مهاجرانی: ۲۵ سال سیاست بس است، دیگر به آن برنمی گردم/ مقابل براندازان و مخالفان وحدت ملی می ایستم، حتی اگر ناسزا بگویند

وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در انگلستان زندگی می کند، از عدم بازگشت خود به عالم سیاست خبر داد و گفت: موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی من از موضع وطن‌دوستی بوده و هست، حتی اگر من به ایران سفر نکنم.

مهاجرانی: ۲۵ سال سیاست بس است، دیگر به آن برنمی گردم/ مقابل براندازان و مخالفان وحدت ملی می ایستم، حتی اگر ناسزا بگویند

عطاءالله مهاجرانی می گوید:

*اگر یک نکته‌ای بگویم، مبالغه نیست. اگر مهاجرت نمی‌کردم  یک خلأ و یا حفره‌ای در زندگی‌ام به‌عنوان نویسنده باقی می‌ماند.

*موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی من از موضع وطن‌دوستی بوده و هست، حتی اگر من به ایران سفر نکنم.

*وقتی ترامپ و جان بولتون و پومپئو و اپوزیسیون برانداز، در فکر سوریه‌ای‌شدن یا افغانستانی‌شدن ایران بودند، بدیهی است که موضع‌گیری داشته باشم. ضد تجزیه سرزمینی و ملی ایران هستم. هر حرکتی که بخواهد تهدیدی برای تمامیت سرزمینی ایران و وحدت ملی ما باشد، با هر بهانه و انگیزه و انگیخته‌ای که باشد، مخالفم و از بیان صریح نظرم امتناعی ندارم. ناسزاها هم از هر سو که باشد، برایم اهمیتی و اعتباری ندارد.

*اخیرا یکی از طراحان واقعه یا فاجعه کودتای نوژه که با حمایت آمریکا و صدام برنامه‌ریزی شده بود، که موجب اعدام تعدادی از نظامیان ما به‌ویژه تعدادی از خلبانان در شرایط حساس تیرماه ۱۳۵۹ شد، (من ماجرای این کودتا را در کتاب «نقد تحریف مدرن امام خمینی» با تفصیل بیشتری نوشته‌ام)  توسط حریفان از گور بیرون آمده و با شعار دموکراسی تشویق به براندازی می‌کند. می‌بایست در برابر این رفتار ساکت نبود.

*البته ماجرای بی‌سامانی در اداره امور کشور، مثل ماجرای مدیریت آب و خاک و انتخابات! داستان دیگری است، که از همان زاویه من منتقد هستم. اما از زاویه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامیت سرزمینی ایران و وحدت ملی، با گرایش‌های رادیکال، حتی اگر اصلاح‌طلب هم باشند، فاصله دارم. و صد البته من فعال سیاسی نیستم، مطلقا به سیاست به‌عنوان وظیفه یا عمل اجرایی فکر نمی‌کنم و بازنمی‌گردم. همان ۲۵ سال عمرم که صرف سیاست شد، بیش از بس بود! از جهان سیاست نه سفر بلکه مهاجرت کرده‌ام.

منبع: روزنامه شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • دومان
    6

    مردم میدونن و خودتون هم میدونید که کذب و یاوه میگویید شما مزدوری بیش برای رژیم نیستی و الان هم رفتی مثلا نویسنده گی ....ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • لزفز
    2

    سوپاپ اطمینان

  • ناشناس
    2

    اگر مردی برگرد به ایران و در وسط میدان جنگ سیاست دم از مبارزه با مخالفان و مبارزان وحدت ملی بزن! از راه دور خارج از ایران و از طریق فضای مجازی دم از وطن پرستی و اپوزیسیون زدن که هنری ندارد!

  • ناشناس
    2

    آقاى هماجرانى اين زرنگى نيست كه هم از توبره بخورى هم از آخور اين خيانت است خيانت

  • قلندر واقعی
    15

    درود بر دکتر سید عطاالله مهاجرانی ننگ بر خ ف که یه منفی میزنم دو تا مثبت بغلش میاد دکتر مهاجرانی عزیز ضد تحجر ضد تمامیت خواهی و دانشمندی فرهیخته بوده و هست درود بر وطنپرستان واقعی یکیش هم خودم

  • حسن
    2

    آخه مردک یاوه گو، اگه راست میگی توکشور و نظامی زندگی کن که درست کرده اید!!!!!!!!!!!!!

  • رچ
    1

    بقول خودت درون یک وانت کل وسایل منزلتو جا دادی اومدی تهران حالا از ثروت خودت و اون پسرت بگو .سیاست هم بانکت بود و هم عشقت و هم تامین آینده ات.

  • ناشناس
    5

    وزیر کسی بودی که در انتظار شاه شدن، در استخر فرح جانش را از دست داد. اگر واقعا علاقه به ایران و مردم داشتی، در برابر خاندانهای قالتاق قد علم میکردی، نه اینکه با زبان شیوایت، به طرفداری از غارتگران بیت المال بپردازی. ۲۵ سال آینده را هم بهتر است توبه کنی و به عبادت خداوند بپردازی و هزاران بار صحیفه سجادیه را بخوانی، شاید امام سجاد ع کمکت کند، و به بهشت بری و هزاران حوری دورت بگردند‌.

  • ناشناس
    1

    ۲۵سال که زمانی نیست از جنتی یاد بگیر دوباره برگرد

  • ماس موس
    3

    مخالف تو یابو هست جوووون

  • ناشناس
    1

    بادنجان دور قاب چین و بی شرف چقدر غارت کردی تو انگلیس خودتو هفت پشتت هم دارن میخورن؟ تمامی نداره . ابنه ای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها