روزنامه آرمان ملی مطرح کرد:

آتش مظلوم‌نمایی در دفتر نماینده جنجالی مجلس

به‌طور طبیعی نمی‌توان طیف یا گروهی را متهم به آتش زدن تابلوی دفتر نماینده مجلس کرد اما نکته قابل تامل آنجاست که سایت‌های خبری دلواپسان به‌جز فارس که خبر آتش سوزی را منتشر کرد، به این حادثه نپرداختند.

آتش مظلوم‌نمایی در دفتر نماینده جنجالی مجلس

روزنامه آرمان ملی نوشت: خبر کوتاه بود:« توسط افراد ناشناس تابلوی دفتر حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و بهارستان به آتش کشیده شد.» و توضیح این خبر هم فقط در این جمله خلاصه شد که «وقوع این حادثه از طرف دفتر حجت‌الاسلام حسن نوروزی تایید شده است.» آتش زدن تابلوی دفتر یک نماینده موضوعی نیست که بتوان آن را کاملا سهوی و غیرعامدانه توصیف کرد؛ آن هم نماینده‌ای که از طیف جبهه پایداری است.

بیشتر بخوانید: تابلوی دفتر نماینده رباط‌کریم و بهارستان به آتش کشیده شد/ عکس

چه طیفی سابقه آتش زدن دارد؟

به‌طور طبیعی نمی‌توان طیف یا گروهی را متهم به آتش زدن تابلوی دفتر نماینده مجلس کرد اما نکته قابل تامل آنجاست که سایت‌های خبری دلواپسان به‌جز فارس که خبر آتش سوزی را منتشر کرد، به این حادثه نپرداختند و حتی آنانی که با آب و تاب فراوان به انتشار اظهارات نوروزی علیه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون می‌پرداختند تا عصر دیروز سعی کردند این خبر را نادیده بگیرند که همین موضوع سبب ابهامات و سوالاتی شد که انگشت اتهام را به سمت دلواپسان می‌برد.

اگر دلواپسان پیش بینی می‌کردند که آتش زدن تابلوی دفتر نماینده رباط کریم از سوی اصلاح‌طلبان بوده ، بدون شک با تیترها و واژگان غیرمعمول به داستان سرایی می‌پرداختند و مانند برخی مواقع دیگر نام چند اصلاح‌طلب شناخته شده را به عنوان فرمانده اتش زدن دفتر نماینده دلواپس مطرح می‌کردند اما اکنون شاید خودشان بهتر از هر شخص و گروهی می‌دانند در کارنامه اصلاح‌طلبان پرونده حمله و آتش زدن ثبت نشده که این بار بخواهند دست به چنین اقداماتی بزنند. نمی‌توان اصولگرایان دلواپس را هم متهم کرد فقط نباید فراموش کرد که در پرونده آنها به وفور سابقه آتش زدن ثبت شده است از آتش زدن برجام در مجلس تا آتش زدن خودروی نماینده اصلاح طلب در شبستر!

شوخی نوروزی؟

اظهارات اخیر نوروزی درباره آبان 98 است. او گفته بود:« یکی از آنهایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟» هر چند ذکر این مطلب ضروری است که نوروزی در پایان صحبت‌هایشان عنوان کردند که «شوخی کردم» و بعد تماس را قطع می‌کند اما این اظهارات قابل هضم نبود و نباید فراموش کرد نسبت اظهارنظر در دنیای سیاست شاید شبیه هوا برای نفس کشیدن باشد یا شاید شبیه آب برای ماهی. اظهارنظرها می‌تواند سیاست‌ها را شکل دهد یا سیاست‌ها را از مدار خارج کند.

اظهارنظرها عمق نگاه یک سیاست‌مدار را نشان می‌دهد. حال می‌خواهد شوخی باشد یا جدی؛ خنده‌آور باشد یا گریه‌دار؛ رسمی باشد یا غیررسمی؛ به نفع راوی باشد یا به ضررش. برخی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که دلواپسان با آتش زدن تابلوی دفتر نماینده دلواپس مجلس درصدد القای آن هستند که اصلاح‌طلبان ناراضی از اظهارات اخیر نوروزی به دفتر او حمله کرده و تابلویش را به آتش کشیدند.

شیفته مطرح شدن؟

البته حسن نوروزی هم با اظهاراتش نشان داده که تمایل دارد مورد توجه باشد تا شاید فرصتی دیگر مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 96 که کاندیدا و ردصلاحیت شد فراهم شود اما دیگر ردصلاحیت نشود. به عنوان نمونه چندی پیش درباره فوت زندانیان در زندان گفته بود:«ممکن است مرگ بسیاری از این افراد در زندان به دق کردن آنها از غصه به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند مربوط باشد. اینها در زندان به زشتی کار خود فکر کرده و شاید همین منجر به خودکشی آنها شده است.

بسیاری از این زندانیان کارمند بانک بوده و حتی مشکل گرانی و بیکاری نیز نداشتند.» اظهارات حاشیه ساز نوروزی به یک یا دو مورد محدود نمی‌شود به عنوان مثال بار دیگر گفته بود:« در هر ۱۰ هزار پرونده خودکشی یک پرونده مانند خودکشی سینا قنبری داریم. در این حالت فرد طناب و یا وسیله‌ای را که با آن می‌خواهد به گردن خود می‌بندد و سپس کمر را خم می‌کند و به حالت آفتاب مهتاب که به بدن خود می‌دهد، ضربه به فک فرد می‌خورد و نخاع سریع قطع می‌شود.» یکی از ویژگی‌های نوروزی اینکه فراموش می‌کند مانند انتشار فیلم‌هایی از زندان اوین که او معتقد بود «فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست‌هاست، با توجه به شکست‌های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، اینها خواستند ذهن مردم را به‌واسطه ایران پرت کنند.

برایم مقبول نیست وجدانم نمی‌پذیرد که چنین اتفاقی در زندان‌ها رخ داده باشد. شکنجه‌هایی که در زندان‌های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می‌افتد انسان‌ها را آویزان می‌کنند، شکنجه می‌دهند، ناخن می‌کشند و زندان‌هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی‌ها ایجاد کردند آنها زندان است...» اما کمی بعد مشخص شد فیلم‌ها از دوربین مداربسته زندان اوین است. البته نوروزی در عرصه سیاست خارجی هم اظهاراتی داشته مانند 17 فروردین سال جاری که درباره هواپیمای اوکراینی گفته بود:« این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است.»به هر حال نماینده دلواپس مجلس دیروز را در سکوت گذراند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    انشاالله روزی اتش به دودمانش بیفتد

  • رضا
    0

    برای مظلوم نمائی خودشان اینکار را کردند آخه کدام اسکولی وقت میگذاره فقط تابلو آتش بزنه؟!

  • شوران
    0

    ابو موسی اشعری زمان!!!!!! ادّعا داری انقلابی هستی ......!!!! خب برو بدون محافظ وسط شهرت لفاظی کن.

  • ایرانی
    0

    نوروزی اصلا به مغزش خطور نمیکرد که این افرادی که اعدام یا باشلیک گلوله کشته میشوند هم جان شیرین دارند و در خانواده برای هم میمیرند.با اولین زندانی سیاسی و با اولین شکنجه و اولین اعدام فاتحه آینده حکومت هم خوانده شد.آب رفته بجوی باز نمیگردد.لقمه چرب لذیذ است اما سرطانزاست.

  • راد
    0

    بااین چیزها معروف شد کی اصلا این آ قا را می شناخت راست میگه بیاد در مورد اختلاس گرها مفسدهای اقتصادی بگه

  • علی
    0

    حاجی گرینوفوف

  • قلندر واقعی
    0

    مطمئنا کار ایادی موساد بوده چون خیلی این نماینده دانشمند بزززررگیییی است خخخخیییلللیی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها