نماینده مردم تبریز در مجلس

عده ای می گویند مذاکره نکنیم، اشکال ندارد اما سفره مردم را رنگین کنید/ سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم

نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن هشدار درباره شیوه فعلی حذف دلار 4200 تومانی در بودجه سال آینده، خواستار افزایش دامنه مشارکت سیاسی در جامعه شد.

عده ای می گویند مذاکره نکنیم، اشکال ندارد اما سفره مردم را رنگین کنید/  سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم

مسعود پزشکیان با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و نحوه پوشش آن ‌و همچنین اخذ مالیات از مردم که در لایحه بودجه پیش بینی شده بدون کار کارشناسی، خطراتی ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به فشارهای که در حال حاضر متوجه زندگی مردم است و روندی که وجود دارد احتمال اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه جذب مالیات ها، وضعیت بدتر از این هم شود وجود دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد امکان تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس اظهار کرد: معلوم نیست مجلس نیز کلیات را تصویب کند و خود نمایندگان هم از این روند راضی نیستند. درست است این ارز باعث ایجاد رانت می شود اما اینکه باید چه کار کرد کسانی که صدمه می بینند صدمه نبینند و نگرانی های که ممکن است در مردم ایجاد می شود پوشش داده شود و این پولها و ریال های که می گیرند به دست کسانی برسد که نیازمند هستند به این سادگی امکان پذیر نیست.

پزشکیان توضیح داد: اینکه این ارز (دلار 4200 تومانی) را حذف کنند و بگویند به هر فرد 100 هزار تومان می دهیم راه حل درستی نیست یعنی این مشکل فقط با پرداخت پول حل نمی شود از کجا معلوم پولی که به حساب سرپرست خانوار واریز می شود برای تغذیه افراد اختصاص یابد.

وی با هشدار درباره افزایش قیمت دارو‌ در صورت حذف دلار 4200 تومانی در بخش دارو گفت: اگر یارانه دارو حذف شود هم در تجهیزات مصرفی و هم داروهای که به دست مردم خواهد رسید قیمت ها کمرشکن خواهد بود. در ظاهر سه تا پنج درصد داروهای مصرف داخل وارداتی است اما برای 97 درصد داروهای تولید داخل مواد اولیه از خارج از کشور وارد می شود. اگر این ارز برای دارو حذف شود هم قیمت داروهای تولید داخل و هم داروهای وارداتی بالا می رود و قیمت ها غیر قابل کنترل خواهد بود.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند راه حل برون رفت از این مشکلات مذاکره است، گفت: به شوخی به آقایان گفتم برجام را پاره کنید مگر نمی گفتید برجام را پاره می کنیم سفره مردم را هم رنگین می کنیم پس برجام را پاره کنید سفره مردم را هم رنگین کنید. در بحث مزایای برقراری ارتباط علاوه بر اینکه بحث معیشت مردم مطرح است بحث توسعه کشور نیز مهم است در واقع توسعه یافتگی ما با ارتباط امکان پذیر است ما وقتی می خواهیم کانونهای ارتباطی مان با دنیا را بهم بزنیم طبیعتا نباید به دنبال رشد و توسعه هم باشیم.

وی ادامه داد: آقایان می گویند معنی ندارد همه چیز را به برجام گره بزنیم ما منتظریم ببینم چگونه می خواهند اجرا کنند. از نظر علمی و نگاهی که من دارم غیرممکن است با ادامه روند کنونی و بدون ارتباط با دنیا مشکلات کشور حل شود.

پزشکیان تاکید کرد: حل مشکلات در گرو تقویت ارتباط ما با دنیا و مشارکت در داخل کشور است. ما سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم و نمی شود در داخل کشور با گروه و دسته محدودی نمی توان مشکلات مملکت را حل کرد. در چنین وضعیتی ما نیاز به مشارکت بیشتر مردم داریم یعنی حتی اگر می خواهیم با خارج هم مسئله مان را به این شکل ادامه دهیم باید حداقل در داخل همه را در میدان و سیاست ها بازی دهیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: الان خیلی ها را از بازی خارج کرده ایم. اگر نیت مان خوب هم باشد و می خواهیم کار انجام دهیم باید تمامی افراد جامعه را در امور مشارکت دهیم. اگر تئوری آقایان هم درست باشد و بخواهند اجرا کنند به دلیل عدم مشارکت انسان های توانمند و کارشناس و با انگیزه در امور، بازهم امکان حل مشکلات وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بالاخره در حال حاضر جریان و گروهی هم مجلس، هم دولت، هم قوه قضاییه و همه نهادها را گرفته اند و همه چیز یکدست شده است شاید یکدست شدن خوب باشد اما به شرطی خوب است که همه مردم را مشارکت دهیم نه اینکه همه را حذف کنیم و بگوییم ما یکدست شده ایم. این خودش باعث کاهش قدرت و ضعف در اداره امور کشور خواهد شد.  حتی با هر سیاستی که بخواهیم در نظر بگیریم چه بخواهیم مذاکره کنیم چه نخواهیم مذاکره کنیم قدم اول این است که وحدت و انسجام داخلی را حفظ کنیم که متاسفانه ما این انسجام را بهم زده ایم.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مملکت توسعه یابد باید با دنیا گفت وگو کنیم. حالا عده ای می گویند مذاکره نکنیم. ما می گوییم اشکال ندارد پس سفره مردم را رنگین کنید.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • نیری
    1

    پزشکیان جان ما که هر چی بهشون میگیم تنها را علاج ارتباط صحیح با دنیاست کسی تو گوشش نمیره وفقط تولید ملی یا اقتصاد مقاومتی یا تحریم باعث پیشرفت ما شد وهزار حرف دیگه که .واقعا از یه مسیول کشوری بعیده حالا شاید به حرف شما گوش کنند.تابته آقایان با توجه به درآمدشان تحریم که براشون چیزی نیست




    نظرات شما -
    • گداها هم لبخند نمی زنند ....
      0

      جناب نیری ...
      داشتن اقتصاد مقاوم و قوی فقط با تکیه بر قدرت تولید ملی استوار است و رابطه مستقیمی دارد با تعامل صحیح با دنیا ....
      بدون بهره گیری از مولفه های قدرت ملی هیچگاه نمی توان به دیپلماسی صحیح با کشورهای منطقه و جهانی رسید
      این دو ملزوم یکدیگرند که بدون اینها تعامل با دنیا می شود گدایی از دنیا و انفعال و وادادگی که در دولت بنفش به شدت تجربه کردیم .

  • ایرانی درجه بیست
    2

    دلار جهانگیری به کام بعضی از دوستان خوب مزه کرده

  • محمد
    0

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند.

    نظرات شما -
    • یک تبریزی .....
      6

      جماعتی که به اسم مذاکره و تعامل با دنیا به فکر خلع سلاح کشور و تسلیم مردم به کاخ سفید هستند بانی وباعث وضع موجودند ......
      بنا به گفته خود حضرات 20 درصد نامطلوب بودن وضع اقتصاد ایران مربوط به تحریم ها باشد 80 درصد مربوط به وضع مدیریتی کشور است که همین هزینه مدیریت بد به قیمت گران فیش های نجومی تمام شده .......
      آقای پزشکیان به همین قدر که به مذاکره اهمیت می دهید به سایر امور کشورهم اینگونه می پرداختید وضع کشور اینگونه نبود
      فکرنکنید با مطرح کردن شعارهای الکی می توانید از ترک فعل های بنفشی خود فرار کنید
      گذشت آن زمان های بنفش رنگ ... جناب دکتر پزشکیان .

    • خودم
      0

      تبریزی!!تو چرا برای مردم تصمیم میگیری؟؟!!یک رفراندوم بگذارید ببینید مردم !!!!دوست دارند تسلیم عرب بشوند یا تسلیم چین و روسیه ی کافر و کمونیست!!!!

  • ایران ۱۴۰۰
    0

    من تعجبم از اینکه چرا شورای نگهبان دکتر پزشکیان رو برا انتخابات مجلس رد صلاحیت نکرد. چون تنها نماینده ای هست که به دردهای جامعه اشاره میکنه
    بقیه نمایندها یا خوابند و یا مشغول مبارزه با سگ گردانی و الات موسقی و....

  • کرمی
    0

    سلام آقای پزشکیان دربیان وبیان وسخنرانی مثل بلبل هستید چرادرزمان روحانی چیزی نگفتید ،چراآن موقع به ظریف نگفتید توافقات ایران وآمریکا درمجلس سنا وکنگره آمریکا تصویب کند، خیلی زوددرمجلس درعرض ۲۰دقیقه همه چیزی راتمام کردید ورفتید برجامی راامضاکردیدکه خسارت محض بودوالان به راحتی میگویید ریش قیچی دست دولت جدید است آیا میشود یک تعهدی امضاکنی بعد بگی اشتباه شده است آقای پزشکیان شماضمن اینکه طبیب هستیدازنظرسیاسی وادبیاتی سوادخیلی بالای دارید ولی ازاین طرف یادباشد مردم هم سواد خواندن ونوستن دارند الان عصر جدیداست همه مردم خوب بد راازهم تشخیص میدهنددرطول هشت سال چند ده سخن رانی داری همش ازبی برنامگی وریخت پاش دولت قبل حمایت کردی ،دولت خوب است پس چرا دری اصفهانی جاسوس وعرافچی ،سیف وهزاران سیف دیگر دلارهاوطلاهای بیزبان این کشوررادزدیدند وغارت کردن توهیچی نگفتی ،حتما شما درخواب حمایت ،غفلت وخواب لاپوشانی بودی یااصلاایران نبودی وحالا ازخواب بیدارشدی وانتقادمیکنی واصلا آفای پزشکیان مگررهبری دردیدارخداحافظی دولت یادت هست به روحانی چه گفت ،پس عبرت بگیر وحرف مفدنزن

  • ۰۰۹۸
    0

    دلار ۴۲۰۰ رو مردم عادی که نگرفتن که رانت ایجاد کنند
    بجای گرفتن ۴ تا دزد که به بالایی ها متصلند دارن ۸۰ میلیون نفر رو مجازات میکنند.

    نظرات شما -
    • ع.ا.ق.م
      0

      ... دادا مسعود!!! تک تک ما ایرانیان و تمام مردم دنیادیدیم، و دیدند، که : شماها ( ...حسن کیلدی و تیم اقتصادی و سیاسی اش ... و متولیان مجلس 8 +8 +8 و... ساله شما ها و برخی از مجلسی های سلفی بگیر با آن زنک معروف برجامی و....!!! با رویکردها و کارهای برجامی و مذاکرات تان و با لبحندها یتان و ...، با کد خدا و جوجه هایش ...، چقدر از سفره های ما مردم را پر و غنی کردید.؟؟؟؟!!!!
      راستی روان شناسان و شخصیت شناسان و پر فسورهای انسان شناسی به این سؤال اساسی ما مردم پاسخ بدهند: که چرا ما انسانها به ویژه برخی از " خواص و مدعیان همه چیز فهم!" !!! تاریخ خود و کشور و عملکرشان را خیلی زود فراموش می کنند.؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
      لذا از شما حبر فوری ها انتظار داریم. به زودی در این باره(فراموشی ... و یا .....برخی ها) مطالب و مقالاتی علمی چاپ کنید. تا شاید برخی از ما و بعضی از به اصطلاح خواص .... از مطالب سازنده آن مقالات بهره مند شده و همه مان یاد بگیریم. که در مصاحبه ها، گزارش ها ، سخنرانی ها و شعاریمان دقت بیشتری بکنیم. و همواره ضمن احترام تمام عیار به حافظه و فکر و نظر مردم، هیچگاه آنها را بیسواد، فراموش کار و.... و.... حساب نکنیم.
      کلام آخر به خواص مورد نظر و تمام به اصطلاح"مدعیان همه چیز فهم، عقل کل و ..." : فراموش نکنیم: که
      تمام مقامات کشور بعد از خدا و ائمه و شهدا، هر چه دارند. و خواهند داشت. فقط و فقط از مردم فهیم و بی همتای ایران است. پس با این مردم درست حرف بزنید. و درست عمل کنید و شفاف باشبد. ....

  • نعمت
    0

    آقای پزشکیان خیلی غصه نخور نونشان دراین است که مردم را برده خودشان کنند

  • ناشناس
    1

    تو بازم حرف مفت زدی؟

  • ملون
    0

    لعنت به این انرژی هسته ای ،،که پدر مردم عادی را در آورده !!!لعنت
    آقایان حکومت اگه مرد هستید یک روز با ماشین دودی ضد گلوله در شهر بگردید و فلاکت مردم را ببینید ،،همش از مضرات انرژی هسته ای میباشد ،،
    متاسفانه فقط مضراتش برای مردم و کشور میباشد ،،،وگرنه امارات دوسال پیش شروع به ساخت نیروگاه هسته ای کرد و هم اکنون در حال بهره برداری میباشد ،ولی ما ......

  • حسن
    0

    هدف دولت .حکومت ومسئولان اینه که به بهانه های مختلف سفره مردم رنگین نشود .ومردم در حداقل معیشت بمانند .

  • ع.ا.ق.م۷
    0

    آقای پزشکیان!.اول و قبل از هرکسی شماها اعم از دولتی ها و مجلسی های و..سازندگی و تمدنی ها و تدبیر و امیدی ها...در دوران حاکمیت مطلق و بی رغیب اکبر..ر..محمد خوشکله‌ و حسن و اسی و نوب... و ظری..با کلیدهای پوسیده و ناکار آمد و فسفاته شده 'سازندگی! گفتگوی تمدنها! برجام نا فرجام معروف! و روشهای مدیریتی ی کرفه و لجو جانه...'حداقل در ۸ ساله اخیر و در مجموع ۴۲ ساله گذشته' تان' بخش اعظمی از جایگا ه و حیثیت اجتماعی و معنوی' فرهنگی و اقتصادی و.. ایران اسلامی و ما مردم را به باد داده' و از ما گرفتید! حالا طلبکار هم شده اید؟؟؟ لطفا بدون تعصب به تمام تصمیما ت و اقدامات (ریز و درشت) تان در کل دولت ها ومجالس دوران حاکمیت خود و ..منتصبان به دوستان و همفکران تان کمی نظری کنید و انصافا کلاه و وجدان خود را قاضی کنید.تا واقعیت و حقیقت و حساب و کتاب دستتان بیاید.. فی امان ا....

  • کریمی قدوسی
    0

    سرمایه اجتماعی مردم برای نظام اصلا ارزشی ندارد و مردم مترسکی بیش نیستند که در هنگام انتخابات از آنها به صورت تصنعی استفاده می کنند .مردم هم به این وضعیت راضی هستند و هیچ اعتراضی هم به فساد سیستماتیک در کشور و مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور ندارند.

  • مهدی
    0

    این زندگی نیست که می کنیم لعنت بر باعث و بانیش

  • ناشناس
    0

    متأسفانه آدم هایی که مذاکره را نمی‌پسندند با کشورهای کمونیست مانند چین و روسیه توافق میکنند . این رفتارها کمونیست بودن آقایان را اثبات میکند . آقایان اندکی به روابط اربابانشان (چین و روسیه ) با آمریکا نگاهی بیاندازند روسیه و چین با آمریکا روابط دارند .

  • حسین
    0

    نرود میخ آهنین در سنگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها