چین: اولین کشور در استفاده از تسلیحات هسته‌ای نخواهیم بود

چین تئوری ناتو مبنی بر تهدید هسته‌ای این کشور را رد کرد.

چین: اولین کشور در استفاده از تسلیحات هسته‌ای نخواهیم بود

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو در کنفرانس سالانه سلاح های کشتار جمعی گفت که در حالی که روسیه از رعایت قوانین بین المللی کنترل تسلیحات خودداری می کند ، چین به سرعت در حال گسترش زرادخانه هسته ای خود است ، از جمله از طریق ساختن زرادخانه‌های جدید موشک‌های هسته‌ای در مقیاس بزرگ.

وانگ ونبین، سهنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین همواره به ماهیت دفاع استراتژی هسته‌ای خود پایبند بوده و پتانسیل هسته‌ای خود را در پایین‌ترین سطح مطابق با نیازهای امنیتی دولت حفظ کرده است.

وانگ در یک جلسه توجیهی گفت: این اتحادیه باید سیاست اشتراک هسته‌ای را به خاطر کنترل تسلیحات کنار بگذارد. ناتو باید تعداد زیادی از سلاح‌های هسته‌ای مستقر در سراسر اروپا را خارج و اطمینان حاصل کند که ایالات متحده مسئولیت ویژه کاهش قابل توجهی از زرادخانه خود را بر عهده می گیرد تا خلع سلاح هسته‌ای کامل و جامع باشد.

به گفته این دیپلمات ، چین هیچ کشوری را تهدید نمی کند مگر اینکه ابتدا مورد هدف قرار گیرد یا تهدید شود.

وی تاکید کرد: چین به شدت به سیاست خود پایبند است که هرگز تحت هیچ شرایطی اولین کسی نیست که از سلاح هسته‌ای استفاده کند ، پکن تعهد بی قید و شرط خود را مبنی بر عدم استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه کشورهای غیر هسته‌ای و مناطق عاری از سلاح هسته‌ای اعلام کرده است. پکن هرگز به هیچ وجه در مسابقه تسلیحات هسته‌ای شرکت نکرده و سلاح هسته‌ای در خارج از کشور مستقر نکرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • چشم بادومی
    0

    شما چینی ها با ویروس یه خفاش تا حالا پنج میلیون آدم رو به فنا دادید، دیگه بمب میخاید چکار؟

  • یکی از مردم
    0

    جنگ آینده رو برای همه رو نمایی کردید! جنگ بیولوژیک...باقی ابرقدرتها هم از این به بعد همین راهو خواهند رفت برای همین بیشترشون راکتورهاشون رو دارن خاموش میکنند

  • ناشناس
    0

    از شما کمونیست ها کثیف تر روی زمین نیست،بله اولی نخواهی بود ولی اخری هم نیستی،راستی قانون سه فرزندی چی شد!؟مردم دنیا رو به کشتن دادید تا جمعیت خودتون رو برای اقتصادتون بیشتر کنید

  • سید هرندی
    0

    خدا شما را لعنت کند از شما نجس تر و منحوس تر در جهان نیست.

  • دکتر لکتر
    0

    چین به این کلمه بایئ در اینده خیلی عادت کنیم...

  • mamad
    0

    همین الان جنگ جهانی سوم رو راه انداختین، این همه آدم کشتید با ویروس کرونا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها