دستور رئیس امارات درباره اصول ده‌گانه این کشور برای ۵۰ سال آتی

رئیس امارات دستوری را درباره تدوین اصول ده گانه این کشور برای ۵۰ سال آتی صادر کرد.

دستور رئیس امارات درباره اصول ده‌گانه این کشور برای ۵۰ سال آتی

براساس این دستور تمام وزارتخانه‌ها، طرف‌ها و دستگاه‌های دولتی محلی و مرکزی باید به این اصول در تصمیماتشان پایبند باشند و برای اجرای آن از طریق استراتژی‌ها و برنامه‌های خود تلاش کنند.

خبرگزاری وام اعلام کرد: اصول ده گانه مرجع تمام نهادها در امارات برای تقویت ستون اتحاد و ایجاد اقتصاد پایدار و استفاده از تمام منابع برای جامعه‌ای شکوفاتر و تقویت روابط منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق منافع عالی کشور و حمایت از اصول صلح و ثبات در جهان است.

این خبرگزاری این اصول ده‌گانه را منتشر کرد که عبارتند از:

اصل اول: اولویت اصلی و بزرگ تقویت نهادها، قانونگذاری‌ها، اختیارات و بودجه و تقویت تمام مناطق از نظر عمرانی، توسعه و اقتصاد است که سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای تحکیم اتحاد امارات محسوب می‌شود.

اصل دوم: تمرکز کامل طی دوره آتی بر اقتصاد بهتر و کارآمدتر در جهان، توسعه اقتصادی کشور منفعت عالی ملی است و تمام نهادها باید به مسؤولیت خود برای ایجاد بهترین فضای اقتصادی جهانی و حفظ دستاوردهایی که طی ۵۰ سال پیش محقق شده، عمل کنند.

اصل سوم: سیاست خارجی امارات ابزار خدمت به اهداف ملی و در رأس آن منافع اقتصادی کشور است. هدف سیاست خدمت به اقتصاد و هدف اقتصاد فراهم کردن بهترین زندگی برای مردم است.

اصل چهارم: محرک اصلی آینده برای رشد سرمایه انسانی است. تقویت آموزش، جذب استعدادها، حفظ متخصصان و بازسازی مستمر مهارت‌ها راه حفظ برتری امارات است.

اصل پنجم: حسن همجواری پایه و اساس ثبات است. محیط جغرافیایی، مردمی و فرهنگی که در آن هستیم خط دفاع اول از امنیت و آینده توسعه است. تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و مردمی باثبات و مثبت با این محیط یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی امارات است.

اصل ششم: تحکیم وجهه جهانی امارات مأموریت ملی برای تمام نهادها است. نهادهای ملی باید به یکپارچگی تلاش‌ها و استفاده مشترک از امکانات و تلاش برای ایجاد نهادهای فراقاره‌ای بپردازند.

اصل هفتم: برتری دیجیتالی، فنی و علمی امارات مرزهای توسعه و اقتصاد آن را ترسیم می‌کند و تحکیم آن به عنوان پایتخت استعدادها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه‌ها پایتخت را به یک مرکز جهانی در آینده تبدیل می‌کند.

اصل هشتم: نظام ارزش‌ها در امارات براساس تسامح و حفظ حقوق و تحکیم عدالت، کرامت انسانی، احترام به فرهنگ‌ها، تحکیم انسانیت و هویت ملی است. امارات از طریق سیاست خارجی خود از تمام طرح‌ها و نهادهای جهانی حامی صلح و برادری حمایت می‌کند.

اصل نهم: کمک‌های انسانی خارجی از امارات بخش جدایی ناپذیر از مسیر و تعهدات اخلاقی در قبال مردم است. کمک‌های انسانی خارجی به دین، نژاد، رنگ یا فرهنگ و اختلاف سیاسی مربوط نیست.

اصل دهم: دعوت به صلح، مذاکرات و گفت‌وگو برای حل تمام اختلافات اساس سیاست خارجی امارات است. تلاش با شرکای منطقه‌ای و دوستان جهانی برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی محرک اساسی برای سیاست خارجه است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • همسایه
    0

    چه حوب که آنها مجمع تشحیص مصلحت نظام ندارند. چه خوب که آنها مجلس حبرگان رهبری ندارند. چه خوب که آنها نهادهای فراتر از قانون ندارند

  • غیر قابل نشر
    0

    به وصیت لقمان عملکرده. ادب از بی ادبان اموخته .ناکس هر چی ما تو این 4 دهه انجام دادیم را بر عکس کرده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها