فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تحریم ها برداشته شود یا نشود در حوزه نظامی برای ما فرقی نمی کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد که بالاترین فناوری را در صحنه عمل و در زمینه زیر دریایی و ناوشکن‌ها ارائه کند، گفت: امروز دیگر برداشتن یا اعمال تحریم در حوزه نظامی برای مردم ایران فاقد ارزش است.

تحریم ها برداشته شود یا نشود در حوزه نظامی برای ما فرقی نمی کند

امیر دریادار شهرام ایرانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیرو دریایی ارتش اظهار کرد: نیروی دریایی مانند نگینی در خلیج فارس درخشیده است. هفتم آذر بیانگر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های سربازان  ولایت مداری است که در شرایطی سخت و جنگ نابرابر توانستند بازوی قوی دشمن را به طور کامل قطع کنند و در صحنه عمل به گونه‌ای ظاهر شوند که دشمن هیچ‌گاه نتواند در حوزه دریا حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی گفت: هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است شاهرگ اقتصادی دشمن را با اقتدار قطع کند و صحنه مسیر جنگ و مقابله و مبارزه را تغییر دهد و همین امر باعث ایجاد روحیه در بین همه رزمندگان اسلام شده است.دریادار ایرانی ادامه داد: هفتم آذر نمادی بسیار مقدس از عزیزانی است که با اجرای سلسله مراتب عملیاتی سخت در چند مرحله به نقطه‌ای رسیدند که عملیات غرورآفرین مروارید را به اجرا درآوردند و امروز بر خود واجب می دانیم یادی از این شهدای گلگون کفن کنیم.

 فرمانده نیروی دریایی  ارتش خاطرنشان کرد: امروز ارتش افتخار دارد که ماموریتی را که در هشت سال دفاع مقدس در صحنه دریا انجام داده، دوباره در دستور کار داشته باشد و آن چیزی جز برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و اسکورت شناورهای تجارتی در عمق اقیانوس‌ها نیست.

وی گفت: آن روزها از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس عملیات انجام می‌دادیم اما امروز در عمق اقیانوس هند و دریای سرخ مشغول اجرای این عملیات بسیار حیاتی و حساس و مهم هستیم و توانستیم به گونه‌ای عمل کنیم که امنیت برای همه منطقه و جهان برقرار باشد.

دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی درباره اثرات تحریم بر صنایع دفاعی اظهار کرد: تحریم‌ها برداشته شود یا نشوند برای ما فرقی نمی کند. مهم زمانی بود که ما درگیر جنگ بودیم و باید وظایفمان را انجام می دادیم که در آن موقع از ما دریغ کردند.

 وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد که بالاترین فناوری را در صحنه عمل و در زمینه زیر دریایی و ناوشکن‌های سنگین و سبک در کلاس‌های مختلف ارائه می کند، گفت: دیگر امروز برداشتن یا اعمال تحریم در حوزه نظامی دیگر برای مردم ایران فاقد ارزش است.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: اینکه ما بخواهیم فروش سلاح داشته باشیم ،در حوزه تصمیم‌گیری و اختیارات من نیست یقیناً این توانمندی را جامعه علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران امروز با قدرت به جهانیان ارائه کردند.

 دریادار ایرانی یادآورشد: وقتی دشمن نقطه فشار را بر مردم ما متمرکز می کند و بهداشت ما را تحریم می کند، یعنی دیگر خیلی عاجز هست و توانمندی آن در صحنه عمل و در صحنه رزم به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و بی‌آبرویی منطقه را ترک می‌کند لذا مردم را نقطه هدف قرار می دهد. البته از دشمن چنین نیتی چیز جدیدی نیست و بارها و بارها تجربه کردیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ و تجهیزات نیروی دریایی در این رزمایش اظهار کرد: دستاوردهای مهمی که ما در مشترک ذوالفقار ۱,۴۰۰ در حوزه دریا داشتیم تجهیزات جدیدی که به ما الحاق شده بود، در زمینه عملیاتی حضور پیدا کرد و ما برای آنها وظیفه عملیاتی تعریف کردیم و به لطف خدا این تجهیزات را در صحنه عمل آزمایش کردیم که خدا را شکر می‌کنیم که بسیار موفق بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریای یک نیروی تجهیزات محور ، علمی ، سیاسی ، نظامی  و بین‌المللی است، گفت:  بر همین اساس در اینده نزدیک رونمایی‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با نیازها و تهدیدات آینده خواهیم داشت.

همت و تلاش ما این است که از ظرفیت‌های کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نیری
    0

    مهمترین پشتوانه ارتش یک کشور ملت اون کشوره واگه یه ملتی بجز سختی وبی عدالتی .وگرونی چیزی از سرمایه اون کشور نصیبش نشه مطمنا از حکومت وارتش اون کشور دلسرد ورویگردان میشن کما اینکه کم کم چنین فضایی در شرف اتفاق افتادنه .برادر من تحریم وجود مدیران ناکارآمد پدر مردمو در آورده اگه یه سری به بازار بزنید وازردل مردم باخبر باشید متوجه حرفام خواهید شد

  • محمد از کرمان
    0

    کاملا درسته ، چون تحریم ها مردم بیچاره به خصوص دهک های درآمدی متوسط به پایین را هدف گرفته و در حال نابود کردن آن ها است........

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها