پاریس در آتش؛ انتخابات فرانسه و خطرات آن/ از ظهور ترامپ جدید تا احتمال تکرار انقلاب دهه 60 یا حتی شورش طرفداران هیتلر

هشدارها و شرایط نشان می دهد انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه می تواند بسیار تعیین کننده باشد و شاید همانند انتخابات 2016 یا 2020 آمریکا و یا برگزیت سرنوشت اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

پاریس در آتش؛ انتخابات فرانسه و خطرات آن/ از ظهور ترامپ جدید تا احتمال تکرار انقلاب دهه 60 یا حتی شورش طرفداران هیتلر

به گزارش خبر فوری، با نزدیک شدن به انتخابات فرانسه ترس و نگرانیِ بسیاری از شهروندان فرانسوی و اروپایی و به خصوص مهاجران بیشتر می شود. فرانسه همیشه کشوری عجیب بوده است. گروه های سیاسی و فکری افراطی مختلف همواره در اطراف گروه های اعتدالی چپ و راست پرسه می زنند و اگر شرایط اجازه دهد می توانند با استفاده از شور و شوق جوانان آرمان خواه به قدرت برسند. روشنفکران بعضا تندرو نیز همیشه در کافه های پاریس محبوب و جریان ساز بوده‌اند و ملی‌گرایان هم در ارتش فعالیت بسیار داشته و دارند.

این شرایط اجتماعی باعث شده فرانسه آبستن حوادث سیاسی مختلف شود. در انتخابات ریاست جمهوری قبل کابوسی به نام مارین لوپن بسیاری از مهاجران، سوسیالیست‌ها و به خصوص طرفداران اتحادیه اروپا را به وحشت انداخت. با به قدرت رسیدن مکرون خیال این افراد تا حدی راحت شد اما سیاست های اشتباه رئیس جمهور فرانسه باعث شد بسیاری از طرفداران او ناامید شده و دوباره نگران آینده شوند. تظاهرات مداوم جلیقه زردها در شنبه های هر هفته، روی کار آمدن سیاستمداران راست افراطی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی، افزایش محبوبیت ترامپیسم در اروپا، افزایش درگیری بین مهاجران و غیرمهاجران، افزایش اسلام هراسی در فرانسه، اشتباهات اقتصادی دولت مکرون و... همه وهمه باعث شدند فضا برای ظهور یک مارین لوپن دیگر آماده شود.

ترامپ فرانسه وارد گود شد

زمور

حالا با نزدیک شدن به انتخابات فرانسه، سر و کله یک شخصیت جنجالی دیگر پیدا شده است. اریک زمور که برخی او را ترامپ فرانسه می‌نامند اعلام کرده که می‌خواهد برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2022 فرانسه نامزد شود. این شخصیت جنجالی فرانسوی که یک راست گرای افراطی و ضد مهاجرت و اسلام است عقایدی بسیار تندتر از مارین لوپن دارد. فرانسه در نگاه او "دژی است که به محاصره اسلام درآمده است" و هشدار می ‌دهد که کشور بدون تغییرات عمیق در سیاست‌های مهاجرتی شاهد بروز یک "جنگ داخلی" خواهد بود. زمور در مصاحبه ‌ای جدیدتر گفت که در پایان دوره ریاست‌جمهوری امانوئل مکرون، تعداد خارجی ‌های حاضر در خاک فرانسه 2 میلیون نفر بیشتر از زمانی خواهد بود که انتخاب شد، و تاکید کرد "به نظرم باید این دیوانگی را متوقف کنیم".

زمور البته یک تفاوت اصلی با مارین لوپن دارد. او به شدت ضد فمینیسم است. این شخصیت جنجالی فرانسوی در سپتامبر امسال در تلویزیون فرانسه گفت: "تسلط ارزش‌های زنانه [گرایش به صلح جویی] برای جامعه فاجعه ‌بار است." و وقتی راجع به آلمان در دوره آنگلا مرکل از او پرسیده شد گفت که "زنانی هستند که ارزش ‌های نرینگی را پاس می ‌دارند."

زمور همچنین، گرایش شدیدی به امپراتوری شدن فرانسه، ناسیونالیسم افراطی، فاشیسم و توسعه اراضی فرانسه دارد. او در یک مصاحبه گفته است: " پوتین تنها کسی است که اذعان می‌کند پایان دوران عظمت شوروی تاسف‌آور است. پایان آن دوران برای تمامی وطن ‌پرستان روس تاسف‌ آور است، هنگامی که کشورشان یکی از دو ابرقدرت دنیا بود. دقیقا مانند وطن ‌پرستان انگلیسی که دلشان برای امپراتوری تنگ می ‌شود. دقیقا مانند وطن‌ پرستان فرانسوی که افسوس دوران لوئی چهاردهم یا ناپلئون را می‌ خورند. اما در اروپا، وطن ‌پرستان یا ناپدید شده‌اند یا اجازه حرف زدن ندارند."

این عقاید عجیب و غریب باعث شده بسیاری از فهم دقیق نظرات زمور عاجز شوند؛ تا جایی که برنارد-هانری لوی، فیلسوف سرشناس فرانسوی گفت: "این آقا ترکیب عجیبی از یک یهودی و یک فاشیست است."

جوانانی که مانند بمب ساعتی هستند

169550_607

اما آنچه بیش از زمور ترسناک است افزایش گرایش‌های افراط گونه در بین جوانان فرانسوی است. نباید فراموش کرد که یک بار همین جوانان با تاسی از باورهای چپ مکتب فرانکفورتی و تنها با اتکا بر قدرت خود و دانشگاه توانستند یک انقلاب بزرگ را در دهه 60 میلادی به وجود آورده و دولت وقت ژنرال دوگل را عاجز کنند. از همان زمان مشخص شد که قدرت جوانان فرانسوی بسیار زیاد است و آنها حتی بدون کمک گرفتن از سیاستمداران می توانند انقلاب کنند.

به نظر می رسد که حالا نیز این جمعیت پر توانِ خسته از شرایط فرانسه، آماده شورش هستند. بسیاری از جوانان از همین حالا به سیاستمداران فرانسوی هشدار داده‌اند. بر اساس گزارش پایگاه روزنامه یکشنبه (Le journal du Dimanche) نمایندگان افراد زیر 30 سال که تحت حمایت انجمن جوانان فرانسه (Forum français de la jeunesse) گرد هم آمده بودند، در بیانیه ای به دولت هشدار دادند که اگر بیش از این به جوانان بها داده نشود، با عواقب بدی روبه‌رو خواهد شد.

این انجمن هشدار داد که بسیاری از جوانان از انتخابات گریزان بوده و مانند یک بمب ساعتی آماده انفجار هستند و در این شرایط انجمن جوانان تنها گروهی از نسل جدید  فرانسه هستند که همچنان به ارزش های دموکراتیک پایبندند. در بیانیه این گروه آمده است: " چگونه می توان 87 درصد از جوانان غایب در آخرین نظرسنجی {انتخاباتی} را بازگرداند وقتی آنها احساس یکپارچگی نمی کنند یا اینکه یکی تصمیم می گیرد به جای آنها صحبت کند."

این انجمن تاکید دارد که دولت فرانسه باید هر چه سریعتر از طریق اقداماتی همانند بها دادن به جوانان، شرکت مستقیم آنها در اداره کشور و حتی کاندیدا شدن در انتخابات، اعطای سهمیه به آنها در مجلس، اعطای حق رای از 16 سالگی و... شور انتخاباتی را در جوانان ایجاد کند و آنها را به سمت مشارکت بکشاند؛ در غیر این صورت، ممکن است با یک فاجعه یا شورش همانند انقلاب دهه 60 مواجه شود.

این هشدارها و شرایط نشان می دهد انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه می تواند بسیار تعیین کننده باشد و شاید همانند انتخابات 2016 یا 2020 آمریکا و یا برگزیت سرنوشت اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • جوادی
    5

    این اقا خیلی فهم و کمالش بالاست اخوند هم که نیست غرب گداها برن کیف کنند

  • نظرگو
    2

    هنوز که جدی اتفاقی نیافتاده
    سال هشتاد و هشت گفتن ایران سقوط کرد!!
    انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا گفتن آمریکا نابود شد!!
    الانم تا اتفاقی نیافتاده زدن اینجور حرف ها واقعا بی معنیه!

  • کریمی قدوسی
    0

    مشکل فرانسه توسط دانشمندان بزرگ جهان اسلام بالاخص پروفسور دکتر سید احمدی نژاد( ره ) متخصص در امور مدیریت جهانی است و باعث افتخار جهانیان می باشد .خخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها