توییت فارسی رئیس پارلمان ارمنستان؛ جمهوری ارمنستان از خود دفاع می‌کند

رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی به زبان فارسی جمهوری آذربایجان را به نقض بیانیه سه جانبه بین ایروان، باکو و مسکو متهم کرد.

توییت فارسی رئیس پارلمان ارمنستان؛ جمهوری ارمنستان از خود دفاع می‌کند

رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی به زبان فارسی، جمهوری آذربایجان را به نقض توافقات موجود و آتش بس متهم کرد.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییت خود به زبان فارسی نوشت:«جمهوری آذربایجان بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر را نقض کرد. جمهوری ارمنستان بر اساس منشور سازمان ملل متحد حق دارد با استفاده از ارتش و به هر وسیله، هرگونه تجاوزعلیه تمامیت ارضی و حاکمیت خود را دفع کند.»

درگیری‌های روز سه شنبه جمهوری آذربایجان و ارمنستان شماری کشته، مجروح و اسیر برجای گذاشته است. طبق اعلام وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، هفت نظامی این کشور کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، یک نیروی نظامی این کشور کشته و ۱۳ نفر اسیر شده‌اند.

به دنبال این درگیری‌های شدید، ابتدا «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با وزرای دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان به صورت جداگانه تماس تلفنی گرفت و از آنها خواست فورا این درگیری‌ها را پایان دهند. پس از این رایزنی‌ها، درگیری‌ها بین نیروهای نظامی دو کشور همسایه متوقف شد.

از سوی دیگر، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌و‌گوی تلفنی برقرار و حملات جمهوری آذربایجان را تحت عنوان «تجاوزگری» محکوم کرد.

پاشینیان همچنین ضمن تمجدید از روابط خوب ایروان و مسکو، ارمنستان و روسیه را «شریک استراتژیک» توصیف کرد.

سخنگوی سازمان ملل نیز سه شنبه شب گفت که سازمان ملل خواستار گفت‌وگو بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از درگیری‌های تازه مرزی است.  «فرهان حق»، از سخنگویان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت که سازمان ملل با نگرانی گزارش‌های مربوط به خشونت‌های اخیر بین این دو همسایه را دنبال می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به توافق بین این دو کشور و روسیه گفت: «در این مرحله،ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن داری کرده ، مطابق بیانیه‌های سه‌جانبه نهم و یازدهم ژانویه عمل کنند و نگرانی‌های مربوط را به صورت مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو برطرف کنند.»

وی افزود: «ما می‌خواهیم از بازگشت به تشدید تنش‌هایی که قبلاً داشتیم جلوگیری شود.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • طوفان شن
    1

    یعنی غیر مستقیم میخواهد پای ایران را به معرکه بکشاند.......

  • ارر
    2

    یک کشور مزدور دیگر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها