مذاکرات وین متوقف شد / رسیدن به توافق، خیلی دور، خیلی نزدیک!

مذاکرات وین برای یک تنفس چند روزه از ظهر امروز به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی متوقف می شود.

مریم محمدپور- دور هشتم مذاکرات وین به دلیل فرا رسیدن سال نوی میلادی و تعطیلی خدمات هتل کوبورگ و  غیره برای یک تنفس سه روزه، از ظهر امروز به طور موقت متوقف می شود. 

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده نشست وین، پیشتر گفته بود که دوشنبه دوباره به وین برمی گردیم. 

گفتگوها تا ظهر امروز پنج‌شنبه ادامه دارد و تا روز یکشنبه به دلیل تعطیلی هتل کوبورگ به مناسبت سال نو ؛ تنفس خواهد بود و مذاکرات دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

همزمان، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ابراز خوش‌بینی نسبت به روند مذاکرات، گفته که امکان توافق وجود دارد.

او در عین حال اضافه کرده، بدون شک جمهوری اسلامی ایران تحت‌فشار هیچ‌چیزی را نخواهد پذیرفت، اما در عین حال بارها اعلام کرده‌ایم که با تمام دنیا آماده انجام مذاکره و تبادل همه‌جانبه هستیم، ولی منافع ملت ایران باید در بالاترین سطح مورد لحاظ قرار گیرد.

وی افزوده است: این همان نکته‌ای است که طرح اقدام راهبردی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مصوب آذرماه سال گذشته مجلس نیز بر آن تأکید دارد.

توقف زودهنگام این دور از مذاکرات، امید به دستیابی به توافق، دستکم در کوتاه‌مدت را کاهش داده بود.

برخی رسانه‌های غربی معتقدند، طرف ایرانی برای کنترل بازار و مراقبت از تبعات شکست احتمالی مذاکرات، در حال ارسال پالس‌های مثبت به رسانه‌ها درباره توافق است. اما منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی با رد این شایعات، مسیر گفتگوها را روبه جلو ارزیابی می‌کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ایرانی
    1

    خدایا ۲۰ ساله که این ملت در این برزخ بلاتکلیفی گرفتار مانده اند، مصیبتی بنام انتظار برجامی به این کشور تحمیل کرده اند و بدتر این که عده ای افراطی عصر حجری هم نمی فهمند که شرق وغرب ما را در چه مصیبتی گرفتار نموده اند وهمه کارشان شده سفر به وین و دو روز مذاکره وبعد همچنان بلا تکلیف وهمه منتظر این که برجام چه می شود ، دقیقا حرکت در مسیر همان طرحی که قرت های شیطانی غرب وشرق متفقا برای این کشور طراحی کرده اند ! خدایا عذابت را بر این قوم یاجوج وماجوج نازل کن ویک بار برای همیشه مردم را از این بلاتکلیفی برهان که دیگه رمقی نمانده است . امین یا رب العالمین

    نظرات شما -
    • تاریخ
      1

      ته دره ای دیگه چه انتظاری از کمک داری خانه ویران است.

  • سید هرندی
    40

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از جناب آقای دکتر سید سردار امیر عبداللهیان دانشمند بزرگ و جناب آقای دکتر سید سردار جلیلی دیپلمات بسیار کاردان تشکر می کنیم تشکر.

  • ایرانی
    2

    این توقف بی جاست و نشان از طولانی تر شدن مذاکرات است.

  • ایران
    19

    متوقف شد که شد.
    فدای سر تک تک ملت شریف و نجیب ایران.
    فکر می کنید اگر هم مذاکرات به ظاهر به نفع ما جلو بره یا خاتمه پیدا کنه ؛ غرب استعمارگر و استثمارگر دست از سرما بر میداره؟؟؟؟
    خییییییییررررر.
    ابداااا.
    تحریم شده عصای دست این بیشرفها که دولتها و ملتها رو زیر سلطه ی خود نگه دارن یا قرار بدن.
    ولی کور خوندن.
    ملت و دولت ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

  • ناشناس
    1

    کاش تکلیف ملت ایران یکسره بشه،با این شل کن سفت کن کردن ها،فقط مشکل به عقب می افتد ولی درد ملت درمان نمی شود،آیا اگه برحام زنده بشه،مشکل ملت حل میشه؟؟محاله.روابط حکومت با دنیای متمدن و پیشرفته حل میشه،محاله؟؟؟ای کاش عقلایی بر سر کار بیایند و این حقیقت ساده و روشن را درک بکنند که پنجه در پنجه قویترین اقتصاد دنیا،قوی ترین ارز دنیا،قویترین سیاست دنیا،قویترین ارتش دنیا ،انداختن ،عاقلانه نیست و نوعی خودکشی است،اول خودکشی و فنای مردم و آخرش هم خودکشی خود حکومت، زمانی که خوب ماموریتش را انجام داده و دیگه بهش نیاز نداشته باشند.ای خدا مهربون ،فریاد رسی برای مردم ایران برسان

  • ناشناس
    0

    خدا خیرتان دهاد شما که می‌دانید حتی خبر توافق بازار را از آشوب میرهاند چرا توافق نمیکنید مردم را از بدبختی ها برهانید ۵ ماه دل دل میکنید و بعدش هم امروز و فردا
    عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست
    من همین امروز آرامش میخوام فردا چرا

  • سردار اذربایجان
    0

    چرا ما باید تحریم ها را تحمل کنیم چرا شما به فکر ما تحریم شدگان نیستید چرا ما بایستی قبر بخریم چرا شما میخرید زمین قبر چرا ما در صف خرید دلار چرا شما به دنبال خرید دلار جهانگیری وچرا....... راستی این چراهاو چراهای مشابه این حاصل دسترنج دولت بر مردم است که به خاطر گرفتن ماهی از اب گل الود اینچنین رول بازی میکنن



  • ایرانی
    1

    ما مکافات نادانی رهبران خود را می کشیم. وقتی یک فقیه که تخصص اش شرعیات است .بجای یک سیاست مدار می نشیند و یک مجتهد بجای یک اقتصادان نظریه پردازی می کند و یک فارغ التحصیل الهیات بجای علوم سیاسی روانه مذاکره می شود و یک نظامی بجای وزیر امور خارجه می نشیند . یعنی هیچی و هیچ کس سر جایش نیست.بی خودی منظر مذاکره نمانید . ساز ناکوک این ملت کوک نخواهد شد.مگر اینکه اقایان غاصب خود کنار روند اجازه دهند هرکس در جای خود بنشیند. انهم غیر ممکن است...

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    دور و تسلسل باطل که حاصلی برای زندگی مردم نداره و چهار سال دیگه مردم را اینگونه بازی میدن و اغفال می کنند!!!

  • رضا
    2

    اینا که دقیقا دارن راه روحانی رو میرن

  • ....
    1

    فقط امیدوارم دقیقه ۹۰ نگید که نمی توانیم توافق کنیم چون اختلافات زیاد است .

  • حسین
    0

    چاره ای جز ب نتیجه رسیدن مذاکرات وجود نداره ور نهایت باید توافق بشه

  • ناشناس
    1

    دستاوردی که آمریکا از پاره کردن برجام بدست اورده هیچ موقع از دست نمیده.همه سر کاریم

  • غریب
    0

    سلام پدرهستم با 4 فرزند 4پیش ماشین زدبه پسر11ساله 2سال بیمارستان بستری بودبعداوردیم خانه مثانه ندارد روده 20سانت ندارد تمام زندگیم هزينه بیمارستان شدالان هم که هیچ پوبرام نمانده پسرم شب روز نداره هروزبرو بیمارستان بیا بریدم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ان شا.ع الله خدا ،به حق فاطمه زهرا (س)شفای عاجل به پسرتون عنایت بفرماید.

  • ب
    0

    توراخدا به فکر جوانها باشید مملکت داره باافکار اسراعییلی نابود میشه

  • خان
    0

    مسئولین ما که خودشون دارن زندگی اعیانیشونو میکنن این ملت ایرانه که تحریمها براش اثر بد گذاشته.شکم سیر که ازشکم گرسنه خبری نداره.حالا میخاد برجام بشه یا نشه.کسی به فکر مردم نیست سرشون در دزدی و اختلاس و رانت خواری.ولمون کنیدتوروخدا.این مملکت بخدا بدون رعیس جمهور و نماینده و ... ازینی که هست صدبرابر بهتر اداره میشه.

  • عبداللهی
    3

    تقاضا می شود از مذاکره کنندگان هرچه زودتر به این برنامه خاتمه دهند چون اروپا قصد دارد ایران را با دست خودش گربه سیاه معرفی کند

  • ناشناس
    0

    راه ها و چاه ها فرا روی دولت و در مذاکرات هسته ای چیستند؟
    ---
    هیئت ایرانی در مذاکرات بی حاصل هسته ای در وین در موقعیتی بسیار ضعیف با طمع بازگشت دلارهای اسیر بلوکه شده ، بدون داشتن ابتکار عمل راهبردی که بتواند خصم نیرنگ باز را به اذعان و تسلیم سریع ملزم سازد ؛ خود را در دام وقت کشی آمریکا و هم پیمانان این کشور گرفتار کرده و دانسته یا ندانسته و خواسته یا ناخواسته اهداف استعماری قانون ستیز خصم را تقویت می کند .
    این وضعیت فاجعه بار روز به روز بار کمر شکن نا امیدی ملت را در درون با افزون تر شدن تنگناهای تحمل ناپذیر بر دوش دولت و ملت و نظام و با نبود ابتکار عمل اقتصادی راه بردی برای رفع تنگناها ؛ سنگین تر می سازد.
    دولت که از ثروتهای ملی طبیعی کلان خدا داده برخور دار است با نادیده گرفتن این ثروتها بعنوان پشتوانه ی نیرومند اقتصاد و ارزش پول ملی ؛ با بقا و سخت تر شدن تنگناهای معیشتی ملت و نبود هیچ ضرب العجل محدود و هیچ ابتکار عمل راه بردی برای الزام خصم به تسلیم و نبود هیچ برنامه ی علمی - عملی روشن برای زدایش اصولی کوتاه مدت و دراز مدت تنگناها و برای سالم سازی اقتصاد کشور چه تضمینی دارد ، که به سوی تحقق یافتن اهداف بر اندازی نرم پلید خصم که می خواهد همه چیز مفید کشور و ملت را باخود ببرد ، حرکت نمی کند .
    با عنایت به این که دولت بنام دین خدا زیر پرچم نظام ج.ا.ا کشور را مدیریت می کند باید بداند که کشور و نظام و دولت و ملت بی تردید در کانون امتحان سخت الهی که در قرآن علل و عوامل وجود و زوال آن نیک تشریح شده اند قرار گرفته اند.
    بنا به نویدها و هشدارهای فراون و وعده و وعیدهای رسا و گویا و سرشت نشین قرآن که احکام و اعتقادات خرد گرای محکم و مفصل آن سخنان بلا فصل انکار ناپذیر خداوند اند ؛ کشور و ملت و نظام دینی در ج.ا.ا بجز با توکل صادقانه به یگانه ذات اقدس خداوند توانا و دانای مطلق و استمداد کمک از او با برنامه های علمی – عملی بشرط زدایش ضد ارزشهای تاریخی متضاد با قرآن و عقل که دین قرآنی ساده ی خداوند و مذهب خرد گرای توحیدی تشیع علوی اهل بیت را در خود در نوردیده و بغرنج و لوث و بدنام و نیست و نابود کرده اند وخشم خداوند را سخت بر می انگیزند ؛ هیچ راه دیگری برای پایان یافتن این امتحان سخت الهی و برای رفع تنگناها و بلاها و و وباها و مشکلات سخت روز افزون نخواهند یافت.
    برای احراز اولویت بهینه سازی همیشگی زندگی و معیشت ملت و پیشرفت علمی ضابطه مند کشور و بهره مندی از نعمتهای بی کران الهی ؛ باید با توکل صادقانه به خدا و با عدالت گرایی و امانت داری صادقانه و جدی به برنامه ریزی سازمان یافته ی ضابطه مند و قانونمند علمی پرداخت و پیوسته تلاش کرد عالمانه همه ی نمادهای شیطانی را که زندگی و معیشت ملت را روز به روز بد تر و بغرنج تر و زیان بار تر می کنند زدود.
    اگر اولویت فوق در عمل ؛ صادقانه و مجدانه با تلاش بی وقفه مد نظر نباشد بنا به هشدارهای رسا و گویا و انکار ناپذیر خداوند در قرآن نباید کاهش انواع مشکلات را توقع داشت .

  • هم وطن
    0

    ملت ایران از تحریم رنج نمیبرند.از حرازاده های داخل ضربه میخوریم.

  • جلال
    0

    این همه نفت و گاز و فولاد سنگ معدن .... داشتیم اماهیچ چیز جزء فقر بدبختی تورم نصیب این مردم ستم دیده نشد ، حالا هم سی چهل ساله روسیه هر چی بودجه مملکت که باید صرف زیر ساخت های کشورمون بشه غارت میکنه تا برای ما نیروگاه اتمی احداث تجهیز کنه، ازاین انرژی اتمی هم هیچ برقی اب و دارو درمانی تولید نشد که هیچ! فقط تحریم انزوا عقب افتادگی و فرار مغزها و سرمایه های خارجی داخلی نصیب این ملت بدبخت شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها