۵ ملوان و حدود ۶۰۰۰ نیروی مسلح دیگر که در کریسمس دور از خانواده‌ها و خانه‌هایشان هستند، پیوسته‌اند.

در استونی، بیش از ۶۵۰ سرباز بریتانیایی به عنوان بخشی از مأموریت حضور بهبود یافته خط مقدمی ناتو با هدف بازدارندگی در برابر روسیه، یک گروه رزمی چند ملیتی را رهبری می‌کنند. همچنین صدها پرسنل نظامی هر سه نیروی ارتش انگلیس از محل پایگاه آر.ای.اف آکروتیری قبرس و همچنین عراق و نقاط دیگر خاورمیانه به عنوان بخشی از ماموریت مبارزه با داعش کار خواهند کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها