بر اساس داده کاوی؛

کاربران توییتر حامی اقتدار نظامی ایران در آب های آزاد هستند

عملیات موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران در دریای عمان واکنش فراوان کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

کاربران توییتر حامی اقتدار نظامی ایران در آب های آزاد هستند

به گزارش خبر فوری، کاربران انقلابی به ابراز خوشحالی از این اتفاق پرداخته و به اقتدارآفرینی سپاه پاسداران افتخار نمودند. کاربران مخالف با نظام جمهوری اسلامی نیز طبق رویه همیشگی، این نوع موفقیت را دروغ خوانده و آن را زیر سؤال بردند.

طبق گزارش شرکت داده‌کاوی لایف‌وب، در شبکه اجتماعی توییتر، 70 هزار توییت توسط بیش از 16 هزار کاربر در بازه زمانی 12 تا 15 آبان ماه 1400 مرتبط با این موضوع منتشر شده است. از این تعداد، 50 هزار محتوا، بازنشری (ریتوییت) بوده است.

با رسم گراف ارتباطی بر اساس محتوای بازنشری، کاربران بر اساس فعالیت جناحی و رویکرد سیاسی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در این گراف، نودها (دایره‌های کوچک) نشان‌دهنده کاربران و یال‌ها (خط‌های وصل شده) نشان‌دهنده تعداد محتواهای بازنشری آن‌ها را تشکیل می‌دهد. هرچه تعداد ریتوییت یک کاربر بیشتر باشد، آن نود بزرگتر است.

نظامی

همان طور که دیده می‌شود، گراف شامل سه بخش اصلی است که هر کدام نشان‌دهنده فعالیت یک جریان سیاسی است. در سمت راست گراف، خوشه‌ی ارزشی‌ها قرار دارد که محتوایشان در حمایت از این عملیات سپاه بوده است. هر کدام از ارزشی‌ها، دسته‌بندی متفاوتی دارند که بر اساس رنگ از یکدیگر تفکیک شده‌اند. بیشترین محتوا در مورد این موضوع، توسط کاربران ارزشی منتشر شده است.

بخش دوم گراف، میانه گراف را شامل می‌شود و نشان دهنده‌ی فعالیت کاربرانی است که رویکرد اعتدال‌گرا، اصلاح‌طلبی و یا عدالتخواهی دارند. این کاربران علاوه بر تأیید اقدام سپاه، به دیگر موضوعات و مسائل کشور نیز اشاره داشته‌اند.

در سمت چپ گراف، خوشه‌ی مخالفان جمهوری اسلامی دیده می‌شود که در آن، جریان منافقین از دیگر براندازان جدا شده است.

دسته ارزشی؛ تأکید بر اقتدارآفرینی سپاه (سبز رنگ)

بیشترین حجم محتوای حمایتی در گروه کاربران ارزشی، متعلِق به این دسته است. از کاربران شاخص این دسته می‌توان به «حسین دلیریان»، «حاج حیدر» و «سید پویان حسین‌پور» نام برد. این کاربران اخبار مرتبط با این عملیات را با تأکید بر اقتدارآفرینی نیروهای سپاه پاسداران در محتوایشان منتشر کرده‌اند.

دسته ارزشی؛ حمایت از عملیات نظامی توسط جنبش مصاف (آبی رنگ)

این دسته، فعالیت طرفداران جنبش مصاف و علی اکبر رائفی‌پور در حمایت از عملیات دریایی سپاه را نشان می‌دهد. کاربر اصلی این گروه، آقای رائفی‌پور بوده و محتواهای ایشان در این موضوع، در مجموع، بیش از 3 هزار بار، بازنشر شده است.

دسته ارزشی؛ ایجاد موج #دوران_استعمار و #دوران_استقلال (نارنجی رنگ)

محتوای منتشر شده این گروه ارزشی، اغلب، پوستر و عکس در حمایت از عملیات سپاه پاسداران در دریای عمان با هشتگ #دوران_استعمار و #دوران_استقلال بوده است. «فاطمه عسکریان» و «آیلی» از کاربران برجسته این گروه‌ هستند.

دسته ارزشی؛ تحقیر و تمسخر آمریکا و متحدانش (بنفش رنگ)

محتوای این کاربران، اغلب طنزآمیز و بیشتر تحقیر و تمسخر ارتش آمریکا و متحدانش از جمله عربستان سعودی بوده است. «آقا معلم» و «محمد شیرازی» از جمله این کاربرها هستند.

دسته سایر جریان‌های سیاسی؛ شامل اعتدالگرایان و عدالتخواهان (زرد رنگ)

این گروه از کاربران، رویکرد حمایتی از عملیات داشته، اما مواضع آن‌ها نزدیک به طیف اعتدال‌گرا و عدالتخواه بوده است. برخی از کاربران این دسته، به مسائل و موضوعات دیگر همچون سربازی و مشکلات معیشتی در کنار این موضوع اشاره داشته‌اند. از کاربران شاخص این گروه می‌توان به «صادق زیباکلام» و«سراج میرآبادی» اشاره کرد.

دسته مخالفان جمهوری اسلامی؛ دروغ خواندن عملیات (قرمز رنگ)

براندازان و کاربران با رویکرد مخالف نظام جمهوری اسلامی در این دسته جای گرفته‌اند. این گروه در محتوایشان، عملیات سپاه پاسداران را دروغ یا نمایشی دانسته و به انتشار بیانیه‌ی آمریکایی‌ها در مورد دروغ بودن این عملیات پرداخته‌اند. هدف آن‌ها از پرداختن به این موضوع، ایجاد تشکیک در موفقیت سپاه پاسداران بوده است. از جمله کاربران  مهم این جریان، می‌توان به «چشم‌آبی» و «رضا حقیقت‌نژاد» اشاره کرد.

دسته منافقین؛ تمسخر عملیات و ساختگی دانستن آن (سرمه‌ای رنگ)

منافقین به علّت فعالیت شبکه‌ای و سازمانی خود، از سایر مخالفان نظام، جدا شده‌اند. آن‌ها ضمن تمسخر این عملیات، آن را سناریوی سینمایی سپاه نامیده‌اند. از جمله کاربران این گروه می‌توان به «فاطمه رمضانی» و «تلویزیون ایران آزادی» اشاره کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    7

    خوب مغز تعطیل ، توئیتر که تو ایران فیلتر است و خودشانی ها فقط دارند

  • ناشناس
    12

    یک مشت ابله این مزخرفات را می‌پذیرند وگرنه اصل ماجرا زیر سوال است .
    در گزارش سپاه دروغ بودن گزارش کاملاً مشهود بود . سناریو کاملاً غیر حرفه ای نوشته شده بود .
    یک بار خبر را نوروز کنید ببینید خنده دار نیست ؟

    نظرات شما -
    • A
      9

      فیلمی که سپاه پخش کرد هم مزخرف بود؟ حالا قضاوت کنین ابله کیه!

    • حسینمردی
      2

      لابد چون آمریکا ضایع شده و کرک و پشمش ریخته ، میگید ساختگی و قلابیه ؟؟!!! البته اونی که باید بدونه خودش میدونه ، آمریکا از مدتهاست رو به افوله ..............

  • حسن
    5

    به این ارزشیها بگید مگه توییتر فیلتر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برای چی میرید توش اظهار فضل میکنید

  • Majid
    2

    از نیروی نظامی سپاه ارتش باید حمایت قاطع داشته باشیم ،تا کشور رادر تنگناه، دشمن ،بلایای طبیعی نجات دهند

  • ناشناس
    2

    عالی بود، و تشکر می‌کن از کلیه ی عوامل نظامی وطنم ایران.

  • اخوند نخودکی
    6

    اگه سپاه راست میگه و اقتدار داره.حمله کنه به بورس و اونو نابود کنه وگرنه خفه شه

    نظرات شما -
    • من یک ایرانیم
      1

      دوراز انصاف این پیروزی بزرگ رانادیده بگیریم

  • محمددوست محمدی
    1

    خداقوت به همه سربازان فداکارملت
    تقدیروتشکراززحمات همشون

  • ناشناس
    0

    کاش اقتدار اقتصادی هم بود...

  • من ایرانیم
    1

    دست فداییان اسلام درد نکنه واقعا گل کاشتن

  • سلمان
    1

    رفع گرسنگی و خستگی و بی عدا ل تی اولویت دارد نه این .......

  • کاربر ناشناس
    0

    ولی اینجا یک مشت ابله معتقدند آمریکا باید اقتدار داشته باشد در آب های ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها