محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم کیست؟

محمدعلی زلفی‌گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم کیست؟

محمدعلی زلفی‌گل سال ۱۳۴۵ در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان (استان مرکزی) متولد شد. مدارک کارشناسی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ کرد.

زلفی‌گل سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی (مشهد مقدس) شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد خود رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد.

وی در مقطع دکترا نیز به عنوان دانشجوی دکترای نمونه دانشگاه شیراز انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی دکترا، در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان استادیار مشغول به تدریس و تحقیق شد.

مرتبه علمی زلفی‌گل به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه‌های علمی دانشیاری و استادی ارتقا یافت. از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به وی اهدا شد.

از سال ۱۳۸۳ نام ایشان در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته و مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شد. انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۹۲ ایشان را به عنوان شیمیدان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب نموده و مورد تقدیر قرار داد. سال‌های متعدد پژوهشگر برتر دانشگاه، استان و همچنین نه سال متوالی استاد برتر آموزشی گروه شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا را در کارنامه علمی خود دارد.

زلفی گل در جنگ تحمیلی دچار عارضه شیمیایی شده و هم اکنون جانباز شیمیایی محسوب می‌شود. به اعتقاد بسیاری از سیاسیون در دولت سیزدهم مسئولیتی همچون وزارت علوم را بر عهده خواهد گرفت.

لیست کلی وزرای پیشنهادی رئیسی را اینجا ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سیاوش محمود صالحی
    0

    سلام وقت همگی بخیر اقای دکتر زلفی گل دوسال درهنرستان شهید رجای خمینی شهر اصفهان دبیرشیمی من بود بسیار انسان مهربان باسواد باشخصیت بود من هیچگاه اقای دکتر رافراموش نکردم وخیلی ارادت خدمتش دارم ولی متاسفانه دیگه دسترسی بهش ندارم هرجاکه هست انشالاه خدا این شخصیت علمی رابرای کشورحفظ نماید دوستدار شان سیاوش محمودصالحی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها