ادامه افول محبوبیت بایدن با ماجرای افغانستان و مدیریت کرونا

میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در ضمن یک جهش سراسری در موارد ابتلای به کروناویروس و جنجال اخیری که بعد از مدیریت خروج نظامی آمریکا از افغانستان از سوی دولت او بالا گرفت، به روند افولی خود ادامه داده است.

ادامه افول محبوبیت بایدن با ماجرای افغانستان و مدیریت کرونا

به گزارش پایگاه هیل، نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی ان.بی.سی نیوز نشان داده که در بازه زمانی ۱۴-۱۷ اوت انجام شده، نشان داده ۴۹ درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در آن گفتند عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری را همچنان که او با انتقادهای قانونگذاران کشورش از بابت مساله خروج از افغانستان مواجه می‌شود، تایید می‌کنند. همچنین ۴۹ درصد نیز گفتند که با عملکرد او مخالفند.

این نتایج نشان می‌دهند که بایدن برای نخستین بار در نظرسنجی‌های شرکت مذکور از زمان رسیدنش به ریاست جمهوری تا کنون میزان محبوبیت کمتر از ۵۰ درصد را کسب کرده است.

در نظرسنجی انجام شده از سوی این رسانه خبری در ماه آوریل ۵۳ درصد عملکرد بایدن در ریاست جمهوری را تایید کرده بودند. در این نظرسنجی گذشته همچنین میزان مخالفت با بایدن نیز خیلی کمتر و معادل ۳۹ درصد بود.

همچنین نظرسنجی در میان یک گروه کوچکتر افراد ثبت شده به عنوان رای دهنده نشان داد که محبوبیت جو بایدن بر اساس این نظرسنجی جدید ۵۰ درصد است که یک درصد نسبت به نظرسنجی ماه آوریل افول یافته است.

در نظرسنجی اخیر همچنین ۴۸ درصد از افراد ثبت شده به عنوان رای دهنده گفتند با کلیت عملکرد بایدن در ریاست جمهوری مخالفند در حالی که این درصد در نظرسنجی ماه آوریل در میان این گروه ۴۳ درصد بود.

ان بی سی نیوز متذکر می‌شود که با این حال محبوبیت بایدن همچنان بالاتر از نرخ‌های محبوبیتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق در نظرسنجی‌های گذشته این شرکت کسب کرده بود.

همچنین بایدن در میان پاسخگویان دموکرات حمایت برجسته‌ای داشته و ۸۸ درصد از پاسخگویان این گروه از او حمایت کردند. این رقم تنها دو درصد نسبت به میزان محبوبیت بایدن در میان این گروه در نظرسنجی ماه آوریل کمتر است.

بر اساس اعلام این رسانه خبری، بایدن شاهد افول بیشتری از حمایت از او در میان مستقل‌ها، سفیدپوستهای آمریکا و ساکنان مناطق روستایی بوده است.

درخصوص مساله خروج از افغانستان، اکثریت پاسخگویان معادل ۶۰ درصد گفتند، با مدیریت بایدن در قبال این وضعیت مخالفند در حالی که ۲۵ درصد عمکرد او را در این زمینه تایید کردند.

همچنین در نظرسنجی جدید بایدن در زمینه مدیریت همه گیری مداوم کروناویروس و بازیابی اقتصادی کشورش نمره کمتری گرفته است.

در نظرسنجی جدید ۵۳ درصد از پاسخگویان گفتند عملکرد بایدن را در زمینه پاسخ دولتش به همه گیری تایید می‌کنند و ۴۴ درصد با آن مخالفت کردند.

در نظرسنجی این شرکت در ماه آوریل میزان تایید عملکرد بایدن در قبال مدیریت همه گیری ۶۹ درصد و مخالفت با آن نیز معادل ۲۷ درصد بود.

۴۷ درصد از پاسخگویان گفتند عملکرد بایدن در قبال مدیریت بازیابی اقتصادی کشور توسط دولتش را تایید می‌کنند و ۴۹ درصد با این عملکرد در این حوزه مخالفت کردند.

در نظرسنجی ماه آوریل ۵۲ درصد پاسخگویان عملکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال اقتصاد را تایید کرده و ۴۳ درصد با آن مخالفت کرده بودند.

این نظرسنجی جدید ان.بی.سی نیوز در حالی نتایجش روز یکشنبه منتشر شد که در میان ۱۰۰۰ بزرگسال انجام شده و حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۱ درصد داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ای بابا یه جاهایی هست که 20درصد را هم اکثریت میدانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها