پکن در واکنش به تحریم المپیک: آمریکا تاوان اشتباهاتش را می‌دهد

وزارت خارجه چین ضمن هشدار درباره اینکه با تصمیم آمریکا برای تحریم المپیک مقابله می‌کند، گفت که واشنگتن تاوان اشتباهات خود را پس خواهد داد.

 پکن در واکنش به تحریم المپیک: آمریکا تاوان اشتباهاتش را می‌دهد

دولت چین بار دیگر به تصمیم آمریکا برای تحریم مسابقات المپیک در پکن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای گفت: «برای مقابله با تصمیم آمریکا اقداماتی را انجام خواهیم داد. آمریکا تاوان اشتباهات خود را پس خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «چین در واکنش به تحریم دیپلماتیک آمریکا در بازی‌های المپیک زمستانی پکن، تدابیر سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ خواهد کرد».

این وزارتخانه تاکید کرد: «ایالات متحده باید از سیاسی کردن ورزش و تلاش برای تضعیف برگزاری بازی‌های المپیک در پکن خودداری کند».

پیش از این، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه دولت آمریکا نماینده‌ای را به المپیک زمستانی چین اعزام نخواهد کرد مدعی شد که دفاع از حقوق بشر در خون آمریکایی‌ها قرار دارد. گفته می‌شود تحریم ایالات متحده مانع از شرکت ورزشکاران این کشور در این بازی‌ها نمی‌شود (جزئیات بیشتر).

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز ماه پیش گفته بود این کشور نیز به فکر تحریم بازی‌های المپیک زمستانی چین است. در واکنش به این اظهارات، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد شدید از سیاسی سازی ورزش، گفت که اقدامات دولت آمریکا بر خلاف روحیه منشور المپیک است.

«جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده ماه گذشته گفت که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین است. این در حالی است که گفته می‌شود تحریم ایالات متحده مانع از شرکت ورزشکاران این کشور در این بازی‌ها نمی شود. از سوی دیگر، در ادامه فشارهای ضد چینی دولت آمریکا، تام کاتن سناتور ارشد جمهوری‌خواه این کشور از دولت بایدن، تحریم کامل بازی‌های المپیک زمستانی پکن را خواستار شد.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به پکن در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها