پیشنهاد یک نماینده به رئیس جمهور:

مجلس تعارف ندارد، وزیری معرفی کنید که سوابق روشنی داشته باشد

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: به اعتقاد من باید در انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی بعدی دقت‌های لازم انجام بگیرد که حداقل بالای ۲۰۰ رأی از مجلس کسب کند، این می‌تواند امید فرهنگیان را به رئیس‌جمهور بیشتر کند به این خاطر که در حال حاضر فرهنگیان در حالت سوالی و پرابهام قرار دارند.

مجلس تعارف ندارد، وزیری معرفی کنید که سوابق روشنی داشته باشد

جبار کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سوال که «چه علت و عاملی موجب شده تا مجلسی این اندازه نزدیک به دولت دو بار به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد ندهد؟»، گفت: حوزه آموزش و پرورش همواره بین دولت‌ها و مجالس مختلف محل مناقشه بوده است، به این صورت که مجلس یا رأی نداده یا به سختی رأی داده و خیلی زود استیضاح کرده است.

وزیر پیشنهادی سوم، حتما باید از جنس آموزش و پرورش باشد/ در انتخاب گزینه بعدی دقت شود تا حتما بالای ۲۰۰ رأی کسب کند

وی ادامه داد: این سابقه نشان‌دهنده حساسیت مجلس به این حوزه است و دولت باید از ظرفیت و فرصت این نگرانی و دغدغه‌مندی مجلس در این حوزه بیشتر بهره بگیرد.

کوچکی‌نژاد افزود: به اعتقاد من باید در انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی بعدی دقت‌های لازم انجام بگیرد که حداقل بالای ۲۰۰ رأی از مجلس کسب کند، این می‌تواند امید فرهنگیان را به رئیس‌جمهور بیشتر کند به این خاطر که در حال حاضر فرهنگیان در حالت سؤالی و پرابهام قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با سازوکار پیشنهادی برای انتخاب بهتر وزیر آموزش و پرورش، ابراز داشت: به نظر من رئیس‌جمهور باید یک تیم خبره آموزش و پرورش را مامور کند که از هزاران هزار نفر آموزش و پرورشی‌ که در کشور وجود دارند، با بررسی و تحقیق ۳ یا ۴ نفر را گزینش و از میان آن وزیر پیشنهادی را معرفی کنند، قطعا در آن شرایط خواهد توانست بالای ۲۰۰ رأی از مجلس کسب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزیر پیشنهادی باید از جنس آموزش و پرورش باشد، یک روزی در این کشور فرهنگیان دولت را اداره می‌کردند. رئیس‌جمهور، نخست وزیر و وزیر داشتند، اکثر استانداران و فرماندهان جنگ از آموزش و پرورش بودند، بعد از این همه سال معتقدم که باید بیشتر از این منبع بزرگ نیروی انسانیِ خدوم و طرفدار نظام بهره گرفته شود و نه‌تنها در داخل آموزش و پرورش بلکه سایر وزرا هم بخشی را از این جمعیت انتخاب کنند که این قطعا به نفع رئیس‌جمهور و کشور است.

کوچکی‌نژاد درباره این مساله که «برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که وزیر پیشنهادی آینده از درون مجلس باشد.»، گفت: در این مساله من معتقدم که مجلس با هیچکس از وزرا تعارف ندارد و وزیر پیشنهادی بعدی فارغ از اینکه از داخل مجلس باشد یا بیرون از مجلس، اگر سوابق روشن و شفافی در رابطه با آموزش و پرورش نداشته باشد، رأی گرفتن برای او بسیار سخت است و این برای ما فرقی ندارد که از درون مجلس باشد یا نه.

وی خاطرنشان کرد: فردی که به عنوان وزیر پیشنهادی سوم انتخاب می‌شود حتما باید با پوست، گوشت و استخوان حوزه آموزش و پرورش را درک کند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها