جنگ پاریس - واشنگتن جدی و جدی تر می شود/ چرا فرانسه می تواند خطری بزرگ برای آمریکا شود؟

نشنال اینترست در گزارش اخیرش به روابط آمریکا و فرانسه پرداخته و به آمریکا هشدار می دهد که خشم فرانسه را جدی بگیرد چرا که این کشور قدرت بسیار زیادی در داخل اروپا دارد.

جنگ پاریس - واشنگتن جدی و جدی تر می شود/ چرا فرانسه می تواند خطری بزرگ برای آمریکا شود؟

به گزارش خبر فوری ، خیانت آمریکا به فرانسه در مورد فروش زیردریایی به استرالیا باعث خشم شدید فرانسوی ها شده است. در کمتر زمانی از روابط فی مابین آمریکا و فرانسه چنین وضعیتی را شاهد بوده ایم. دولت مکرون به شدت از تصمیم دولت بایدن خشمگین است و اوضاع به حدی پیچیده شده که فرانسه برای اولین بار سفیر خود در ایالات متحده را احضار کرده است.

با انتشار گزارش های متعدد توسط رسانه ها وضعیت هر لحظه وخیم تر شده و خشم فرانسه نیز بیشتر و بیشتر می شود. روزنامه ساندی تلگراف انگلیس اخیرا گزارش داد جزئیات معاهده نظامی جدید استرالیا، انگلیس و ایالات متحده در اجلاس گروه هفت که ماه ژوئن در کورنوال انگلیس برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت اما امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه از آن بی ‌اطلاع بود.

بر اساس این گزارش، علی رغم نشست دوستانه ژوئن بین جو بایدن رئیس ‌جمهور آمریکا و ماکرون، در حاشیه، مذاکراتی مخفیانه بین بایدن، بوریس جانسون نخست ‌وزیر انگلیس و اسکات موریسون نخست ‌وزیر استرالیا در جریان بود که در آن موضوع زیردریایی هسته‌ ای به طور خصوصی مورد بحث قرار گرفت.

طبق این گزارش، با وجود هشدارها مبنی بر اینکه چنین توافقی می ‌تواند به روابط با چین و پاریس آسیب برساند، دومینیک راب، وزیر خارجه وقت انگلیس در مذاکرات مورد بحث در اجلاس گروه هفت شرکت کرد و طبق گزارش تلگراف، تمام اسناد مربوط به این معاهده که با رمز AUKUS شناخته می‌شود، فوق محرمانه طبقه ‌بندی شد.

در روزهای گذشته معاهده غیرمنتظره سه کشور مذکور به جنجالی در روابط کشورهای غربی بدل شده و به ‌رغم آن که گفته می‌شود هدف از آن تقابل با نفوذ چین است، تاکنون بزرگترین بازنده آن فرانسه بوده که قرارداد 66 میلیارد دلاری برای تامین زیردریایی‌های تهاجمی با استرالیا را در پی این معاهده از دست داد.

نشنال اینترست: آمریکا از فرانسه بترسد

حالا برخی از رسانه های آمریکایی نیز نسبت به عواقب تصمیم آمریکا هشدار داده اند و از بایدن خواسته اند روابط خود با فرانسه را حفظ کند. نشنال اینترست در گزارش اخیرش به روابط آمریکا و فرانسه پرداخته و به آمریکا هشدار می دهد که خشم فرانسه را جدی بگیرد چرا که این کشور قدرت بسیار زیادی در داخل اروپا دارد.

نویسنده نشنال اینترست البته معتقد است علت به اصطلاح قال گذاشته شدن فرانسه خود این کشور است چرا که در قرارداد با استرالیا به شدت تعلل کرده و خطر نزدیک شدن چین به استرالیا را به عنوان یک تهدید استراتژیک جدی نگرفته است؛ اما به هر حال، بهتر بود آمریکا در این قرارداد عجله نمی کرد و حداقل فرانسه را در جریان می گذاشت.

نشنال اینترست معتقد است قرارداد نظامی آمریکا با استرالیا نفع زیادی برای آمریکا ندارد اما برای فرانسه ثمرات بسیار زیادی داشت. به جز سود سرشاری که این قرارداد برای پاریس به بار می آورد، می توانست ارتش و تجهیزات نظامی این کشور را هم به دنیا معرفی کند و آن را به عنوان یک قدرت نظامی در اروپا به دیگران بشناساند.

نویسنده نشنال اینترست معتقد است فرانسه قدرت زیادی در اروپا دارد و بد شدن رابطه آمریکا با این کشور می تواند ضررهای جبران ناپذیری به ایالات متحده و دولت جو بایدن بزند. فرانسه وسعت بسیار زیادی دارد، اقتصاد پویایی داشته و به خصوص دروازه ورود آمریکا به اتحادیه اروپا است و معتبرترین متحد این کشور (آمریکا) در اجرای سیاست های اروپایی اش بوده است. بدون شک تیره شدن رابطه مکرون - بایدن درهای اروپا را به روی آمریکا می بندد و وضعیت را برای دولت دموکرات ایالات متحده بد و بدتر می کند.

این خطر زمانی جدی تر می شود که بدانیم در وزارت امور خارجه فرانسه گروهی از قاره گراها (continentalist) و نئو دوگولیست ها (Neo-Gaullists) وجود دارند که معتقدند فرانسه باید رابطه به اصطلاح مرید و مرادی خود را با آمریکا قطع کند و به متحدان داخل اروپا دل ببندد نه آنگلوساکسون ها. این گروه معتقدند فرانسه باید سیاست های حوزه آتلانتیک خود را تغییر داده و کمتر در این حوزه دخالت کند. این سیاستمدارها معتقدند فرانسه باید در روابط خارجی خود به یک تعادل بین شرق و غرب برسد و از غش کردن به سمت یکی از دو طرفین اجتناب کند.

قاره گراها و نئو دوگولیست ها به خصوص بعد از برگزیت در اروپا رشد کرده و در دولت فرانسه نیز یک جناح قدرتمند را تشکیل می دهند. جناحی که با افزایش درگیری بین آمریکا و دولت مکرون هرلحظه به رئیس جمهور این کشور نیز نزدیک تر می شوند.

دو اقدامی که بایدن برای آشتی با مکرون باید انجام دهد

نشنال اینترست معتقد است در این شرایط حساس، رئیس جمهور آمریکا باید یک سری اقدامات فوری انجام دهد تا از دور شدن متحد خود یعنی فرانسه جلوگیری کند. نویسنده گزینه های زیر را به جو بایدن پیشنهاد می کند تا از طریق آنها، روابط ایالات متحده و فرانسه از وضعیت قرمز بیرون بیاید:

الف. بایدن باید سعی کند پاریس را وارد سیستم همکاری آمریکا در اقیانوس هند و آرام کند. ممکن است اقتدار و استقلال داخلی برای فرانسه اولویت نخست باشد، اما به عنوان یک کشور حاضر در حوزه هند و اقیانوسیه، نگران افزایش حضور نظامی چین در منطقه است. پیشنهاد پیوستن به اتحاد AUKUS در زمان کنونی غیرواقعی و ریاکارانه است، اما داخل کردن فرانسه به سایر اتحادیه های منطقه ای هند و اقیانوسیه می تواند وضعیت را از شرایط بحرانی فعلی خارج کند.

ب. فراتر از اقیانوس آرام، شخص جو بایدن باید با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بنشیند و در مورد چارچوب امنیتی اروپا صحبت کند. آمریکا تا کنون درباره مباحث استقلال استراتژیک اروپا کم کاری کرده است. مبحث استقلال نسبی از ناتو، افزایش توان نظامی اروپا و افزایش فعالیت در مسائل جهانی خواست فرانسه است و فشار آمریکا و ایجاد محدودیت برای استقلال نظامی و سیاسی کشورهای اروپا و من جمله فرانسه ثمره ای جز افزایش شعله خروش این متحدان اروپایی ندارد. بایدن چاره ای ندارد جز اینکه از خر شیطان پیاده شود و کمی ایده های گلوبالیستی خود را کنار بگذارد و به کشورهای متحدش فضا و امکان فعالیت بدهد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • مرد میدان
    0

    همه این کشورها قدرت نظامی هسته ای دارند اما نوبت به ایران که میشه میگن دنیا باید عاری از سلاح کشتار جمعی باشه این همان بارادوکسه .....

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      آخه عزیزم اونا فرهنگ استفاده اش را دارند ؛ تا حالا شنیدی کشورهایی که دارای سلاح هسته ای هستند کشور دیگری را تهدید به محو از روی زمین کنند ؟؟؟؟ ایران سال 58 که نمیدونست سلاح هسته ای چیه و انرژی خورشیدی وجود داره اسراییل را میخواست با سطل آب از بین ببره وای به روزی که دستش به سلاح هسته ای برسه ؛ اونها از این میترسند ؛ از تیزی در دست زنگی مست میترسند !!!!!!!!!!!!!!

    • مُسکن
      0

      چطوره، پاکستان به طالبان قدرت اتمی دهد، یا عربستان از پاکستان بمب اتمی بخرد و یا روسیه در کیش پایگاه اتمی بسازد یا چین در قطر، آیا داشتن بمب اتمی به صلاحدید کل دنیا هست؟ آیا محدودسازی دستیابی به بمب اتمی بعد از جنگ جهانی دوم یک تصمیم درست نبوده، الان اگر ژاپن، آلمان و آرژانتین این بمب را هم داشتند چه بلبشویی می شد، همانطور که سریع پرونده ژاپن و آفریقای جنوبی را بستند. اگر ایران به سمت هسته ای-نظامی برود اولین و نزدیکترین قدرت منطقه ای یعنی روسیه مخالفت می کند و اگر یک آزمایش هسته ای نظامی در ایران صورت بگیرد تمام دنیا عیله ایران اعلام جنگ می کنند حتی نصف بیشتر ایرانیان هم این قدرت نامتعارف را نمی خواهند. در ضمن الان بمب هیدروژنی آمده و برو روی بمب کوارک‌، انرژی تاریک ،... بمب زیاد آمده و دیگر این سلاح ها از رده خارج است ولی اپراتور آن مهم است، حکومت ایران اپراتور قابل قبول جهاتی برای این توانمندی نیست، و هم ایران قدرت متعارف نظامی اش در حد دفاعی آنقدر هست که نیاز به نامتعارف نیست. فرض کن در جنگ صدام این قدرت را داشت!

    • به آریایی
      0

      راست میگی .تهدید نمیکنه استفاده میکنه مثل ناکازاکی و هیروشیما. ضمنا برای نابودی اسرائیل نیازی به بمب هسته ای نیست.خیلی گندش نکن.اسرائیل زیر چار تا موشک دستساز حماس زاییده

    • آریایی
      0

      به به آریایی ۴۳ ساله که میخواید اسراییل را از بین ببرید و موکولش کردید به ۲۵ سال آینده !!!!! فعلآ جواب حملات اسراییل به مواضع ما در سوریه را بدید که صداشو در نمیارن ، نابودی کلی را بذارید برای بعد .

  • اعلی حضرت شاهنشاه آریا مهر
    0

    اقای مکرون منم اعلی حضرت همایونی بهت گفته باشم از اعتماد به امریکایی جماعت خر داغ شده هم گیرت نمیاد حالا خودت میدونی

    نظرات شما -
    • ریزه میزه
      0

      اعلی حضرت آری ازمهر! خالا که درجهنم زبان بازکرده ای ،چه وصیت ونصیحتی به کدخداپرستان دارید!؟

    • م
      0

      این شاه پهلوی حداقل ادعای مجتهدی نمیکرد !!! نمیگفت من نماینده خدا رو زمین هستم !!! خدمات خودش و پدرش هم همچنان هست بالاخره هر حکومتی نسبت به شرایط زمانیش به یک ابرقدرتی اویزان میشود مثل حال که به چین اویزانیم راستی چرای ی نیرو به ایغور چین اعزام نمیکنیم تا ظلمی که به این گروه از مسلمانان میشود کمک شود !!

    • آریایی
      0

      جناب ریزه میزه ؛ شاه هر چه بود کودکستان رفته بود، از 7 سالگی تا 19 سالگی در بهترین مدرسه اروپا و در کنار دیگر شاهزادگان درس خوانده بود؛ سیاست و اقتصاد خوانده بود و نمیگفت اقتصاد مال خر است ؛ رانندگی بلد بود، به چند زبان زنده دنیا صحبت می کرد، سینما رفته بود، پارک رفته بود، کت و شلوار می پوشید، به چندین کشور خارجی سفر کرده بود، اعراب حاشیه خلیج فارس ازش میترسیدند و .....

    • ریزه میزه
      0

      م ! میم خان! همون بهتر تو حرف میم بمانی !توی خودت باش وحالش وببر!

    • م
      0

      یکی از این خدمات این شاه پهلوی رو خدمتت عرض کنم انهمه خلبان و پزشک و مهندس نمونه که سال ها دانشجویان جدید از علم انها استفاده کردند و میکنند و مقایسه بفرمایید با فارغ التحصیلان ان دانشگاه ها با دانشگاه های پولی و سهمیه ایی شما که از هر 100 نفر 10 نفر متخصص کار تحویل میدهید انهم به همت خود ان دانشجوست و از ان 10 نفر هم 2 نفر به کار اصلی گماشته و مابقی در اسنپ و افق کوروشتان بکار مشغولند!!!

    • م
      0

      خاله ریزه چطوره ؟! هنوزم سرک میکشید دژمن پیدا کنید

  • رضا،،
    0

    ■■■ ۳لاشخور واستعمارگر بزرگ تاریخ ((انگلیس+فرانسه+آمریکا))__که عمری جهان ومردمش را می جزاندند وبرایشان فرعونیت میکردند// همینک با دست بزرگ مکر وانتقام خدای واحد جهان__در مرحله اختلافات و فروپاشی های قدرت وحاکمیتی خودقرارگرفته اند__و این تازه آغاز وشروع افول وفلاکت شان است.// ☆قرآن:{خدا درکمین ظالمین نشسته است وحتما انتقام ازآنها میگیرد}.

  • علی
    0

    ما چقدر ساده ایم اینا پای منفعت میرسه، به خودشون هم رحم نمیکنن و ما دنبال اینیم از قبال اینا...

  • ایرانی
    0

    خروج باشتاب از افغانستان ورفتار لاشخورانه با متحد خود یعنی فرانسه وتصمیم به خروج از عراق درآینده نزدیک همگی نشان دهنده تغییر سیاست کلی امریکا درتمرکز مقابله باچین است .اوازخواب خرگوشی بیدارشده وفهمیده که جنگهای بی ثمر وپرهزینه درخاورمیانه وکشتار ونابودی کشورهای منطقه وشکار چند جنگجو درلابلای کوهها ودشتها، همه به نفع چین بوده ودراین دوران غفلت اژدهای چین پس از قرنها بیدار شده .ازطرفی پیر بودن متحدانش مثل اروپا وژاپن ویا تنبل مثل عربستان وگران بودن کارگرهایش توان مقابله با جمعیت چند برابری چین وجوان وارزان اورا ندارد .پس از این دوره به بعد چون او حداقل از نظر نفوس فعال درکوتاه مدت قادر به رسیدن به چین نیست سعی میکند حداقل برتری نظامی خود را درنقاط اطراف چین توسعه دهد.حال اگر او به واسطه اروپا سعی در احیای برجام میکند در اصل برجام یک بهانه برای نزدیک شدن به ایرانست تا با امتیاز دادن به ایران از نگاه ایران به شرق بکاهند،گرچه خیلی دیر شده ودرزمانی که روحانی تا آخرین لحظه چشمش به در بود که کی یک غربی آنرا باز کند، ولی این غرب طمعکار فرصت را ازدست داد وباعث یاس طرفدارانش درایران شدو خشک شدن چشم روحانی شد.

  • مهندس احمد
    0

    شما حاکمان ایرانی . لطفا چیزی نگید . این غربیها آن چنان با هم چفتند که نگو . آنچنان با هم هماهنگن که نگو . شما فکر کشور خودمون باشید که از هر دشمنی برای این کشور بدترین.

    نظرات شما -
    • عمویادگار
      0

      مهندس احمدقلابی! تومطمئنی حالت خوبه، بابا ! دیشب چه زدی بالا!؟

  • ح
    0

    ای خدا میشه یک روز بین چین و آمریکا و فرانسه و روسیه جنگی در بگیره و مردمشان بفهمند که چقدر خسارت و ضرر برای آنها دارد ؟؟!!

  • ایرانی
    0

    الحمدلله! کدخداهای گرگ صفت ،دندان برای یکدیگرنشان میدهند. کدخداپرستان غارتگرومنفعت طلبان وطنی! خوابید یابیدار!؟ الهم اشغل ضالمین بالضالمین.! سیاست دانها ودیپلمات های برجامی! اقای صادق زیباکلام ! شما که زبان دنیا بهترازبقیه میدانید، دراین موردهم افاشه فیض فرمایید لطفا! چراساکت شده اید!؟

    نظرات شما -
    • م
      0

      دعا و ایه خودت نازل کردی ظالمین درست هست حتما تو ارگانا ی منصبی هم داری و یا پیمانکاری چیزیشون هستی یا از اونایی هستی هرسال به هر عنوانی وامی به خودتو طایفه ات میدهند!! انشالله بایدن بمیره ترامپ مرد عمل بیاد سر کار و امریکا رو از این لجنزار نجات بده

    • آریایی
      0

      این آرزو را به گور خواهی برد ؛ جنگ فقط بین مسلمین هست و بس !!!!!!!!!!

    • م
      0

      در ضمن شما نگران نباش همین دولت منتخب جدیدتون اول با ماکرون مینشینند پای میز و باز شرکت های خودرویی و ورشکسته فرانسوی را پولدار شرکت های. دارویی فرانسوی خون الوده به ایدز اما با نام دیگر را به عنوان همکاران داخلی انتخاب خواهند نمود

    • خاکستری
      0

      آریای! کی ازخواب بیداری شدی! حالت خوبه!؟ دیشب چه به خوردت دادن!؟

    • آریایی
      0

      جناب خاکستری ؛ حرف حق همیشه سوزاننده بوده ؛ بقول رفیقمون آب بریز ............... !!!!

    • .
      0

      حالا خواهی دید که این آرزو رو کی به گور میبره ؟؟؟بوی الرحمان اربابان ورشکسته تو خیلی وقته بلند شده .بشین و ببین مثلا آریایی

    • آریایی
      0

      به . اربابان من بهترین زندگی را دارند و بهترین غذاها را میخورند و خیلی از مردم دنیا آرزوی زندگی در سرزمین اونها را دارند از جمله آقا زاده های تو و امثال تو ، ولی اربابان تو زندگی سگی دارند و موش و سوسک و سگ و گربه میخورند !!!! حالا کدوم بهترن ؟؟؟

  • فرهنگی
    0

    خبرفوری! ازکدخداپرستان داخلی نمیترسید که نان تان زا آجرکنندوحق الزحمه شمارا نصف کنند!؟ بهترنیست مثل قبل فقط به مطالب مورد نظر وزضایت حضرات مزدور آمریکاوغرب بپردازیدتا ازناحیه این جماعت گلابی خوربرجامی موردغضب وقطع دستمزد قرارنگیرد!؟ ازما گفتن بود!

  • آریایی
    0

    خیالتان راحت ؛ هیچ.قت جنگی بین مسیحیان و یهودیان در نمیگیرد ؛ جنگ فقط بین مسلمانها با یک خدا و یک قرآن و یک پیامبر خواهد بود !!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • خاکستری
      0

      اریایی دانا! جنگ جهانی اول ودوم بین چه کشورهایی بود!؟

    • ایرانی
      0

      آریایی! توبااین سواد ومطالعه ات بپاچشم نخوری، کاکا !

    • آریایی
      0

      جناب خاکستری؛ اون 2 جنگ بود و تمام شد و رفت ؛ جنگ مسلمانان تا قیام قیامت ادامه داره ؛ یه کم مطالعه کن برات خوبه !!!!

    • آریایی
      0

      جناب کاکا ؛ حرف حق تلخه ؟؟؟؟ منتظر باش چند وقت دیگه برادران طالبانی ات که ادعای امیرالمومنی مسلمانان را دارند بیان سراغت !!!!!!

  • فریبرز
    0

    تیتر خنده داریست ، تمام کشورهای اتحادیه اروپا دوستان نزدیک آمریکا هستند ، کشورهای جهان اول آسایش خود را فدای جنگهای ایدِلوژیک نمیکنند،ثبات اقتصادی ،ثبات پایه پولی و درامد مردم از هر تفکری برایشان مهمتر است.

    نظرات شما -
    • وزا
      0

      داداش تیتر خنده دار! ۶۶ میلیارد دلار برای شرکت های فرانسوی خیلی پول زیادی هست تو میگی رفاه?! اخه فروش سلاح باعث رفاه فرانسه هست بقیه بمیرن تا اونا رفاه داشته باشن

  • Z
    0

    بسم...وقتی برگزیت را اعلام کردند.همه چیز مشخص بود.لندن بدون کاخ سفیدمیشود صفر.درجنگ لندن باآرژانتین لندن باخت .با ترحم کاخ سفیدنفسی کشید.لذابه لندن وظیفه ایجاد اتحادیه اروپا (برای دور کردن همیشگی بلوک شرق و...از روسیه)واگذار شد.لیکن کاخ سفید کانادا، استرالیا و...راهم میخواهد .لندن از اتحادیه خارج و وظیفه آن به فرانسه و المان واگذار میشود.فرانسه ای که مثلا میتواند"با امریکا سرشاخ شود.امریکا در استرالیا چند لشکر دارد.یعنی مثل ژاپن و....الخ.

  • مح
    0

    فرانسه دررابطه با امریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد تنها کاری که می تواند انجام دهد به خشم بیاید وکمی هم مثل سگ واق واق کند حالا می بینید دراینده

  • ناشناس
    0

    امریکا واسترالیا هرسه ریشه تباری وزباتی ازانگستان هستند نوعی بلوک انگلیسی تبار یک اتحاد نژادی وزبانی فرانسه تنها کاری که می تواند این است روی زایش ادتش اروپای مستقل اقتصاد مستقل ازامریکا تضعیف ناتو باحضور امریکا

  • خاص
    0

    زن و شوهر دعوا کنند و ابلهان باور کنند! فرانسه فاحشه ای جنایتکاری است که علی رغم ناز و قهر نمایشی، هیچ وقت از ...کش مثل امریکا دیو و شیطان رهبر جنایتکاران جدا نمیشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها