کشمکش دانشگاه امام‌ صادق و حسن عباسی ادامه دارد

چند روز پیش حسن عباسی، فعال سیاسی اصولگرا به تندی به غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاخته بود و خروجی مسئولان دانشگاه امام صادق را خاصه در حوزه اقتصاد ضعیف دانسته بود.

کشمکش دانشگاه امام‌ صادق و حسن عباسی ادامه دارد

حالا این دانشگاه به مسائلی که از سوی عباسی مطرح شده، پاسخ داده است. عباسی در سخنانی گفته بود: «کل اعضای هیئت علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق در 20 سال گذشته از مسئولین اقتصادی کشور بودند.

چرا اقتصاد کشور، اسلامی نشده است؟ مگر رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق یعنی آقای مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نبود؟ ایشان مگر عضو مجلس خبرگان رهبری نیست؟ مگر ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؟ آقا مگر شما چند مسئولیت باید داشته باشید تا بتوانید کار کنید؟ می‌گویند اگر من عضو مجلس خبرگان بودم باید کمیته اقتصادی خبرگان از موضع آقا یعنی از بالا به پایین راه بیفتد».

عباسی خطاب به مصباحی‌مقدم ادامه داد: «شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید ما باید بیاییم دم در مجمع، التماس کنیم طرح‌هایمان را بگیرند؟ شما در صحن مجمع هستید. ما می‌خواهیم کسی را به عنوان نماینده مجلس انتخاب کنیم و بفرستیم که آن هم حالا شاید به کمیسیون اقتصاد راه پیدا کند. این در حالی است که شما رئیس آن کمیسیون هستید. عضو مجمع تشخیص مصلحت، عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق و عضو شورای فقهی بانک و بورس هستید اما در تلویزیون می‌نشینید و حرف دیگری می‌زنید».

دانشگاه امام صادق هم روز گذشته در پاسخ در بیانیه‌ای نوشت: «۱-جناب آقای دکتر مصباحی‌مقدم عضو هیئت علمی و همچنین رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق نمی‌باشد و نبوده است. ۲-از ابتدای تأسیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد تاکنون تنها چند تن از اعضای هیئت علمی این دانشکده، در بازه زمانی بسیار کوتاه در برخی مناصب اقتصادی کشور اشتغال داشته‌اند. همچنین تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشکده تنها چند ماه و با آغاز کار دولت سیزدهم در مناصب تصمیم‌گیری اقتصادی کشور قرار گرفته‌اند که امید است در این مسئولیت‌های خطیر موفق باشند. ۳-دانشکده اقتصاد حوزه‌های‌ مطالعاتی متعددی در گرایش‌های مختلف داشته و اقدام به تأسیس دفاتر و اندیشکده‌های مختلف کرده‌ است.

۴-دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد با برگزاری همایش‌های متعدد ملی و بین‌المللی علمی اقدام به برقراری ارتباط با مراکز علمی داخل و خارج کشور کرده و به انجام وظایف آموزشی- پژوهشی پرداخته است. در نتیجه این اقدامات، مقالات متعدد علمی، رساله‌ها و پایان‌های فراوان با رویکردهای اسلامی تولید شده است. بدیهی است اجرائی‌شدن این ایده‌ها و پژوهش‌های علمی نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرائی کشور است. (عناوین این تولیدات علمی در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه موجود می‌باشد) از تمامی سخنرانان، نظریه‌پردازان و صاحبان تریبون در کشور تقاضا می‌شود درصورت وجود هرگونه ابهام و جهت اطلاع از فعالیت‌های دانشگاه امام صادق(ع) با اعضای هیئت‌علمی و یا روابط عمومی دانشگاه ارتباط برقرار کنند».

منبع: روزنامه شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    3

    کل هنرشون برگزاری همایش وخرج تراشیدن و بریز بپاش بوده؟

  • علی
    2

    دکانی بنام دانشگاه امام صادق فقط برای تربیت عده ای رانتخوار و مفتخور تاسیس شده که هیچ بار علمی نداشته و و تمام همایش های آنها شوی تبلیغاتی بوده و مقالات باصطلاح هیئت علمی انها کپی و معجونی از ترجمه ناقص مقالات خارجی است ، زیرا افرادی مانند جلیلی که در نزد پرفسور علم الهدا بعنوان استاد او دکتری گرفته و یا مصباحی مقدم حتی توان خواندن وفهم یک مقاله را بزبان های بین الملی ندارند چه برسد به اینکه در مورد اقتصاد ایران نظر بدهند و تصمیم گیری کنند

    نظرات شما -
    • علی
      1

      بهتره بری رتبه دانشجوهای دانشگاه امام صادق رو تو المپیاد علمی کشور ببینی بعد اینجوری حرف بزنی

  • استاد دانشگاه
    0

    خارجی ها روی مدرک دکترا نه از باب مدرک بلکه از باب کیفیت فرهیختگی بشدت تعصب دارند. در اثناء تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور روزی به دیدار سوپر وایزرم رفتم و پس از قدری صحبت به او گفتم که باید بروم ایران مشکل مالی دارم باید حل کنم. استادم با نگاه عاقل اندر سفیه نگاهی به بنده انداخت و گفت مگر دانشجوی دکترا مشکل مالی هم داره؟!!!! دانشجوی دکترا بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی باید روزانه بیش از 18 ساعت تحقیق و پژوهش کند به او گفتم من از 8 صبح تا 10 و نیم شب دانشگاهم خسته می شوم بعدش می روم منزل استراحت می کنم در کنار خانواده او نپذیرفت و گفت کمه! باید بیشتر کار کنی!! بخدا تا ساعت 2و نیم نصفه شب حتی یک ساعتم استراحت نداشتم ضمنا بعقیده اساتید خارجی دانش آموخته مقطع دکترا اگر نتواند بطور مستقل مطلبی را به زبان انگلیسی ارائه نماید قطعاً دکتر نیست!! حالا شما بیسوادان فارغ التحصیل مقطع دکترای امام صادق را در نظر بگیر که حتی بلد نیستند خودشون را به انگلیسی معرفی کنند

  • .
    2

    این یارو خودش از کدوم خرابه اومده ؟؟!!اون دانشگاه هم عین همون خرابه هست

  • آدم شناس
    2

    اینها باید آنقدر تو سر هم بزنند تا مغز یکیشان آب شود.

  • شهروند ایرانی
    2

    بنظر میاد مشکلی مابین اینا وجود داره چرا تا دیروز مسئله ای نبود؟!

  • لر
    2

    دعوای زرگری

  • به عباسی
    2

    و مطمئنا یه ریاکار پاچه خواری که جنگ زرگری راه انداختی باید اعدام شی

  • ایران
    0

    متاسفانه در کشور جمهوری اسلامی ایران، بیشتر به جوانب اهمیت داده می شود تا به اصل.
    دانشگاه امام صادق و دانش آموختگانش از آن جمله اند.
    دانشگاه امام صادق علاوه بر رتبه ی علمی پایین و در بهترین حالت متوسط ، افرادی را پرورش می دهد که بسیار تندرو ،پر ادعا و یک دندده اند و غالبشون فکر می کنند که آکسفورد تحصیل کرده اند.
    چون اسم این دانشگاه و نه سطح سواد و سطح علمیشون، در اشتغالشون اثر گذار است و همین باعث خود شیفتگی اینان شده. در حالی که نخبگان دیگر دانشگاهها که بدون هیچ سهمیه ای در حال تخصیل هستند از بیکاری و کم توجهی مهاجرت کرده و خود را به درد غربت می سپارند.

  • _Soroush
    0

    به جهنم..‌‌...... حیف اون اسم برای اون دانشگاه.... اینقدر ادامه پیدا کنه که همدیگر رو بخورند

  • عموشهرام ش
    0

    وقتی دیدی یکی ازمسولين نظام به چیزی اعتراض داره فقط فقط دنبال سهم خواهيه نامه تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها