بایدن در کاخ سفید میزبان رهبران "گروه ۴" می‌شود

رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده در کاخ سفید برای اولین بار میزبان رهبران کشورهای استرالیا، هند و ژاپن (کشورهای عضو گروه ۴) خواهد بود.

بایدن در کاخ سفید میزبان رهبران "گروه ۴" می‌شود

به گزارش هیل، طبق بیانیه رسمی کاخ سفید، در این نشست که روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر در کاخ سفید برگزار خواهد شد، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، نارندا مودی، نخست وزیر هند و یوشیهیده سوگا، نخست ویز ژاپن با جو بایدن دیدار خواهند کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد که رهبران کشورهای گروه ۴ بر تعمیق روابط کشورها، رشد و پیشرفت همکاری عملی در زمینه‌های مقابله با بیماری کرونا، پیگیری بحران آب و هوا، همکاری در حوزه‌ تکنولوژی و فضای مجازی و ترویج منطقه آزاد هند و اقیانوسیه متمرکز خواهند شد.

گروه "کواد" (گروه ۴) که پیشتر تحت عنوان ائتلاف چهار جانبه شناخته می‌شد در سال ۲۰۰۴ اولین نشست خود را برگزار کرد که در پی آن سونامی مهیبی در اقیانوس هند اتفاق افتاد. بایدن در ماه مارس به‌صورت مجازی با رهبران عضو گروه ۴ در این نشست شرکت کرد. همچنین در این نشست گفت و گویی پیرامون مسئله‌ آب و هوا و کوید-۱۹ صورت گرفت.

پیش بینی می‌شود مسئله واکسن یکی دیگر از موضوعات این نشست باشد. استرالیا هم تمهیداتی جدید جهت اعمال قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا را در پیش دارد و همچنین رهبران ژاپن و هند به دنبال راهی برای کنترل پاندمی در کشورهایشان هستند.

بنابر آخرین گفت‌وگوی تلفنی بایدن با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، احتمال گفت‌وگوی رهبران عضو گروه ۴ پیرامون مسئله‌ تمرکز مدیریت بایدن بر روی نفوذ چین در منطقه هند و اقیانوسیه وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها