هشدار پنتاگون در خصوص بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد، روسیه در کوتاه مدت برای آمریکا و اروپا نسبت به چین منشا چالشهای امنیتی بزرگتری می تواند باشد.

هشدار پنتاگون در خصوص بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کالین کال، معاون امور سیاست وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس نظامی بالتیک که با میزبانی لیتوانی برگزار شد، گفت: در سالهای آینده ممکن است روسیه عملا چالش امنیتی اصلی را پیش روی ما و در عرصه نظامی برای آمریکا و مسلما برای اروپا ایجاد کند. روسیه رقیبی با جسارت فزاینده و مصمم به ارتقای نفوذ جهانی خود است و در صحنه جهانی نقشی اخلالگر از جمله به موجب تلاشهایش برای ایجاد چند دستگی در غرب ایفا می کند.

این مقام پنتاگون اظهار کرد هر چند چین به عنوان "رقیب پیشرو" برای واشنگتن و همپیمانانش مطرح است، روسیه ممکن است یک مشکل بزرگتر در کوتاه مدت با توجه به رفتارش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای سایبری باشد.

وی عنوان کرد: مسکو اغلب به تضعیف شفافیت و پیش بینی پذیری می پردازد، از نیروی نظامی برای دستیابی به اهدافش استفاده می کند، از گروه های نیابتی برای آشوب و تردید افکنی حمایت می کند، نظم بین المللی قانون محور را تضعیف می کند.

او اضافه کرد: آمریکا به رصد فعالیت نظامی روسیه از نزدیک در طول جبهه شرقی ناتو و در منطقه دریای سیاه ادامه می دهد.

کال گفت، آمریکا از موضع قدرت جمعی با روسیه تعامل خواهد کرد. او متذکر شد که نیروهای ارتش آمریکا در اروپا قدرتمند و منعطف هستند و "بازدارندگی موثر و معتبر را تضمین می کنند".

این مقام پنتاگون اظهار کرد، همزمان دولت آمریکا گزینه از سر گیری گفتگو با مسکو را در صورتی که دولت روسیه رفتارش را تغییر دهد رد نمی‌کند.

کنفرانس نظامی بالتیک یک کنفرانس سالانه امنیتی و سازماندهی شده از سوی وزارت دفاع لیتوانی و آکادمی نظامی ژنرال جوناس زمایتیس است.

عنوان این کنفرانس برای امسال "غرب در دوره جدید رقابت ابرقدرتی" بوده و متمرکز بر پاسخ ترانس آتلانتیک به چالشهای امنیتی روسیه و چین است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها