عدم رأی اعتماد به ۲ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، دلیل بر تنش بین دولت و مجلس نیست

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نشان‌دهنده وجود تنش در رابطه بین دولت و مجلس نیست، گفت: مجلس در حال انجام وظیفه قانونی خود است و با دولت تعارف ندارد.

عدم رأی اعتماد به ۲ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، دلیل بر تنش بین دولت و مجلس نیست

جواد نیک‌بین با بیان اینکه معمولا همیشه در اوایل شروع دولت‌ها، مجلس و دولت رابطه خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیز شروع خوبی داشتند، اما طبیعتا پس از مدتی بعضی از نمایندگان مخالف و منتقد برخی عملکردهای دولت می‌شوند و نسبت به وزرا تذکرهایی می‌دهند و حتی ممکن است جلسات طرح سوالات از وزرا هم برگزار شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رابطه بین مجلس و دولت بسیار خوب است، اضافه کرد: ضمن اینکه مجلس در حال عمل به وظیفه نظارتی خود است، با دولت تعامل و همفکری نیز دارد و من معتقدم اگر در رابطه بین مجلس و دولت تعامل وجود داشته باشد، حتما مشکلات کمتر می‌شود و طرح‌ها و لوایح نیز سریع‌تر به نتیجه می‌رسند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نشان‌دهنده وجود تنش در رابطه بین دولت و مجلس نیست، گفت: مجلس در حال انجام وظیفه قانونی خود است و با دولت تعارف ندارد. پیش از انتخابات، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از آقای رئیسی درخواست کردند در انتخابات ثبت نام کند و حالا هم همین نمایندگان اگر ضعفی در عملکرد هر کدام از وزرا ببینند، قطعا با او مخالفت می‌کنند و این‌ها دال بر وجود اختلاف و تنش بین مجلس و دولت نیست.

نیک‌بین با بیان اینکه پس از گذشت تنها ۱۰۰ روز از شروع به کار دولت، نمی‌توان ارزیابی دقیقی از عملکرد آن داشت، ادامه داد: البته این دولت کارهای بسیار خوبی انجام داده است. طبیعتا مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و حل این مشکلات زمانبر است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها