به گزارش روزنامه گاردین

بوریس جانسون پایین‌ترین محبوبیت خود را تجربه کرد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، میزان محبوبیت بوریس جانسون به پایین‌ترین حد خود از زمانی که او نخست وزیر انگلیس شده، رسیده است.

بوریس جانسون پایین‌ترین محبوبیت خود را تجربه کرد

به گزارش روزنامه گاردین، بر اساس یک نظرسنجی Opinium برای آبزرور، فاصله میان عدم محبوبیت جانسون نسبت به محبوبیتش به ۱۶ درصد رسیده که این میزان از ۱۳ درصد دو هفته پیش بیشتر شده است. این فاصله چهار هفته قبل هشت درصد بود. این میزان حتی بیشتر از ۱۵ درصدی است که او در ماه ژانویه به هنگام درگیر بودن بریتانیا با پیک همه گیری کووید، اجرای تدابیر قرنطینه‌ای و وارد شدن فشار شدید بر نظام درمان و سلامت این کشور به دست آورد.

این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۳۴ درصد رای دهندگان عملکرد او به عنوان نخست وزیر را تایید می‌کنند، در حالی که ۴۹ درصد با عملکرد او مخالفت کرده‌اند که به نسبت نظرسنجی قبلی دو درصد بالاتر رفته است. با در نظر گرفتن گرد کردن، کلیت عدم محبوبیت او به منفی ۱۶ درصد بالغ می‌شود.

با این حال این نظرسنجی حاکی از آن است که خبر بد برای جانسون لزوما منجر به خبر خوب برای حزب رقیب یعنی "کارگر" نمی‌شود. طبق این نظرسنجی، میزان محبوبیت "کر استارمر" نیز کاهش یافته و فاصله میان عدم محبوبیت او با تاییدش ۱۱ درصد است. این میزان کمتر از رقم شش درصد است که دو هفته پیش برای او ثبت شد. بر این اساس ۲۸ درصد عملکرد او در شغلش را تایید کرده‌اند در حالی که ۳۹ درصد با عملکرد او مخالفت کرده‌اند. این بدترین نتیجه ثبت شده برای او از زمانی که شرکت Opinium شروع به رهگیری او به این طریق کرده، محسوب میشود.

جانسون در جواب این سوال از رای دهندگان که از نظرشان چه کسی بهترین نخست وزیر است برتر از بقیه است. ۳۱ درصد در پاسخ به این سوال به جانسون رای داده‌اند (یک درصد بالاتر از نظرسنجی قبلی) و ۲۵ درصد نیز استارمر را انتخاب کرده‌اند. با این حال گزینه "هیچ کدام" آرای بیشتری را با ۳۲ درصد کسب کرده است.

همچنین محافظه‌کاران در این نظرسنجی با هفت درصد پیشتاز هستند که تغییر چندانی نسبت به برتری هشت درصدی آنها در نظرسنجی دو هفته قبل نشان نمی‌دهد. محافظه کاران هم اکنون ۴۲ درصد رای دارند و حزب کارگر ۳۵ درصد رای دارد. لیبرال دموکراتها نیز هفت درصد و سبزها هم پنج درصد رای کسب کرده‌اند.

میزان تایید مدیریت دولت جانسون در قبال بحران همه گیری کووید نیز از منفی ۱۶ درصد که دو هفته قبل ثبت شده بود به منفی ۹ درصد ارتقا پیدا کرده است. در نظرسنجی اخیر ۳۷ درصد مدیریت دولت در قبال کروناویروس را تایید می‌کنند که پنج درصد نسبت به دو هفته قبل بیشتر است و ۴۶ درصد نیز با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها