مخالفت مجدد گروه‌های شیعه عراقی با نتایج انتخابات و درخواست برای رسیدگی به اعتراضات

گروه‌های سیاسی شیعه عراق از قوه قضائیه خواستند تمامی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی رسیدگی کند.

مخالفت مجدد گروه‌های شیعه عراقی با نتایج انتخابات و درخواست برای رسیدگی به اعتراضات

به گزارش سومریه نیوز، این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند، در راستای حفظ آرای شهروندان و عدم کوتاهی در قبال آن و نیز در راستای پیگیری اقدامات قانونی در رسیدگی به اعتراضات و بازشماری دستی آرا ملاحظه شد که اقدامات کمیساریای عالی انتخابات از طریق استفاده از معیارهای الکترونیک و نه معیارهای بصری برای بازشماری دستی، این فرایند را تهی از مضمون کرده است و این برخلاف قانون انتخابات است که تاکید می‌کند هنگام اعتراض، نتیجه شمارش دستی ملاک عمل قرار می گیرد و نه معیارهای الکترونیک.

در این بیانیه آمده است که کمیساریای عالی انتخابات از طرفی تصریح کرده بیش از ۷۰۰ هزار برگه رای قرائت نشده توسط دستگاه وجود دارد و از طرفی هم اعلام کرده نتایج ۱۰۰ درصد تطابق دارد و این امر به معنای بی توجهی عامدانه به اراده رای دهندگان است.

گروه های سیاسی شیعی عراق در این بیانیه انتخابات پارلمانی عراق و نتایج آن را رد کردند و از قوه قضائیه خواستند اولا تمامی اعتراضات را بررسی کند، دوما اتلاف عامدانه صدها هزار آرای رای‌دهندگان را متوقف کند و در نهایت بازشماری دستی همه آرا را بر اساس معیارهای واقعی انجام دهد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق روز شنبه در بیانبه کوتاهی اعلام کرد، شمارش دستی آرا در مراکز رای گیری مورد مناقشه در الکرخ بغداد پایان یافت و نتایج ۱۰۰درصد مطابقت دارد.

همچنین این نهاد روز جمعه اعلام کرد، شمارش دستی آرا در مراکز رای گیری مورد اعتراض در دو استان میسان و دیالی و نیز الرصافه در بغداد پایان یافت.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد، این کار در حضور نمایندگان نامزدهایی که اعتراض داشتند و نیز ناظران بین المللی و نمایندگان اصحاب مطبوعات انجام شد و نتیجه به هیئت کمیسیون ها ارائه خواهد شد تا توصیه های مناسب را انجام دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها