کارمندان افغان سازمان ملل از زمان سقوط کابل تهدید می‌شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفت، کارمندان افغان این نهاد بین‌المللی از زمان سقوط کابل به دست طالبان در ماه گذشته میلادی به شدت هدف تهدید و آزار قرار می‌گیرند.

کارمندان افغان سازمان ملل از زمان سقوط کابل تهدید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز، دبورا لیونز به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما به شدت نگران افزایش حوادث مربوط به آزار و اذیت و تهدید کارمندان محلی خود در دفتر سازمان ملل افغانستان هستیم. ما هر کاری لازم باشد برای حمایت از کارمندان خود و مصون نگهداشتن آنها در مقابل این آزار و اذیت‌ها انجام می‌دهیم.

بر اساس گزارش داخلی شورای امنیت سازمان ملل به تاریخ ۲۵ اوت سال جاری میلادی، ده‌ها مورد شامل تهدید،‌ غارت دفاتر سازمان ملل و سوءاستفاده فیزیکی کارمندان از ۱۰ اوت و کمی پیش از سقوط کابل به دست طالبان وجود دارد.

لیونز ادامه داد: اگر کارمندان سازمان ملل هدف تهدید باشند و بیمناک جانشان و نتوانند آزادانه تردد کنند، این نهاد بین‌المللی نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد.

درحالیکه طالبان به دنبال تضمین دادن به افغان‌ها و قدرت‌های غربی مبنی بر این است که حقوق مردم را رعایت می‌کند، گزارش‌هایی برخلاف این وعده‌ها منتشر شده است.

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: ما از بابت گزارش‌های مربوطه درباره اینکه برخی از اعضای طالبان در حمله به کارمندان سازمان ملل در سراسر افغانستان دست داشته‌اند، خشمگین هستیم. این وضعیت غیرقابل قبول است.

وی همچنین از طالبان خواست تا به استقلال و بی طرفی سازمان ملل احترام بگذارد و گفت: آمریکا گزارش‌هایی درباره ممانعت از ورود کارمندان زن سازمان ملل به دفاتر و حضور آنها با همراهی یک مرد دریافت کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها