نگرانی نیکی هیلی از پیامدهای لغو تحریم‌های ایران برای آمریکا

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، جو بایدن را به آنچه که پنهان کاری در روشن ساختن عواقب لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواند، متهم کرد.

نگرانی نیکی هیلی از پیامدهای لغو تحریم‌های ایران برای آمریکا

به گزارش  روزنامه واشنگتن تایمز، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در زمان دولت دونالد ترامپ، جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به پنهان‌کاری در روشن ساختن عواقب لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

به گفته هیلی، «در افتادن با کنگره برای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای رئیس جمهور بایدن غیرمسئولانه و واقعا خطرناک است».

او افزود: مردم آمریکا تماما حق دارند بدانند که آیا ما به بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم پول می‌دهیم یا نه. ما سزاوار دانستن جوابیم و کنگره باید بایدن را پاسخگو بداند.

 انتقاد هیلی از بایدن در پی این مطرح می‌شود که دولت جدید آمریکا چند ماه پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، در مارس ۲۰۲۱ وارد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد و با تاکید بر این که مایل است برای حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران، مسیر دیپلماسی را در پیش بگیرد، اعلام آمادگی کرده است که در صورت عملی شدن آن‌چه «بازگشت به پایبندی دوجانبه با ایران به توافق هسته‌ای می‌خواند»، تحریم‌های ناسازگار با برجام[توافق هسته‌ای] را لغو کند.

این تحریم‌ها که با انجام شدن توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ لغو شده بودند، با خروج دولت ترامپ از توافق در سال ۲۰۱۸، بازگردانده شدند. تحریم‌های جدیدی نیز در مدت روی کار بودن دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد.

اغلب جمهوری‌خواهان هم‌حزبی ترامپ در کنگره همانند هیلی، از رویکردی که دولت بایدن در قبال ایران در پیش گرفته است و تصمیم آن برای بازگشت به توافق هسته‌ای، بارها انتقاد کرده‌اند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • 0

    آمریکا کشوری است که ازسال 1980 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.

  • 0

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

  • به دشمنی با آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کنیم/ آنها ما را نشناخته‌اند
    1


    به دشمنی با آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کنیم/ آنها ما را نشناخته‌اند

  • امریکا عامل انتقال داعش به افغاستان است/ لبنان هم بخشی از برنامه داعش بود
    0


    امریکا عامل انتقال داعش به افغاستان است/ لبنان هم بخشی از برنامه داعش بود

  • صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد
    0


    صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد

  • 1

    رئيس دولت قبل به مناسبت سالروز شهادت سردار پیامی در 11 بند صادر کرده است که اولا کاش خود نیز بهره‌ای از آنچه اشاره کرده، برده بود. ثانیا در همین پیام اظهار داشته سرمایه اصلی سردار سلیمانی ایمان قوی و اخلاص واقعی او در خدمت بود و هر کس این دو سرمایه را کسب کند می‌تواند مسیر سلیمانی را طی کند. بله سردار سلیمانی ایمان قوی به ولایت داشت که حتی نامه فرستاده آمریکا را هم باز نکرد و محلی به شیطان نگذاشت مثل شما نبود که 8 سال چشمش به دست کدخدا باشد و حل مشکل کشور را به شیطان گره بزند و به آمریکای مکار اعتماد کند. او حقیقتا ولایتمدار بود. شما چی؟!

  • ناشناس
    0

    شهید حاج قاسم سلیمانی کسی بود که آمریکا را در مرداب پریشانی و سراشیبی سقوط می‌دید و به پساآمریکا فکر می‌کرد او معتقد بود انقلاب توانسته از گردنه‌های دشوار عبور کند و جبهه دشمن را به تسلیم و انفعال وادارد و شک نداشت که این راه در نهایت به مقصد می‌رسد و آمریکا از صحنه به در خواهد رفت. اینک ما بیش از گذشته به چنین نگرشی نیاز داریم.

  • 0

    متصدی پیشین عملیات پهپادی آمریکا که در افغانستان، عراق و آفریقا هزاران ماموریت نظامی و ضربتی انجام داده می‌گوید: پنتاگون بارها غیرنظامیان را کشت و هیچ‌یک از خاطیان هم مجازات نشدند! کجایند مدعیان حقوق بشر؟! چرا وقتی از دماغ یک عنصر بازی خورده آمریکا خونی جاری می‌شود همه به صف می‌شوند به تبعیت از شیطان بزرگ عربده می‌کشند ولی از این همه قتل و غارت و جنایت این ابلیس به تمام معنا سخنی بر زبان نمی‌آورند.

  • 0

    فرانسه به جای اظهارنظر درباره ماهواره‌بر سیمرغ، پاسخ‌گوی جنایات خود باشد
    فرانسه به جای اظهارنظر درباره پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از سوی ایران به فضا، پاسخ‌گوی جنایاتش علیه کشور ما در زمان جنگ تحمیلی باشد.

  • 0

    اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم است

  • ناشناس
    0

    آلمان فروش تجهیزات نظامی به قزاقستان را تعلیق کرد
    مقامات آلمان به طور موقت قرارداد‌های فروش و ارسال تجهیزات نظامی و دفاعی به قزاقستان را متوقف کردند.

  • اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم است
    0

    اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها