احتمال ترک خدمت ۱۲۰۰۰ عضو نیروی هوایی آمریکا در پی واکسیناسیون اجباری

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داده نیروی هوایی ایالات متحده از زمان اجباری شدن واکسیناسیون با امتناع گسترده مواجه شده و حدود ۱۲۰۰۰ نظامی از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند.

احتمال ترک خدمت ۱۲۰۰۰ عضو نیروی هوایی آمریکا در پی واکسیناسیون اجباری

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داده نیروی هوایی ایالات متحده اولین شاخه نظامی این کشور است که از زمان اجباری شدن واکسیناسیون در دو ماه پیش با امتناع گسترده مواجه شده و حدود ۱۲۰۰۰ نظامی از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، تا اوایل اکتبر، تقریباً ۶۰۰۰۰ نفر از اعضای نیروی هوایی آمریکا تمایلی به واکسینه شدن نداشتند. در همین حال، به گفته «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، ۹۷ درصد از کل نظامیان آمریکایی تاکنون حداقل یک دز واکسن دریافت کرده و ۸۷ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

تا ماه گذشته میلادی، ۹۴ درصد نیروی هوایی واکسینه شدند، اما این میزان در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. به گزارش نیوزویک، افرادی که تا ضرب‌الاجل تعیین شده واکسینه نشوند، ممکن است از سمت خود برکنار شوند یا توسط سیستم قضایی نظامی متهم شوند، اما مجازات دقیق هنوز مشخص نیست.

کربی همچنین گفت که تعداد سربازانی که درخواست معافیت مذهبی می‌کنند بسیار کم است.

در اوایل ماه اوت، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ برای ۱.۳ میلیون نفر در حال انجام وظیفه اجباری خواهد شد، در غیر این صورت سربازان جریمه خواهند شد.

در ۲۵ اوت، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به همه پرسنل نظامی دستور داد که تا دوم نوامبر حداقل باید یک دز واکسن را دریافت کرده باشند، به استثنای اعضای گارد ملی و اعضای ذخیره که در عوض باید گواهی واکسیناسیون را تا دوم دسامبر ارائه کنند. در این بین، تنها کسانی مستثنی شدند که در پایان خدمت به مرخصی می‌روند و از ذخیره خارج می‌شوند و دیگر در محل کار خود در وزارت دفاع آمریکا حضور فیزیکی نخواهند داشت.

واکسیناسیون اجباری که در برخی از شرکت‌ها و ایالت‌ها در سراسر ایالات متحده معرفی شده، با مقاومت‌هایی روبرو گشته است و برخی از کارکنان از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند. در حالی که این دستور مستلزم تعلیق از کار است، نگرانی‌های جدی به دلیل کمبود پرسنل واجد شرایط به ویژه در نهادهای عمومی وجود دارد.

به دنبال جنجال شدید در برخی مناطق ایالات متحده در میان کارگران و اعتراضات علیه این دستور، یک قاضی دادگاه منطقه‌ای واشنگتن حکم به تعلیق موقت اخراج شاکیان غیرنظامی و نظامی در حالی که روند قانونی شکایت آن‌ها در خصوص معافیت‌های مذهبی ادامه دارد را صادر کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها