وال‌استریت ژورنال: حفتر دولت بایدن را جهت حمایت از او در انتخابات تحت فشار گذاشته است

فرمانده نیروهای موسوم به

وال‌استریت ژورنال: حفتر دولت بایدن را جهت حمایت از او در انتخابات تحت فشار گذاشته است

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا امروز (پنج‌شنبه) به نقل از برخی اسناد نوشت: خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی" لیبی در طرحی با هزینه حدودا دو میلیون دلاری، لانی دیویس، معاون بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و باب لیوینگستون، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را برای تحت فشار قرار دادن دولت فعلی آمریکا جهت حمایت از او در انتخابات آتی لیبی به کار گرفت، دیویس و لیوینگستون نیز در مقابل دریافت مبلغ ۱۶۰ هزار دلار به صورت ماهانه، تلاش کردند نشست‌هایی را با مسؤولان کاخ سفید، وزارت خارجه و کنگره آمریکا برای حمایت از حفتر ترتیب دهند.

تا این لحظه حفتر و یا سخنگوی او واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

دیویس و لیوینگستون در بیانیه مشترکی اعلام کردند که فعالیت آنها تنها به بیان حمایت حفتر از انتخاباتی آزاد، شفاف و با نظارت سازمان ملل در تاریخ ۲۴ دسامبر محدود بوده است.

آن دو تاکید کردند: مشاوران حفتر ادعاهای مطرح شده علیه او در پرونده‌های قضایی آمریکا را قاطعانه رد کردند و اگر این تکذیب نبود، با او همکاری نمی‌کردیم.

حفتر در پی شکایات متعدد شهروندان لیبیایی در دادگاه‌های آمریکا به ارتکاب جنایات جنگی و قتل‌های فراقانونی متهم است.

دیویس مشاور ویژه کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود و به تازگی نیز وکیل مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بود.

لیوینگستون نیز پیشتر به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت داشت.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، از جمله اولویت‌ها این دو چهره برداشتن لقب فرمانده جنگ از حفتر است که از زمان جدایی‌اش از مقامات طرابلس و آغاز حمله‌ای نظامی در سال ۲۰۱۴ این لقب به او داده شد.

قرار است انتخابات لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود و حفتر تا این لحظه حضورش در انتخابات را اعلام نکرده است.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها