۸ ماه حبس تعلیقی به اتهام گفتن «الله اکبر» در فرانسه/ دو مرد جماعت تبلیغ اسلامی در راهروهای فروشگاهی سجده کردند

دادگاهی در فرانسه یک مرد ۵۲ ساله را به اتهام ایجاد وحشت در یکی از فروشگاه های این کشور به هشت ماه حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم کرد.

۸ ماه حبس تعلیقی به اتهام گفتن «الله اکبر» در فرانسه/ دو مرد جماعت تبلیغ اسلامی در راهروهای فروشگاهی سجده کردند

به گزارش عربی پست، خبرگزاری فرانسه دوشنبه گزارش داد، این مرد به دلیل سردادن فریاد الله اکبر و ایجاد وحشت در فروشگاهی در فرانسه به پرداخت ۷۵۰ یورو و هشت ماه حبس تعلیقی متهم شد و پیگرد همراه ۳۸ ساله او نیز منتفی شد.

این دو مرد که از افراد وابسته به جماعت تبلیغ اسلامی بودند ، هفتم ژوئن در فروشگاهی بزرگ در شهر سنت اتین بودند که مرد مسن تر در یکی از راهروهای فروشگاه به حالت سجده افتاد و در حالی که دستانش را بالا گرفته بود، سه بار فریاد الله اکبر سر داد.

این رفتار وی باعث ایجاد ترس در فروشگاه شد و یکی از مشتریان در حین فرار افتاد و کتفش دررفت و به دنبال آن نیز فعالیتهای فروشگاه با تاخیر مواجه شد و با پلیس تماس گرفته شد.

در جریان جلسه استماع در دادگاه که ۲۹ جولای برگزار شد، مرد مسن گفت که این کار وی در واکنش به شنیدن خبر فعالیت مجدد یکی از موسسات دینی در شمال این کشور بعد از بسته شدن به دلیل مسائل بهداشتی جهت کنترل کرونا بوده است.

وی گفت که نمازش در فروشگاه واکنشی عاطفی و از صمیم قلبش بوده و به منظور بیان شادی اش بوده نه اعلام جنگ.

نماینده دادستان که خواهان حبس تعلیقی یک ساله این افراد شده بود، گفت که این مرد ۵۰ ساله قبلا هم باعث ایجاد ترس در یک مراسم عزاداری و تخلیه کلیسایی در شهر لیون شده بود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • پدر
    0

    متاسفانه عملكرد غير منطقي مسلمانان باعث شده تا از نام خدا هم سوء استفاده شود . گروه هاي تند رو اسلامي با فرياد الله و اكبر جنگ مي كنند و سر مي برند به طوري كه الله اكبر تبديل به شعار آغاز جنگ و حمله شده است . در صورتيكه نام خدا را مي توان براي افكار پاك و كردار نيكو مثل جشن و پاي كوبي و شادي استفاده كرد در عروسي و تولد اگر با جشن و شادي از خداوند پاكي و رحمت ياد شود ديگر كسي با شنيدن اين صدا به وحشت نخواهد افتاد و احساس آرامش خواهد كرد .

  • مک
    0

    الله اکبریکی ازشعارهای مقدس مسلمینست.وجمله بسیارپرمعنا.البته اکنون تبدیل شده به رعب ووحشت درجهان.چرا؟برای این که بافریادالله اکبرکودک نوزاد رابادستای کثیفشون جرمیدن....وای برمامسلمانان که مقدس ترین کلمه راتبدیل کردیم به نفرت انگیزترین جمله.که مردم جهان باشنیدن آن پابه فرارمیگذارن.ومیفتند واستخوان شون میشکنه.وامصیبتا...وامحمدا....کسانی خودرا امت محمدمیدونه آدم بیگناه....و....و....

  • ناشناس
    0

    ببینید با دین اسلام چه کار کردند

  • محمود
    2

    پس مشخص شد که اسلام دینی است که خداوند در قرآن گفته هر کس به آن وارد نشود از زیان کاران است و همه مذاهب هم میدونن ولی نمیخوان قبول کنن

  • ناشناس
    0

    باید اعدامشان کنند.اینها داشتن تمرین می‌کردند برای انتحاری.

  • ناشناس
    0

    اونوقت اگه از تو کشورشون ریختندتون بیرون ننه من غریبم در نیارید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها