مخبر: نیازمند واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن تا پایان مرداد هستیم

معاون اول رییس جمهور گفت: استمرار روند فعلی واکسیناسیون نیازمند واردات ده میلیون دوز واکسن است که باید تا پایان مرداد انجام شود

مخبر: نیازمند واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن تا پایان مرداد هستیم

محمد مخبر در جلسه مربوط به تامين واكسن كرونا،تاکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تامین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور واردات ۲۰ ميليون دوز واكسن كرونا تا پايان شهريور را اولويت بعدي براي استمرار واكسيناسيون در كشور دانست و به مسئولين ذيربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشي پزشكي، جمعيت هلال احمر و وزارت امور خارجه ماموريت داد با جديت موضوع واردات واكسن كرونا را دنبال كنند تا همزمان با سرعت گرفتن توليد واكسن داخلي، شاهد واكسيناسيون هرچه سريعتر گروههاي هدف و قطع زنجيره انتقال بيماري باشيم.

مخبر همچنين با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص لزوم مقابله با بيماري كرونا و ضرورت تامين واكسن و داروهاي مورد نياز مردم از هر طريق ممكن، خواستار اتخاذ راهكارها و تدابير لازم براي برون رفت از وضعيت موجود و فروكش كردن شدت بيماري كرونا در كشور شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمايت از كادر درمان و دست اندركاران بيمارستانها براي كنترل موج فعلي كرونا تاكيد كرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواست تدابير و تصميمات لازم را براي پرداخت مطالبات معوق كادر درمان و پرسنل بيمارستانها اتخاذ كنند تا با ايجاد انگيزه و روحيه مضاعف در اين عزيزان، شاهد بهبود روند رسيدگي به بيماران باشيم.

وي با اشاره به گزارش معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه درخصوص اقدامات و پيگيري هاي اين وزارتخانه براي واردات واكسن از هر كشوري كه ممكن بوده، از تلاش هاي صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه قدرداني كرد و گفت: انصافا سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي تامين كننده واكسن به صورت مجدانه و دلسوزانه پيگيري كرده اند كه جا دارد از آنها قدرداني شود.

مخبر گزارش ارائه شده درخصوص روند اجري طرح شهيد حاج قاسم سليماني را مثبت ارزيابي كرد و با اشاره به اثرات مفيد اين طرح، بر لزوم پيگيري و اجراي آن با جديت هرچه بيشتر تاكيد كرد.

در اين جلسه كه معاونين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رييس سازمان غذا و دارو، رييس جمعيت هلال احمر و معاونين بانك مركزي و ديگر دستگاههاي ذيربط نيز حضور داشتند، دكتر رييسي معاون درمان وزارت بهداشت، گزارشي از وضعيت كلي كشور در رابطه با شيوع كرونا ارائه كرد و گفت: مهار شدت بيماري كرونا نيازمند مداخله جدي و موثر است تا بتوانيم هرچه سريعتر روند ابتلا و مرگ و مير را كاهش دهيم.

دكتر رييسي همچنين گزارشي از ميزان موجودي واكسن كرونا، برنامه واردات و روند واكسيناسيون در كشور ارائه كرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با پيگيري هاي وزارت بهداشت و جمعيت هلال احمر، تا پايان مرداد ۱۰ ميليون دوز و تا پايان شهريور ۲۰ ميليون دوز واكسن خريداري و به كشور وارد شود.

در اين جلسه همچنين در خصوص ضرورت رعايت پروتكل هاي بهداشتي و اعمال محدوديت هاي بيشتر براي جلوگيري از شيوع بيماري كرونا بحث و بررسي شد و مقرر شد پيشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا بررسي و تصميم گيري شود.

تامين منابع مالي لازم براي پرداخت مطالبات كادر درمان و تجهيزات پزشكي نظير انواع كيت تشخيص كرونا از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    واکسن برکت کو

  • کاربر ناشناس
    0

    پس واکسنت کو با ان سابقه دروغگویی که ماهانه سه میلیون واکسن تحویل میدهیم معاون اول هم شدی به جای برخورد و تنبیه چون وعده شما وزارت بهداشت را منحرف کرد عجب مملکت بی در و پیکری

  • کاربر ناشناس
    0

    هویج هم وارد کنید خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها