تاکید طالبان بر ضرورت گشایش جاده برای خروج از فرودگاه کابل

گروه شبه‌نظامی طالبان امروز یکشنبه بر ضرورت گشوده شدن جاده به منظور خروج مردم از فرودگاه کابل تاکید کرد. این فرودگاه صحنه هرج و مرج افغان‌هایی است که برای فرار از افغانستان تحت تسلط طالبان به ترمینال‌ها هجوم آورده‌اند.

تاکید طالبان بر ضرورت گشایش جاده برای خروج از فرودگاه کابل

یک سخنگوی طالبان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: باز کردن جاده برای اینکه مردم اجازه پیدا کنند فرودگاه را ترک کنند، برای تضمین نظم و قانون ضرورت دارد. ما قصد داریم در ساعات آینده به وضعیت فرودگاه بپردازیم و روند خروج از محل را آسان کنیم.

پیشتر خبرگزاری خامه پرس به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که فرودگاه کابل به مدت ۴۸ ساعت بسته میشود تا فرایند انتقال آن دسته افرادی که هم اکنون در فرودگاه به سر میبرند، تکمیل شود.

یکشنبه گذشته مصادف با ۱۵ اوت، طالبان وارد کابل شد و دولت غیرنظامی افغانستان سقوط کرد. اشرف غنی با استعفا از ریاست جمهوری کشورش را ترک کرد تا به گفته خودش از بروز کشتار و خونریزی جلوگیری کند. این تحولات موجب شد تا هزاران افغان برای یافتن راهی برای خروج از این کشور به سمت فرودگاه بروند و همین امر صحنه های پرآشوبی را رقم زد.

در همین حال شبکه اسکای نیوز به نقل از وزارت دفاع انگلیس از کشته شدن هفت افغان به دنبال ازدحام جمعیت در اطراف فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در کابل خبر داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها