نشست سه‌جانبه اردنی-سوری-لبنانی؛ توافق درباره تأمین برق لبنان

در پی نشست سه جانبه وزرای انرژی سوریه، اردن و لبنان توافق شد بخشی از برق مورد نیاز لبنان از سوی اردن و با استفاده از شبکه برق سوریه تأمین شود.

نشست سه‌جانبه اردنی-سوری-لبنانی؛ توافق درباره تأمین برق لبنان

امان پایتخت اردن امروز (چهارشنبه) میزبان نشست سه جانبه «هاله زواتی» وزیر انرژی این کشور، «ولید فیاض» وزیر انرژی و آب لبنان و «غسان الزامل» وزیر برق سوریه بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اردن «پترا» ، در این دیدار توافق شد بخشی از نیازهای برق لبنان از سوی اردن با استفاده از شبکه برق سوریه تأمین شود.

در ادامه این گزارش آمده، در نشست مذکور برنامه کاری و جدول زمانبندی برای راه‌اندازی مجدد خط اتصال برق میان اردن و سوریه، اجرای تمام بررسی‌های فنی و نیز آماده‌سازی توافق‌های لازم برای اجرای فرآیند تأمین ارائه شد.

زواتی در این خصوص گفت، هدف این نشست عمدتا تعیین یک برنامه عملی مشخص و یک برنامه زمانی برای تأمین برق لبنان از طرف اردن با استفاده از شبکه برق سوریه بود. این کار از طریق راه‌اندازی مجدد خطوط اتصال میان سه شبکه برای کمک به برادران لبنانی و تامین نیازهای آنها در این بخش انجام می‌شود و دستور آن را «عبدالله دوم» شاه اردن داده است.

سازمان برق لبنان اخیرا درباره احتمال خاموشی سراسری در لبنان در پی اتمام سوخت هشدار داده بود.در همین ارتباط، یک بار در هفته جاری برق لبنان برای مدت کمی به صورت کامل قطع شد اما دوباره وصل شد.

اخیرا، «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن با سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نجیب میقاتی» همتای لبنانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مربوط به انرژی، انتقال برق اردن و گاز مصر به لبنان گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها