دختر ارشد آیت‌الله مهدوی کنی و عضوهیات علمی گروه فقه پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع):

در دانشگاه امام صادق بنایی برای تربیت وزیر و رییس‌جمهور زن نداریم/ برای ما متدین بودن و اعتقاد دانشجویان به نظام بسیار مهم است

دختر ارشد آیت‌الله مهدوی کنی و عضوهیات علمی گروه فقه پردیس خواهران دانشگاه امام صادق گفت: در گزینش دختران به خانواده آنها نیز توجه می‌شود. گزینش علمی، گزینش عقیدتی و تحقیقات محلی، هر سه برای خانم‎ها نیز انجام می‌شود.

در دانشگاه امام صادق بنایی برای تربیت وزیر و رییس‌جمهور زن نداریم/ برای ما متدین بودن و اعتقاد دانشجویان به نظام بسیار مهم است

دانشگاه امام صادق نخستین دانشگاهی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 و در دوره انقلاب فرهنگی در سال 1361 شروع به کار کرد؛ البته بنای اصلی این دانشگاه متعلق به رژیم سابق و در محلی که قبل از آن به دانشگاه هاروارد تعلق داشت، صورت گرفت که با عنوان «مرکز مطالعات مدیریت ایران» فعالت می کرد.

واحد خواهران دانشگاه امام صادق توسط همسر آیت‌الله مهدوی‌کنی، "قدسیه سرخه‌ای" اداره می‌شود. صدیقه مهدوی‌کنی، دختر ارشد آیت‌الله مهدوی کنی، فارغ‌التحصیل فقه و عضو هیات‌علمی پردیس خواهران نیز از اولین روزهای تشکیل این دانشگاه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته است. گفتگو با صدیقه مهدوی‌کنی البته با روی باز وی همراه شد. وی برای تایید مصاحبه‌اش نیز اعلام کرد که عضو هیچ شبکه اجتماعی خارجی، حتی واتس‌آپ که در ایران فیلتر نشده، نیست و تنها از پیام‌رسان داخلی «بله» استفاده می‌کند .

صدیقه( مریم) مهدوی کنی در گفتگو با نگارنده درباره کارویژه این دانشگاه برای خواهران گفت: «امسال سی و یکمین سال فعالیت ما به پایان می‌رسد و وارد سی و دومین سال فعالیت خود می‌شویم، البته در حوزه مباحث نظری، مباحث حقوق زن و خانواده و امور تربیتی، زنان بسیاری را تربیت کردیم که امروز در مراکز علمی، قانونگذاری و حتی قضایی مشغول به کار هستند.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از نابرابری جذب زنان و مردان فارغ‌التحصیل این دانشگاه در پست‌های مدیریتی دلخور نیستید؟ گفت: «مساله این است که مگر چند خانم جذب مدیریت میانی در نظام جمهوری‌اسلامی شده‌اند که تعدادی از آنها از فارغ‌التحصیلان ما باشند؟»

او در توضیح این مطلب ادامه داد: «خانم‌ها توانایی این مسوولیت‌ها را ندارند. بلکه آنها وظایف و مسوولیت‌های دیگری را هم به عهده دارند که مانع پذیرش پست‌های مدیریتی است، به خصوص در سطوحی که ضرورتی به حضور آنان نیست.»

صدیقه مهدوی‌کنی در پاسخ به این سئوال که آیا هدف اصلی راه‌اندازی این مرکز، تربیت مدیران زن برای نظام جمهوری اسلامی بوده است؟ توضیح داد: «هدف ما تربیت زنان برای مشاغلی بود که در جامعه بدان احساس نیاز می‌شود، از همان ابتدا هم هدف این نبود پردیس خواهران، وزیر و رییس‌جمهور زن تربیت کند اما هدفمان تربیت مدیران میانی تربیتی برای نظام آموزشی، حقوقی برای نظام قضایی، قانونگذاری و پژوهشی است که در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مسائل زنان حضور فعال داشته باشند.»

عضوهیات علمی گروه فقه پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) درباره جزییات فعالیت این نیروها گفت: «فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از پردیس خواهران بخشی جذب خود پردیس شده‌اند و برخی در آموزش و پرورش ورود کرده‌اند، برخی عضو هیات‌علمی دانشگاه‌ها شده‌اند و بعضی در حوزه مباحث قضایی جذب قوه‌قضائیه و کار وکالت شده‌اند . در عین حال بسیاری مشغول کارهای پژوهشی هستند و در عین حال ازدواج کرده و دارای فرزندانی شده‌اند.»

او تاکید کرد: «پردیس برای مشاغلی که مخصوص بانوان است نیرو تربیت کرده و می‌کند و در تربیت نیرو برای نوع کارهایی که مخصوص آقایان است، ضرورتی به ورود نمی‌بیند.»

وی گفت: «حدود هفت سال قوه قضاییه،در حوزه قضا، نیروهای خانم جذب می‌کرد.البته این جذب نیرو نیز بسیار به سختی انجام می‌شد. از ابتدای امسال اما محدودیت‌هایی برای ورود خانم‌ها به حوزه قضا و شغل قضاوت در نظرگرفته‌اند که در نتیجه بار دیگر امکان ترقی در این حوزه را از زنان گرفته‌اند.»

برای ما اعتقادات دانشجو مهم است، متدین بودن افراد و اعتقاد به نظام جمهوری‌اسلامی و همراهی خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصا کسانی که ازدواج کرده‌اند. همان‌طور که تاکید کردم نهاد خانواده برایمان بسیار اهمیت دارد

به گفته وی بسیاری از زنان به عنوان قاضی اجرای حکم، دادیار و حتی دادرس در قوه قضاییه مشغول به کار هستند.

مهدوی‌کنی درباره نحوه گزینش خواهران و تفاوت آن با شرایط گزینش آقایان گفت: «نهاد خانواده برای ما بسیار بسیار اهمیت دارد و در گزینش دختران به خانواده آنها نیز توجه می‌شود. گزینش علمی، گزینش عقیدتی و تحقیقات محلی، هر سه برای خانم‎ها نیز انجام می‌شود اما گزینش تحقیقات محلی خانم‌ها ساده‌تر از آقایان است و ما به تحقیقات از مدرسه و خانواده اکتفا می‌کنیم.»

او با تاکید بر اینکه مهمترین چیز برای ما جنبه علمی دانشجوست، گفت: «قبلا بیشتر دانشجویان ما از رشته ریاضی بودند اما کم‌کم با تغییر فضا و ورود بچه‌های درسخوان به رشته‌های علوم‌انسانی، از این رشته نیز دانشجو می‌گیریم و در سال‌های جاری تعداد دانشجویان از رشته‌ی ریاضی و انسانی تغییر کرده است.»

وی درباره کیفیت گزینش عقیدتی توضیح داد: «برای ما اعتقادات دانشجو مهم است، متدین بودن افراد و اعتقاد به نظام جمهوری‌اسلامی و همراهی خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصا کسانی که ازدواج کرده‌اند. همان‌طور که تاکید کردم نهاد خانواده برایمان بسیار اهمیت دارد و در نتیجه همراهی همسران در ادامه تحصیل ، برایمان مهم است. به عنوان مثال حتی مهدکودک شکوفه‌های صادق، برای تسهیل شرایط برای دانشجویان مادر راه‌اندازی شده است.»

وی در مواجهه با این سئوال که آیا رضایت‌نامه‌ای از شوهران دانشجویان دریافت می‌کنید؟ گفت: «گاهی اوقات اگر مساله‌ای باشد تلفنی با این افراد صحبت می‌کنیم ، مخصوصا برای کسانی که از شهرستان می‌آیند؛ این همراهی و موافقت باید وجود داشته باشد.» وی در جواب این سئوال که چرا برای ورود زنان به عرصه وزارت برنامه‌ریزی خاصی ندارید؟ گفت: «فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی ما برای حضور زنان در چنین مدیریت‌هایی آماده نیست. من خودم در خانواده‌ای پرورش یافتم که پدرم تاکید مداوم می‌کرد درس بخوانید. حتی وقتی کاری هنری انجام می‌دادیم و به ایشان نشان می‌دادیم، می‌گفتند بسیار قشنگ است اما درس خواندن چیز دیگری است.»

مهدوی کنی درباره تفاوت این دانشگاه با دانشگاه‎ دخترانه‌ای چون الزهرا گفت: «الزهرا تنها دانشجویانش دختر است در حالی که در دانشگاه ما همه نیروها اعم از اعضای هیات علمی، اساتید مدعو، مدیران، کارمندان و نیروهای خدماتی خانم هستند. توانستیم برای اولین بار این قابلیت زنان را اثبات کنیم در حالی که در سال‌های ابتدایی فعالیت به ما می‌گفتند شما نمی‌توانید برای اعضای هیات‎علمی و استاد، زنی را پیدا کنید، اما این اتفاق افتاد.»

او با ذکر خاطراتی از علاقمندی آیت‌الله مهدی کنی به درس و تحصیل ادامه داد: «حتی در دوره تبعید ایشان ما را با خود همراه نمی‌کرد و می‌گفت مبادا به درس ما لطمه بخورد. وی هیچ ممانعتی برای تحصیل و حضوراجتماعی زنان نداشتند اما معتقد بودند باید فعالیت اجتماعی در عرصه‌ای باشد که جامعه بدان نیاز دارد؛ مانند محیط‌های آموزشی و تربیتی، پزشکی و سلامت مرتبط با زنان.»

او با طرح این سئوال که در شورای انقلاب فرهنگی و دیگر شوراها چه تعداد زن حضور دارند؟ گفت: «مشکلات زنان شاغل و الزامات تربیتی یک دختر از هفت سالگی تا هجده سالگی را زنان درک می‌کنند. در این عرصه‌ها نیاز به حضور زنانی که دارای فکر و استعداد هستند و توانایی تاثیر در مدیریت و سیاست‌گذاری و برنامهریزی در حوزه مرتبط با زنان را دارند، لازم است. این حوزه از حوزه‌هایی است که اولا نیاز به تربیت نیرو دارد و ثانیا نیاز به فرهنگ‌سازی. البته دومی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که تا فضای اجتماعی آمادگی این حضور را نداشته باشد، زنانی که در این عرصه ورود می‌کنند باید فداکاری‌های بزرگی کنند تا خانواده و جامعه از آنان استقبال کند و آنان را باور نماید.»

وی درباره احتمال گسترش فعالیت این دانشگاه در شهرستان‌ها گفت: «پدر در زمان حیات با این موضوع مخالف بودند چرا که معتقد بودند باید مسائل مالی را نیز مورد توجه قرار داد. به هر حال دانشگاه در آغاز فعالیت خود هزینه‌هایش را از سرمایه خیرین تامین می‌کرد و به تدریج این سرمایه‌ها تبدیل به شرکت‌هایی شد که بتوانند درآمدزایی کنند و طبیعی است اگر این شرکت‌ها به خوبی اداره شود، امکان تداوم تحصیل مجانی برای دانشجویان باقی می‌ماند.»

مهدوی‎ کنی گفت: «ما در حوزه‌های تربیتی، فقه، حقوق و فلسفه دانشجو داریم که رشته‌های موردنیاز برای زنان در جامعه است ».

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از خواهران دانشجو در دانشگاه امام صادق نیز تعهد کار گرفته می‌شود، گفت: «چنین تعهدی می‌گیریم اما اگر کسی نتوانست یا نخواست کار کند، مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد.»

به گفته وی در حدود ۲۳۰۰ زن در طول این سال‌ها از دانشگاه امام صادق پردیس خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: «توقع می‌رفت همان‌گونه که در زمان حیات پدرم حمایت‌های پدرانه از دختران و همکاران خانم در پردیس می‌شد، بعد از ایشان نیز این نگاه ادامه پیدا کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. امیدوارم همان‌گونه که برای تربیت نیروی مرد در نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری می‌شود در حمایت از تربیت نیروی زن جهت رفع نیازهای اجتماعی و به ویژه نیازهای خانوادگی، گام‌های پدرانه‌ای از طرف هیات‌امنا و مسوولان دانشگاه برداشته شود و پردیس فقط درصدد رفع موانع نباشد.»

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 58
  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله امیدواریم چرخش روزگاربرگردد به دهه شصت هم تربییت بودوعلم وامنیت ودورهمی وشعورومعرفت ویکرنگی. ومخصوصاصداقت وعبادت.

  • سمیعی
    1

    ای کاش در حوزه زنان به موضوعات اصلی و پرچالش امروز مثل فقر و فحشای زنان فقط اندکی توجه کنید و جلوی مهاجرت دختران مجرد به کشورهای همسایه را برای کارهای غیر انسانی بگیرید

    نظرات شما -
    • د
      0

      لطفا کارهای غیر انسانی را مفصلا شرح بده، تا به مدیران کشور هم تذکر داده شود.

  • کورش
    0

    کدام متدین تربیت کردین!!! اگر الگو این ها هستن که رحم به بیت المال نمیکنن و بهترین زندگی دارن و بیشتر مردم در فقر هستن. شماها فقط هزینه رو دست مملکت میذارین. م از ایلام

  • علیرضا
    0

    دقیقا بزرگترین مشکل مملکت ماهمینه فقط اعتقاد و تدین مسئولین براتون مهمه ولی متاسفانه بعد چندوقت همین مسئولین متدین و معتقد میشن دزد و اختلاس گر البته قبلش لطف کردن و گند زدن به همه چی که دستشونه خداروشکر خیلی از مسئولینی که خارج از کشور درس خوندن و یذره سرشون به تنشون میارزه گفتن که به هیچ عنوان از دانشگاه امام صادق مسئول انتخاب نکنید چون فوق العاده دانشچویانی بی سواد و ریاکار که به راحتی برای کسب منافعشون همه چی رو به باد میدن شماها اونجا دانشجو ندارید یه سری ادم بی عقل و تندرو تربیت میکنید که فقط منافع سیاسی و اقتصادی نظام و مسئولین ارشد نظام رو تامین کنن

  • تقی معمولی
    0

    کاش ما هم یک دانشگاه خانوادگی داشتیم وتمام رئیس وروساش رو از فامیل خودمون انتخاب میکردیم و دانشجوهاش هم از فامیل های خودمون میبودند و بعد از فارغ التحصیل شدن دانشجوهاش همشون را تو دولت که دست خودمون بود پست و مقام بهشون میدادیم

  • ناشناس
    0

    مرده شور این دانشگاه رو ببرن

  • غیر قابل نشر
    0

    کاش اعتقادتون به عدالت وآزادی وانسانیت مهم بود

  • محمد
    0

    شما خانواده گرامی از این گنج بادآورد و مال مفت بخورید، گور پدر فقرا.

  • امین
    0

    خدارو شکر فکر کردم ایشون از خودشون نیست بعد دیدم هستن دختر آقای کنی .... چه رزومه قوی دارن ایشون ...

  • کاربر ناشناس
    0

    لوبیاکیلویی چندبرنج کیلویی چندپفک پنج ریالی شده دهزارتومان کوانصاف کومسلمانی بخدامسلمانی وقیرت وجوانمردی. مال هشت سال دفاع مقدس بودنه حالا مفتخوری ویابگویی لطفاپخش کنیدکروناصدشرف داردتاگرانی اجناس

  • اتل متل
    0

    اصل متدین بودن و اعتقاد به نظام است، حتی اگر خنگ و احمق باشی مهم نیست، یک عقب مانده ذهنی و معتقد به نظام باش و آقایی کن، یک استعداد و نخبه علمی در جهان باش و نوبل فیزیک داشته باش اما اعتقادی به نظام نداشته باش ، آن وقت در این کشور جایی نخواهی داشت

    نظرات شما -
    • شوران
      0

      به من ثابت شده است. مدیران ادارجات از بچه زرنگ های تهرونی میترسند.......روسای درجه یکه کشور از دم شش کلاس سواد دارند و بعد بچه تهرون با کارشناسی، ارشد.راننده اسنپ است

  • پرسش علمی
    0

    به نظر شما اگر مهدوی کنی و علم الهدی این دانشگاه ( احمقکده نظام) را تأسیس نمیکردند، الان فرزندان و وابستگانشان ، چه مدرک تحصیلی داشتند؟

    نظرات شما -
    • سرباز کوروش
      1

      الان در زایشگاه ، مشغول باروری ابرهای پر از کوفته قلقلی کوانتومی جدول ممدعلی اف بودن،....

    • زهرا
      0

      امثال این ادم خوب خوزدن وبردن

  • مش جمعه
    0

    دانشگاه ارث پدری خاندان کنی شده است.فرزندان مسئولین که در هیچ دانشگاهی قبول نمی شدند پذیرش میکرد و سپس با نفوذ وارد چرخه مدیریت کشور کردند و حالا شده قطب پرورش وزیر و وکیل و مدیر و... در صورتیکه از حیث علمی نسبت به دانشگاه تهران و شریف و... جایگاهی خوبی ندارد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیسواد ترین فارغ التحصیلان مال امام صادق است و البته پر نفوذ ترین ها در چرخه اجرایی مملکت

  • بنده خدا
    0

    اگر این کار ها را می کنید پس چرادر این40 سال ، این همه وزیر ، نماینده ، مدیر و... دزد ، اختلاسگر ، رانت خور ، مدرک مفتی ، نجومی بگیر مفت خور ، چپاول گر ، وطن فروش ، خائن،جاسوس و... داشتیم ؟

  • ارشمیدس
    0

    مشتی دزد وارد دولت کردین

  • ستارخان
    1

    شما میتونید اینو ثابت کردید!!!!!!!!!ای خدا، پاهایت را در هر اداره ایی میزاری ۷۰ درصد کارمند زن میبینی......ای آبدارچی و خدمتکار ، مرد بدبخته.......به واقع جامعه ایران به شدّت زن سالاری ، و جالب باسرعت به پیش است( یک نمونه قبولی های کنکور) واین به شدّت به کانون خانواده ها و..........تاثیرگذاره

  • ناشناسن
    1

    پدر این خانم نگفته که شما ومادرتان جای سرپرست وپدر یک خانواده را اشکال کردین اگراین موضوع را مد نظرقرار میدادن صحبتهای شما هم درست بود چون پدر ایشان میداند که اولویت شغلی در جامعه اسلامی با پدران است چون سرپرست خانواده هستند والباقی حرفها توجیحی برعملکرد کارخانه مدیرسازی است

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      چه زیبا روحانیون را توصیف شده

  • ایرانی
    0

    خانم ک شما جز خیانت به این کشور و مردم کار دیگر نکردید. خیانت کردید و حقوق مفت خوردید / چه لزومی دارد شما خانوادگی تا لحظه مرگ مسئول باشید . سهم مردم کجاست همه را شما تصاحب کردید . اگر دین داشته باشید که ندارید مردم هم سهمی از این انقلاب و کشوردارند.

  • رضا..
    0

    به نظرم نام دانشگاه امام صادق به دانشگاه خانوادگی مهدوی کنی و شرکا تغییر کند بهتر است

  • حسین
    0

    پس اینهمه انتصاب، تصادفی است؟ اگر میگویند برنامه نداریم، پس حتما دارند!!!!

  • محمد
    0

    اولا حوزه علمیه امام صادق هستش...رنگ و لعاب دانشگاه داره تا نگن مدیران از حوزه انتخاب میشن و بالاصطلاح روحانیت مستقیم کشور را اداره میکنه.... درثانی خوبه بنا نداره...اگه داشت که دیگه کم مونده کارمند و کارگر هم از دانشگاه امام صادق انتخاب بشه...

  • منتقد
    0

    فعلا که سفره بخور بخور برای این دانشگاه باز شده .. فارغ التحصیل هاش هم سواد ندارند و فقط متطاهر و و رزا کار و چاپلوس و ریش دارند....

  • دومان
    0

    گندم ز گندم روید جو ز جو خروجی جز دزد و اختلاسگر و .....نیست یعنی معلومه تعلیم دهنده هاش......بخوریدبچاپیدو به یغما ببرید که وقت تنگ است...ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    حوزه علمیه است نام دانشگاه بهش دادند و همه طلبه بدون لباس چونکه مردم دیگه به این لباس ارزشی قائل نیستند .. مدرسه مطهری هم اینگونه است که به زور لقب دانشگاه بهش دادند !!!!!

  • امیر
    0

    دانشگاه م امام صادق (ع) شده ارث بابا و ننه شون

  • ناشناس
    0

    درسته شما وزیر لایق و رییس جمهور فهیم نمیتوانید تربیت کنید که اگر میتوانستید بعد ۴۳ سال ایران اباد را ویرانه نمیکردید در حدی که حتی بچه های خودتونم توش زندگی نکنن و برن بلاد کفر به قول شما تا زندگی کنند اما در تربیت پرستو و مفت خور و لات ولوت و البته فاطی کماندوهای گشت ارشاد با ابزار خغت گیری استادید

  • نادر
    0

    هر چه شغل ایجاد شود کمه این جیره خواران سفره پهن شده است.

  • فرهاد
    0

    اگر متدین بودن برای شمااهمیت دارد این همه دزدی ودروغ و دغل وخیانت مسولین وندانم بکاری انها که وزیر اقتصاد امام صادقی به دروغگفته ما ور شهریور از بانک مرکزی برای بودجه برداشت نکردیم پس این همه اوراق قرضه که فروخبی چه بود وقتی مسول دروغ را گناه نمی داند بعد در جواب باز هم به دروغمیگوید ما اوراق غرضه نفروختیم

  • علیرضا
    0

    قبول کنید پدر و مادری که بفهمند بچه هاشونو جایی مثل دانشگاه امام صادق نخواهند فرستاد خروجی کار؟؟؟؟!!!!!!!!

  • سِحر نگاه
    0

    اتفاقا چنین بنایی بود اما ملت روی خوش نشان نداد لطفا نام امام جعفر صادق ع را از این مرکز آموزشی بردارید چون صداقت ندارید

  • ناشناس
    0

    لعنت بر باعث و بانی این دانشگاه.

  • امیر فرهادی
    0

    در امریکا اکثر روسای جمهور از بهترین دانشگاه امریکا یعنی هاروارد انتخاب میشوند .واقعا متاسفم بهترین دانشگاه ایران که دانشگاه تهران هست دانشجویانش باید بروند مسافرکشی انوقت دانشگاه های سطح پایین باید همه کاره بشوند .نوابغ موتور پیشرفت جامعه هستند نه بی سوادها

  • چیتوز طلایی
    1

    خدا میدونه که پشت این چادرها چه خبره، اووففففف

    نظرات شما -
    • کیوان
      0

      ۸۵ فقط

  • آذری
    0

    ... حاج خانوم ؛ نمیخواین یه شعبه از دانیش گاه تون را در اون دنیا برای رفاه حال اونور یعنی عالم برزخ و ایضآ برای هدایت و افزایش بصیرت مردمان دست کوتاه از کره خاکی ایفتتاح فرمائید. .... و من مانده ام این جماعت فریبکار چگونه برای چند روزه دنیا چگونه و حتی مقدسات را به پای افکار حقیرشان قربانی میکنن بدون ذره ای خجالت و شرم. .... این نیز بگذرد.

  • خرس قهوه ای
    0

    دانشگاه باید دانشگاه باشد اگر دانشگاه ، دانشگاه نباشد دانشگاه نیست ....!

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      درسته جامعه به طنز نیاز داره ولی اینجا جایی نیست که جا داشته باشه و جاش جای مناسب این جا نیست

  • جلال عامری
    0

    امام صادق تربیت کننده بدبخت کننده نسل امروز بود.امام صادق اگه میدونست این همه وزیر و وکیل تربیت کرده کلاس کنکور میزد و مول در میورد

  • آلن
    0

    مغزهای پوسیده زنگ زده ! نماد دانشگاه امام صادق

  • آنتی هیستامین
    0

    به ایزد که گر ما خرد داشتیم / کجا این سرانجام بد داشتیم

  • غریبه
    0

    چقد به خانم ها اعتماد به نفس میده این

  • ی
    0

    انهدام و انقراض یک حکومت، از ورود افراد بیسواد در سمتهای بالا شروع می‌شود، و با استخدام نورچشمی های فاسد به مرحله پایانی نزدیک میشود، و پشتوانه مردمی به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. وقتی به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ع مشرف میشوی، میبینی علیرغم جمعیت زیاد در آن حرم مطهر، فاتحه خونی بر سر قبر مهدوی کنی مشاهده نمی‌شود. اشکال کار کجاست؟ ظاهرا اشکال در تاسیس دانشگاههای غیرمعتبری همچو آزاد و دانشگاه امام صادق ع است.

  • ر
    0

    ایمان و اعتقاد افراد با هیچ ابزاری قابل سنجش نیست ، چون مدام در حال تغییر است. تاریخ صدر اسلام گویای این مطلب است، از جنگ صفین تا قیام کربلا ، چه آدمهایی که عوض شدند.

  • حرمی ای و فامیلی
    0

    راجع به دانشگاه امام صادق مطالب زیاد نوشته می شود و انرا با دانشگاه هاروارد مقایسه می کنند باید گفت اعتبار یک دانشگاه. به رزومه اعضای هیئت علمی ان دانشگاه دارد ثانیا تعداد مقالات ارایه شده در مجلات بین المللی است ثالثا نمرات دانشجویان گرفته شده از طریق کرونا. البته مهمترین سنجش از لحاظ سواد فارغ التحصیلان اعضای هیئت علمی ان دانشگاه است که باید گفت اساتید ان دانشگاه رزومه قابل قبولی ندارند و بجز چند نفر هیچکدام بعنوان افراد شاخص مطرح نیستند و در نهایت باید گفت اساتید ان دانشگاه بیشتر بصورت ررابطه ای و نه از روی سواد علمی انتخاب می شوند که این عوامل سطح علمی این دانشگاه را پایین اورده

  • رضا
    0

    بله به حول وقوه الهی ورسانه های مدرن مردم بخصوص نسل فعلی می داند که دانشگاه فوق قصبی است وتوسط منتظری ملعون مصادره شدوبه نام امام صادق تغییرکاربری گردید. گفته بود جناب :فقه یعنی چه؟گفت:شما در منزل اکواریوم داری؟گفت:بلی.گفت:پس احتمالا شما.......هستید.

  • موشک انداز
    0

    خانم ارجمند خوب خانوادگی چنبره زدید به نهاد های حاکمیتی بابا خدا بده شانس

  • محمد
    0

    ازمون استخدامی برگزارمیشه بایه مصاحبه میایین نفرذخیره رابه جای نفراصلی میزارین انتظاردارین مردم دلشون به چه خوش باشه.اخه کسی ک لیسانس یاارشدداره دست چپ وراستشوتشخیص نمیده ک عمدااین بلاراسرش میارین .اگه خداوجودداشت حق مظلوم راازظالم میگرفت چطورقلبشودارین حق یکی رابگیرین بدین به یکی دیگه

    نظرات شما -
    • ادمی
      0

      یه توصیه به خبر فوری هر تیتر و خبری از کسی میزمید پیام و نظرات مردم رو برای اون شخص یا ارگان بفرستید تا از میزان محبوبیتشون اگاه بشن مصلا برای این خانم نظرات و پیامها رو بفرستید فکر کنم ایشون از این همه محبوبیت خود و پدرشون و دانشگاهشون با خبر بشن خیلی خوبه انرژی میگیرند برای ادامه کار

  • ایرلنی
    0

    مملکت افتاده دست بی سوادان ومفت خوری که از این مکتب خانه بی کیفیت میان بیرون،خدایا ما را از شر اینا نجات بده.........

  • هالو
    0

    باز خدا رو شکر این یه قلم رو دانشگاه امام صادق تولید نمیکنه

  • لامرد
    0

    بنده خدا آقای حسن عباسی به یک موضوعی اشاره کرد که بصورت کنایه آنهم بیان شد ایشان می خواستند بگویند که کسانیکه در ان دانشگاه درس می خوانند اکثرا بار علمی ندارند و بی سواد هستند چونکه اساتید ان دانشگاه بی سواد هستند اکثر افراد و مسئولین ان دانشگاه بصورت فامیلی و دور همی در آنجا جمع شده اند و بدنبال علم اندوزی نیستند یا به اسم ...داماد یا خواهر زاده .و.....از گفته های خودشان معلوم است که می گویند ما می خواهیم آدم متدینی باشد نه صحبتی از علم و دانش و...هست بخاطر همین هم کسانیکه از ان دانشگاه بیرون می آیند سواد و تخصص علمی ندارند شما به هیئت علمی دانشگاه در تمامی رشته ها نگاه کنید یک نفر آدم شاخص نمی بینید بلکه بیشتر اعضای دانشگاه نسبت فامیلی و خانوادگی با یکدیگر دارند و متاسفانه علم و دانش روز در ان دانشگاه مفهومی ندارد

  • ایران
    0

    الله و اعلم؛
    سرکار خانم مهدوی کنی.
    بنده از حامیان روحانیت(البته روحانیون خوب و نه نخاله) هستم.
    اما به صراحت میگم که غالب دانش آموختگانتون؛ افراطی و خودشیفته اند. در حالیکه دانش آموختگان داتشگاههای سطح یک ایران که بدون هیچ سهمیه ای و فقط به اتکاء هوش و تلاششون مشغول به تحصیلند، اینطور نیستند.
    خانم مهدوی کنی در تربیت دانشجویانتون ، اخلاق اسلامی را هم بسیار تاکید کنید. البته نه شعار گونه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها