دیپلمات ارشد اروپایی:

ایران هنوز آماده مشارکت در مذاکرات وین نیست

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت که نشست بروکسل میان ایران و مقام‌های اتحادیه اروپا می‌تواند فرصتی برای پاسخگویی به سوالات هیأت جدید ایرانی در خصوص مذاکرات برجامی وین باشد.

ایران هنوز آماده مشارکت در مذاکرات وین نیست

نشریه آمریکایی «پالتیکو» به نقل از مقام‌های اتحادیه اروپا در گزارشی مدعی شده که ماموریت حساس اتحادیه اروپا در ایران در هفته گذشته در دستیابی به تعهدی از سوی ایران در خصوص ازسرگیری مذاکرات احیای برجام ناموفق بود.

به ادعای پالتیکو، یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت: آن‌ها هنوز آماده مشارکت در وین نیستند.

این نشریه در ادامه افزود در عوض، ایران متعهد شد در هفته‌های آینده در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا ملاقات کند تا درباره جزئیات متون روی میز در پایان آخرین دور مذاکرات (احیای برجام) در ماه ژوئن که در وین انجام شد، مذاکره کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: نظر بدی نیست که ما در یک ملاقات طولانی با هیأت جدید [ایرانی] بنشینیم و تمام متون را مرور کنیم ... و سوالات مختلفی را که آن‌ها ممکن است داشته باشند، روشن کنیم.

به نوشته پالتیکو، با وجود مشخص نشدن تاریخ ازسرگیری مذاکرات، این مقام اروپایی معتقد است که تهران کاملاً تصمیم دارد که به وین بازگردد. با این حال، یک دیپلمات ارشد دیگر به این نشریه گفت: به نظر می‌رسد این یک وضعیت بن‌بست است و من بسیار نگران هستم. امیدوارم اشتباه کنم، اما اگر اوضاع به این شکل پیش برود، به جایی نمی‌رسیم.

مقام ناشناس مذکور در ادامه اظهار داشت: احتمال مذاکرات آینده در بروکسل نمی‌تواند جایگزین از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده به همراه همه امضاکنندگان باقی‌مانده توافق در وین شود.

این دیپلمات با ابراز نگرانی در خصوص این ادعا که ایران به عمد ازسرگیری مذاکرات را به عقب می‌اندازد، گفت: این ظن را دارم که گفت‌وگوهای بروکسل می‌تواند فقط با هدف حواس پرتی باشد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها