کره جنوبی در حال توسعه یک موشک در حد سلاح‌های هسته‌ای

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد این کشور در مراحل پایانی توسعه یک موشک بالستیک زمین به زمین که قدرتش به اندازه یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی است، قرار دارد.

کره جنوبی در حال توسعه یک موشک در حد سلاح‌های هسته‌ای

به گزارش پایگاه الجزیره، این در حالی است که اخیرا کره جنوبی طرح‌های پیشنهادی بودجه‌ای خود با هدف تقویت ظرفیت دفاعی‌اش علیه کره شمالی را رونمایی کرد.

بر اساس گزارش مذکور که روز پنجشنبه منتشر شد، این سلاح جدید قادر به حمل یک کلاهک تا میزان سه تن وزن بوده و برد پروازی ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را دارد.

این موشک برای از بین بردن تاسیسات موشکی و پایگاه‌های زیرزمینی با نفوذ به تونلهای زیرزمینی و بی اثر کردن موکشهای بالستیک هسته‌ای و قاره پیما قبل از پرتابشان طراحی شده است. در این گزارش بیان شد، این موشک همچنین میتواند در صورت شلیک شدن از نزدیکی مرز دو کره به همه نواحی کره شمالی برسد.

این پروژه در پی برداشته شدن کال محدودیتها علیه توسعه موشک که از سوی آمریکا اعمال شده بودند به پیش برده شد.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: ما به توسعه موشکهای دقیقتر و قدرتمندتر و با برد بیشتر با هدف اعمال بازدارندگی و دستیابی به صلح و امنیت در شبه جزیره کره خواهیم پرداخت.

وزارت دفاع کره جنوبی اخیرا در سند دفاعی خود برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ گفت که این کشور به توسعه موشکهای جدید با "قدرت تخریبی که به طرزی چشمگیر ارتقا یافته" و همین طور به روز رسانی سیستمهای دفاع موشکی و استقرار رهگیرهای جدید علیه توپخانه‌های دوربرد خواهد پرداخت.

این موشک جدیدترین مورد در رقابت تلافی جویانه دو کره بر سر توسعه موشکهای متعارف به حساب می‌آید.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها