سی‌ ان‌ ان چند کارمند خود را که واکسن کرونا نزده بودند، اخراج کرد

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که شبکه خبری سی‌ان‌ان در این کشور سه کارمند خود را به دلیل آن که بدون زدن واکسن کرونا به دفتر این شبکه آمده بودند، اخراج کرده است.

سی‌ ان‌ ان چند کارمند خود را که واکسن کرونا نزده بودند، اخراج کرد

این یکی از اولین نمونه‌های اخراج کارکنان یک شرکت آمریکایی به دلیل نقض مقررات مربوط به واکسیناسیون است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله فیسبوک و گوگل گفته‌اند هر زمان که دفاتر آن‌ها در ماه‌های آتی به طور کامل بازگشایی شد، از کارکنانشان خواهند خواست تا در مقابل کووید واکسینه شوند.

جف زوکر، رئیس شبکه خبری سی‌ان‌ان، اخراج کارکنان این شبکه را در روز گذشته در یادداشتی عنوان کرد که به رویت چندین رسانه آمریکایی رسیده است.

در این یادداشت گفته شده که واکسیناسیون برای هر کسی که از محل وقوع رویدادها گزارش می‌دهد، یا با سایر کارکنان کار می‌کند و یا به یکی از دفاتر این شبکه خبری می‌رود، اجباری است.

آقای زوکر همچنین گفته: "بگذارید واضح بگویم، سیاست ما در این مورد هیچ چیزی را تحمل نمی‌کند."

در ماه مه سال جاری، دولت آمریکا گفت که برای کارفرمایان قانونی است که از کارکنانی که شخصا در محل کار حاضر می‌شوند، بخواهد که علیه کرونا واکسینه شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خطوط هوایی مثل دلتا و یونایتد ایرلاینز هم از کارکنان خود می‌خواهند تا مدرکی که نشان دهنده واکسینه شدن هستند را ارائه کنند.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس هم از کارکنانش خواسته تا وضعیت واکسینه شدن خود را نشان دهند، هر چند که از کارکنانش نخواسته تا واکسن بزنند.

جورج بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دو میلیون کارکنان دولت دستور داده تا مدرک واکسیناسیون خود را نشان دهند یا اجبارا تست کرونا بدهند و ماسک بزنند.

منبع: بی بی سی

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کیا
    0

    دمشون گرم. اگر ایران بود به صدا سیما زیر میزی میداد و تمام شتر دیدی ندیدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها