مخالفت نخست وزیر انگلیس با تحقیق درباره قتل یک زن توسط مأمور پلیس

نخست وزیر انگلیس با انجام تحقیقات مستقل درباره تجاوز و قتل یک زن جوان توسط مأمور پلیس مخالفت کرد.

مخالفت نخست وزیر انگلیس با تحقیق درباره قتل یک زن توسط مأمور پلیس

«بوریس جانسون» روز یکشنبه با انجام تحقیقات پیرامون قتل یک زن توسط مأمور پلیس دارای سابقه مأموریت در پارلمان این کشور، مخالفت کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی» در مصاحبه با جانسون پرسید: «آیا تحقیقاتی مستقل درباره آنچه پیرامون پرونده "سارا اِوِرارد" انجام می‌شود؟»

نخست وزیر انگلیس به این پاسخ اکتفا کرد که «پلیس متروپولیتن در حال بررسی این اتفاق است».

جانسون در ادامه مدعی شد، دولت انگلیس برای زندانی کردن متجاوزین هیچ خط قرمزی ندارد و زنان باید به پلیس اعتماد داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تکرار این موقعیت مشابه سارا اورارد برای زنان دیگر گفت، باید فریاد بزنند و کمک بخواهند.

او با این حال اذعان کرد: «پرونده سارا اورارد توجهات را به این سمت معطوف کرد که چگونه به جرائم علیه زنان رسیدگی می‌شود. روند رسیدگی به پرونده های تجاوز بسیار طولانی هستند و تعداد افرادی که محاکمه می‌شوند کافی نیست. می‌دانم که مشکلاتی وجود دارد».

ناپدید شدن سارا اورارد ۳۳ ساله در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارشات درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.

طی ماه‌های گذشته، تجمعات اعتراضی متعددی علیه قتل این زن انگلیسی برگزار شد که اغلب آن‌ها توسط مأموران پلیس سرکوب و شماری از شرکت‌کنندگان در این تجمعات بازداشت شدند.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن محکوم کردن سرکوب این تجمعات اعتراضی گفت:‌‌ «صحنه‌هایی که شاهد بودیم عمیقاً ناراحت‌کننده بود و فکر می‌کنم پاسخی اشتباه به زنان بسیار بسیار زیادی بود که در کنار یکدیگر جمع شده بودند تا به‌خاطر آنچه برای سارا اِوِرارد رخ داد سوگواری کنند».

استارمر در یک جلسه پارلمان نیز با انتقاد از لایحه افزایش مجازات آسیب رساندن به مجسمه‌ها و بناهای یادبود گفت، دولت بهتر است مجازات آزار جنسی زنان را افزایش می‌داد.

استارمر گفت، ۹۸.۵ درصد از افرادی که در انگلیس مرتکب جرائمی همچون آزار و تجاوز جنسی علیه زنان می‌شوند مورد محاکمه قرار نمی‌گیرند.

جانسون در پاسخ اذعان کرد تعداد محکومیت افراد متجاوز «مایه شرمساری» است و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام گیرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته و پس از ماه‌ها کشمکش، «وین کوزنس» مأمور پلیس انگلیس بابت قتل سارا اورارد به حبس ابد محکوم شد.

تأیید تجاوز و قتل این زن جوان انگلیسی توسط کوزنس موج گسترده‌ای درخواست‌ها برای استعفای «کریسیدا دیک» رئیس پلیس متروپولیتن را به‌دنبال داشت اما وی از پذیرش این درخواست امتناع کرده است.

روز یکشنبه، «لیندسی هویل» رئیس مجلس عوام انگلیس از دیک درخواست کرد با وی دیدار کرده و درباره حضور این پلیس قاتل در پارلمان توضیح ارائه کند.

پلیس متروپولیتن تأیید کرده که کوزنس بین ماه‌های فوریه تا جولای سال ۲۰۲۰، به عنوان محافظ مسلح در پارلمان انگلیس مشغول به کار بود.

رئیس مجلس عوام انگلیس در این‌باره گفت: «امنیت اعضا و کارکنان [پارلمان] همواره اولویت شماره یک من است. بنابراین می‌خواهم بدانم این مرد چطور وارد حریم پارلمان شده است».

علاوه بر انگلیس، به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، تحقیقات در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داده که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۵ درصد از مرگ‌ها بر اثر خشونت پلیس، در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، یا طبقه‌بندی نادرست شده یا گزارش نشده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال این که به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مح
    0

    حالا اگر این اتفاق در ایران افتاده باشد رسانه های دنیا وعدهای در ایران چه بلوایی به پا می کنند.لااقل طرفداران حقوق بشر الان لالمونی نگیرند .خاک عالم تو سرتان

    نظرات شما -
    • محمد رضا مرادی
      0

      من ضمن تایید حرف شما یاداوری می کنم که خشونت وبی مسولیتی در پلیس ایران کمتر از اونجا نیست امیدوارم کارت به هر دلیلی سرقت، مزاحمت یا هر چیز دیگری به نیروی انتظامی نخوره تا ببینی چیزی از دزد ها وتبهکاران کم ندارن که در بسیاری ازمواد متاسفانه بااون ها همدست هستن ، اینگار از دنیابی دیگری اومدن یه سری به مرکز تهران از بازار تا آرژانتین بزن ببین در روز چند تا سرقت گوشی وکیف قاپی میبینی اگه ماشین شما سرقت بشه اگه تا یک هفته پیدا نشد هرگز پیدا نمیشه(در این مدت برای سرقت استفاده میشه بعدش اوراق میشه) اگر خانه شما سرقت بشه تقریبا هرگز سارق پیدا نمیشه ( برای من اتفاق افتاده)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها