طنز تلخ؛ وقتی دولت ضد حقوق بشر میزبان «نشست دموکراسی» است

حقوقدان و وکیل پرونده شکایت بیماران پروانه‌ای ایران علیه تحریم‌های آمریکایی، از جامعه جهانی خواست تا بر اساس قطعنامه‌های حقوق بشری سازمان ملل، برگزاری اجلاس فرمایشی سران کشورهای دموکراتیک و ادامه زورگویی‌های آمریکا در پی این اجلاس را محکوم کنند.

طنز تلخ؛ وقتی دولت ضد حقوق بشر میزبان «نشست دموکراسی» است

«رسول تقدسی» وکیل پرونده شکایت ۲۹۵ نفر از شهروندان ایرانی مبتلا به بیماری‌ «ای بی» (پروانه‌ای) از دولت آمریکا در گفت‌وگویی درباره ممانعت از دسترسی این بیماران به دارو، با اشاره به اقدامات غیرانسانی آمریکا، اظهار کرد: حقوق بشر حقوقی است که با تولد انسان محقّق می‌شود و مستقل از حکومت‌ها و قدرت‌هاست. حقوق بشر، حقوقی از آن همه انسان‌هاست و چون همه انسان‌ها اعضای جامعه بین‌المللی هستند و در انسان بودن، مشترک هستند، حقوق‌شان باید در همه جا یکسان اجرا شود ولی متاسفانه اقدامات یکجانبه آمریکا، حقوق بسیاری افراد در ایران و جهان را از بین برده است.

سیاستمداران آمریکایی اغلب ادعا می‌کنند که در کنار مردم ایران ایستاده‌اند، اما تحریم‌های ظالمانه اقتصادی واشنگتن بر زندگی بسیاری از مردم بی‌گناه ایران تاثیرات زیادی گذاشته است، به‌ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌های خارجی تحت فشار تحریم آمریکا، از فروش دارو به ایران امتناع ورزیده‌اند. اگرچه گویا واردات برخی از داروها مستقیماً ممنوع نشده، اما تحریم ها موجب  کمبود و گرانی داروها  شده به گونه‌ای که برخی از بیماران ایرانی توان خرید داروهای گران قیمت وارداتی را ندارند و به ناچار درمان خود را رها می‌کنند.

ایالات متحده که خود را «الگوی حقوق بشر» و «فانوس دموکراسی» می نامد، در داخل  با نقض حقوق بشر عده کثیری از شهروندان خود مواجه است، در خارج اغلب حق اساسی سلامت و زندگی مردم سایر کشورها را نادیده گرفته و خودسرانه تحریم‌های یک جانبه را علیه سایر کشورها اعمال و حتی مستقیماً به برخی کشورها حمله کرده و در نتیجه آن فجایع انسانی فراوان را به همراه آورده است.

چنین کشوری چه صلاحیتی برای میزبانی «اجلاس دموکراسی» دارد؟ ایالات متحده نه یک «قاضی دموکراتیک» و نه «ارباب مشترک دموکراسی» جهانی محسوب می‌شود. بنا بر این برگزاری اجلاس موسوم به «اجلاس دموکراسی» صرفاً نمایش منافع شخصی آمریکاست و از همان ابتدا محکوم به شکست است.

 

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    وقتی دولتهای ضد اسلام ادعای مسلمونی میکنند همچون چیز عجیبی هم نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها