کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر، متعلق به تروریست‌های فیلق الشام در سوریه

تروریست‌های گروهک «فیلق الشام» در شمال سوریه اقدام به تولید انبوه مواد مخدر حشیش و کاپتاکُن می‌کنند.

کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر، متعلق به تروریست‌های فیلق الشام در سوریه

پلیس نظامی متعلق به گروهک «ارتش ملی سوریه» (ارتش آزاد سابق) که مناطق شمال حلب را در اشغال خود دارد، شب گذشته یک کارگاه تولید مواد مخدر متعلق به تروریست‌های «فیلق الشام» را کشف و ضبط کرد.

به نوشته وبگاه بلدی، این کارگاه (اصطلاحا آشپزخانه) در شهرک «جندیرس» از توابع منطقه عفرین کشف شده است که به کار تولید قرص‌های روان‌گردان فِـنِـتیـلیـن یا کاپتاگُن و حشیش مشغول بودند. فیلق الشام از گروهک‌های تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، این کارگاه متعلق به یکی از فرماندهان گروهک «فیلق الشام» از زیرمجموعه‌های گروهک ارتش آزاد است و در حال حاضر افراد مشغول در آن متواری هستند.

همچنین کاشف به عمل آمده است که تروریست‌ها در این کارگاه پس از تولید مواد مخدر آن را به کمک برخی گروهک‌های تروریستی زیرمجموعه ارتش آزاد در مناطق اطراف به فروش رسانده یا به خارج از سوریه قاچاق می‌کردند. پیش از این نیز در گزارش‌های بسیاری به تجارت مواد مخدر به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع مالی گروهک‌های تروریستی اشاره شده بود.

تولید گسترده مواد مخدر از سوی تروریست‌های سوری در حالی است که جریان رسانه‌ای سعودی در منطقه مدت‌هاست که در حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی خود گروههای مقاومت را به این کار متهم می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ نیز مقدار ۲ تُن کاپتاگُن به شکل قرص به همراه مقادیری کوکائین، در بیروت از یک شاهزاده سعودی که قصد قاچاق آن را با هواپیمای شخصی‌اش به ریاض داشت، توقیف و ضبط شد که جنجال بسیاری در پی داشت. شاهرادگان سعودی از مصرف کنندگان عمده این نوع ماده مخدر هستند و مقصد عمده قاچاق آن عربستان می‌باشد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها