تحریم آمریکا علیه مقام‌ها و یک یگان نظامی کوبا

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم دو مقام وزارت کشور کوبا و یک بخش نظامی آن بر سر آنچه سرکوب دولت هاوانا علیه معترضان در ماه گذشته خواند، خبر داد.

تحریم آمریکا علیه مقام‌ها و یک یگان نظامی کوبا

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «روماریکو ویدال سوتومایور گارسیا» و «پدرو اورلاندو مارتینز فرناندز» و بخش «نیروهای بازدارنده» (TDP) از وزارت نیروهای مسلح انقلابی کوبا هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

آندره‌آ گاسکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: اقدام امروز، عاملان دیگری را که مسئول سرکوب خواسته‌های مردم کوبا برای آزادی و احترام به حقوق بشر هستند، مورد توجه قرار می‌دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته است که سربازان یگان تی.دی.پی مستقر شده و به معترضان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و اقدام به بازداشت خشونت‌آمیز کرده بودند.

او در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده از مردم کوبا در فراخوان شجاعانه خود برای آزادی حمایت می‌کند و ما کسانی را که به آنها ظلم می‌کنند و سعی دارند یک سیستم سرکوبگر را حفظ کنند، شناسایی می‌کنیم. ما به اقدامات خود برای ارتقای پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر توسط دولت کوبا ادامه می‌دهیم.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا با انتشار پیامی توییتری این تحریم‌ها را محکوم کرده و آنها را "تحرکات فرصت‌طلبانه آمریکا علیه افسران وزارت کشور کوبا و نیروهای بازدارنده در نیروهای مسلح" این کشور توصیف کرد. او گفت: چنین تحرکاتی نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه کشوری است که از تحریف و دروغ برای محاصره علیه کوبا استفاده می‌کند.

ایالات متحده همچنین در ماه ژوئیه تحریم‌هایی را علیه نیروی پلیس کوبا و دو تن از رهبران آن اعمال کرد.

اعترضات در کوبا در بحبوحه بدترین بحران اقتصادی این کشور کمونیست از زمان سقوط متحد قدیمی آن شوروی و تشدید تعداد مبتلایان به کرونا شکل گرفت. هزاران تن به خیابان‌ها آمده و خشم خود را از کمبود کالاهای اساسی، محدودیت آزادی‌های مدنی و مدیریت کرونایی مقام‌ها ابراز داشتند.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهوری کوبا تقصیر این ناآرامی را به گردن ایالات متحده انداخت که در سال‌های اخیر تحریم تجاری علیه این جزیره را تشدید کرده است. او گفت که خواسته بسیاری از معترضان صادقانه بود اما با کمپین‌های رسانه اجتماعی زیر نظر آمریکا تحریف شد.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر تحریم‌هایی را علیه وزیر دفاع کوبا و یک یگان نیروهای ویژه وزارت کشور کوبا بر سر ادعاهای نقض حقوق بشری در سرکوب پس از اعتراضات که با بازداشت صدها فعال همراه شد، اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها