هریس: دموکراسی روبه افول است

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت دموکراسی رو به افول است و از کنگره این کشور خواست دسترسی شهروندان به صندوق‌های رای را افزایش دهد.

هریس: دموکراسی روبه افول است

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در «نشست دموکراسی» گفت: ما در آمریکا می‌دانیم که دموکراسی‌مان مصون از خطر نیست.

هریس گفت: حوادث ششم ژانویه، دغدغه بزرگی در ناخودآگاه جمعی ما شده است و قوانینی که بسیاری از ایالت‌ها علیه رای‌دهندگان تصویب کرده‌اند، در راستای تلاش‌های فعالانه برای محروم کردن مردم آمریکا از دموکراسی است.

بسیاری از ایالات جمهوری‌خواه آمریکا، در واکنش به ادعای تقلب انتخاباتی ترامپ در ۲۰۲۰، قوانینی را به تصویب رسانده‌اند که از جمله با محدود کردن رای‌گیری پستی و رای‌گیری زودهنگام، دسترسی افراد به صندوق‌های رای را محدود کرده‌اند.

این معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اذعان داشت که اقدامات دولت برای حصول اطمینان از دسترسی همه شهروندان آمریکا به حق رای، کافی نبوده است؛ او در ادامه از کنگره آمریکا  خواست تا «همین حالا» اقدام کند.

هریس با اشاره به دو قانون مربوط به رای‌گیری که مدت‌هاست که در مجلس آمریکا منتظر رای نمایندگان هستند، گفت: به کمک این قوانین، همه واجدین شرایط در آمریکا حق رای خواهند داشت و رای آن‌ها در انتخاباتی آزاد، ضفاف و عادلانه، شمرده خواهد شد؛ امروز، در مقابل چشمان جهان، بار دیگر من و بایدن خواستار تصویب سریع این دو قانون می‌شویم.

 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • mir
    0

    بابا دموکراسی تو غرب فیلمه حالا یه عده ادرار خور از رو نمیرن باز میگن نظارت استصوابی و انتخابات انتصابی از رو هم نمیرن اونجا که هر فاحشه ایی هم رای میاره وضعشون اینه دیگه چی میگید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها