سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا با ترور «قاسم سلیمانی» مرتکب جنایت جنگی شد

دیپلمات چینی اعلام کرد که آمریکا با سوء استفاده از زور فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران را ترور کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.

آمریکا با ترور «قاسم سلیمانی» مرتکب جنایت جنگی شد

به گزارش وب سایت وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص شهادت سپهبد قاسم سلیمانی امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ترور قاسم سلیمانی نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا خودسرانه هنجار‌های حاکم بر روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل را تضعیف کرده و این همچنین یکی از جنایات جنگی است که این کشور با سوء استفاده از زور مرتکب شده است.

ونبین در ادامه گفت: آمریکا به خود اجازه می‌دهد تا آنجا پیش برود که «قتل هدفمند» فرمانده نظامی یک کشور مستقل را از طریق تروریستی با نقض قوانین بین‌المللی انجام دهد و همچنین صد‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه را در سراسر جهان بکشد. آمریکا همه این اقدامات غیرقانونی و وحشیانه را از چشم مردم سراسر جهان در پشت نمای «نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» ادعایی خود پنهان کرده است.

روز گذشته در سالگرد ترور سپهبد سلیمانی از سوی نظامیان تروریست آمریکا «میک والاس» نماینده پارلمان اروپا نیز در توئیتی اعلام کرد به قتل رساندن سپهبد شهید سلیمانی، دو سال پیش در چنین روزی، جنایتی وحشیانه از سوی دولت آمریکا بود که بار دیگر اهانت محض آن‌ها به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نشان داد.

ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در ۱۳ دی سال ۹۸ صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    2

    لعنت به آمریکای جنایت کار که پیش از این ترور رئیس جمهور عراق و لیبی را هم ترور کرد و باعث هرج و مرج شد.

  • بابانی
    3




    از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که در هر جایی دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا و متحدانش و مدعیان دروغین حقوق بشر در کار است.

  • مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    1

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ودرسال 99

  • بابائی
    2


    1 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه آمریکایی ها جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    2 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه کشورهای اروپایی جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    3 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه عربستان سعودی، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و اسرائیل جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    4 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه سازمان های بین المللی جنایتکارخیانتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • بابائی
    2

    مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار از سال 1945 تاکنون مانند صهیونیست ها جنایتکار ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
    دخالت و مداخله آمریکایی ها، کشورهای اروپایی و صهیونیست ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان 100 درصد فقط به خاطر اهانت ها، خیانت های وجنایت های عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و ترکیه جنایتکار بوده است.
    و سازمان های بین المللی خیانتکار هم از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان بودند و هنوز هم هستند.

  • بابائی
    1


    وقتی آمریکایی ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند و هم دشمنان درجه یک کشورهای اسلامی و مظلومان وبشریت هستند.
    چرا ایران باز هم در وین به دنبال مذاکره و همکاری با آمریکا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها