اتهام‌زنی شاهزاده سعودی به ایران

یک شاهزاده سعودی در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» اتهاماتی را علیه ایران و فعالیت منطقه‌ای آن و همچنین جنبش حزب‌الله لبنان مطرح کرد.

اتهام‌زنی شاهزاده سعودی به ایران

«سطام بن خالد آل سعود» که مواضع وی هر چند وقت یک بار در رسانه‌ها سر و صدا به راه می‌اندازد، در گفت‌وگویی با روزنامه «عکاظ» این کشور اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.

وی در پاسخ به سوال عکاظ درباره رفتار ایران در منطقه، در اتهاماتی بی پایه و اساس مدعی شد، رفتار ایران در منطقه بر چند اصل استوار است اولین آنها «کینه فارس‌ها نسبت به عرب‌ها» و دوم «طمع‌ورزی‌های ایران در منطقه» است و ایران از «فرقه‌گرایی» برای نفوذ به منطقه عربی استفاده می‌کند.

این شاهزاده سعودی در ادامه اتهامات خود گفت ، ایران کشور سخاوتمندی نیست اما برخی کشورهای اروپایی به خاطر منافع خود به سمت ایران می‌شتابند. آنها همه اقدامات ایران علیه کشورهای منطقه، قانون بین‌المللی و «گسترش فرقه‌‎گرایی و تروریسم» را نادیده می‌گیرند و این تنها یک تفسیر دارد، ایران برای کشورهای اروپایی منافع اقتصادی دارد.

عکاظ از شاهزاده مذکور پرسید ایران همواره می‌گوید دنبال سلاح هسته‌ای نیست نظر شما چست؟ وی در پاسخ به اتهامات خود ادامه داد و گفت: ایران از این سیاست برای خرید وقت بیشتر استفاده می‌کند و غرب یقینا می‌داند که این اظهارات دروغ و بی اساس است... . اگر ایران به این نوع سلاح دست پیدا کند مسابقه تسلیحاتی در کشورهای منطقه بویژه سعودی، ترکیه، مصر و ... برای دستیابی به سلام مذکور برای حمایت از امنیتشان به راه می‌افتد ؛ در آن زمان دیگر غرب حق ندارد مانع این کشورها شود زیرا مانع ایران نشده است.

حزب‌الله لبنان به نفع کشورش کار کند

سطام بن خالد در پاسخ به این سوال که راه‌حل خروج لبنان از بحران چیست، شروع به اتهام‌زنی به حزب‌الله کرد و گفت، راه‌حل در لبنان این است که حزب‌الله در راستای منافع وطن و ملتش کار کند، ضمن بافت سیاسی باشد و دستورکارهایش را به «زور اسلحه« بر لبنان تحمیل نکند.

یمن از ایران دستور نگیرد

وی در خصوص مسأله یمن و اینکه جنبش انصارالله چه زمانی از مقابله نظامی با ائتلاف سعودی دست برمی‌دارد، بار دیگر اتهاماتی به ایران وارد کرد و مدعی شد، اگر انصارالله قانع شود از راه‌حل نظامی چیزی بدست نمی‌آورد و مانند «یک حزب عربی یمنی و نه حزبی که دستورکارهای ایران را اجرا می‌کند» رفتار کند.

سلاح از دست متحدان ایران در عراق گرفته شود

سطام بن خالد در خصوص عراق نیز مدعی شد، سلاح‌هایی که در دست برخی گروه‌های متحد ایران و نه دولت عراق هستند به علاوه فساد در تمامی زمینه‌ها و سهم‌خواهی‌های حزبی و فرقه‌ای این کشور را تهدید می‌کند.

ریاض موافق تشکیل دولت فلسطینی است

وی در ادامه مسأله فلسطین را مسأله تمام عرب‌ها و مسلمانان خواند و گفت، ریاض موافق تشکیل دولت فلسطینی است.

شاهزاده مذکور در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که عربستان روابط خود با تل‌آویو را گسترش داده و از حدود دو سال پیش بیش از شصت فلسطینی از جمله نماینده باسابقه حماس در ریاض را بازداشت کرده و حاضر به آزادی آنها نیست.

هفته جاری، همزمان با برپایی تظاهرات در بیروت در اعتراض به وضعیت موجود لبنان، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی با متهم کردن جنبش حزب‌الله، از سران لبنانی خواست که با این جنبش مقابله کنند

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • اعلم
    0

    چرا كتمان كنيم تمام حرفهايش عين واقعيت هست ،ايران اگر دخالتهايش را در كشورها كم كند ،ويا اصلا دخالت نكند اوضاع همه خاورميانه درست ميشود ،مگر گشورهاى ديگر دنيا اينهمه در امور ديگر گشورهاى همسايه دور ونزديك خود دخالت ميكنند كه ما به همه جا سرك ميكشيم آنهم نه براى آباد كردن بلكه براى ويرانى

  • مح
    0

    خاک عالم تو سر شما عربها که از خود اراده ندارید شما بدون روتوش همان گاو شیر ده هستید ایا اگر از نوکری غرب خارج شوید چیزی از خود دارید سعی کنید ادم ازده باشید هر چند گاو که ادم نمی نشد

    نظرات شما -
    • با افتخار عربم
      0

      خاک عالم تو سر تو که بلد نیستی حرف بزنی گاو واقعی اون کشوری هست که حتی به لبنان سوریه باج میده از روسیه گرفته تا چین هیچ چیز هم گیرش نمیاد عرب ها اگر شیر میدن یونجه هم گیرشون اما الاغ ها علاوه بر حمالی چیزی نصیبشون نمیشه

    • م
      0

      اعرابی که در خط اهل بیت پیامبر اسلام هستند بسیار شریف هستند اما اعرابی که در خط وهابیت خبیث هستند از گاو شیرده هم پست ترند و تفاوت چندانی با صهیونیسم جنایتکار ندارند

    • کاشی
      0

      درود بر اعرابی که راه خود را از آل سعود خبیث جدا کرده اند ودر خط اهل بیت پیامبر اسلام و ائمه اطهار هستند

    • ممد
      0

      يعني ..مح.. الاغه !!

  • سیاوش سلطان
    0

    سطام تو گفتی ، حالا از سلطان بشنو : آرزوهای تو مثل حباب است ، روزی که اجداد تو به قتل عام قبایل بدوی بادیه نشین به دستور لورنس دست یازیدند ، تو کجا بودی تخم انگلیسی که حالا برای ایران بزرگ تعیین تکلیف می کنی ؟! پس خفه و وقتمان را نگیر

  • بینام
    0

    ولله خوشگله ولی بن سلمان یه چیز دیگس

  • صالحی
    0

    شازده این حرفا را گفتی کجای کشورت اباد شد.به قول ما ایرانیها سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندند.شما تاریخ ال سعود را بخون .اگر نکته مثبتی داشت بفرست قاب میکنیم بالای برج میلاد نصب میکنیم.اگرهم مورد مثبتی نداشت.ساکت باش.

  • محمود
    0

    ابله حرفتو زدی حالا گوش کن: جاییکه اسب رو نعل می کنند خر پا شو بلند نمی کنه

  • سعدی
    0

    مفتخور پست چرا از اسرائیل کودک کش که سرزمین وحیثیت اعراب را هر روز لگد مال می کند انتقاد نمی کنی ، ولگرد بی اصالت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون تو هم چین وروسیه مسلمون کش را قبله میدونی

    • م
      0

      آل سعود خبیث نوکر جنایتکار ترین کشور های جهان

  • ناشناس
    0

    ال سقوط لطفا الخفه

  • کاربر ناشناس
    0

    آل یهود،و وهابی خونخوار،خفه شو،حرامزادهای آل سعود هیچ جایی درکشور عربستان ندارن

  • روزبه
    0

    خدا مرگتان را برساند که کشور را انقدر پست و حقير کرديد که عربها هم ما را محکوم ميکنن !!

  • .
    0

    ،به به،سلطان بن پشمک ال شپش، انت و جد الابا، یشربون الما الزرشک.

  • ع
    0

    حرف حق را زده،چه دلیلی دارد که غیر از ارتش اسلحه دست گروههای خودسر باشد

  • ص _ ن
    0

    شما . عربستان سعودی همیشه دروغ می گویی . به دلیل اینکه در طول چند ماه اخیر با اسراییلی ها قرار داد صلح امضاء کردی / حالا چگونه با تشکیل دولت فلسطینی موافق هستی .

  • علی
    0

    به این شغال زاده سعودی بگین دهن کثیف خودرا ببندد حرف مفت نزند اینهای کدخدای ده ونوکرسرسپرده امریکا واسرائیلند

  • غیر قابل نشر
    0

    حالا خوبه ما سروجانمونا فدای عربها میکنیم و این جور میگند

  • ملت
    0

    شما اول تکلیف یازده چی چی بود در آمریکا برجها را ترکندن تعداد١٩نفر تروریست از هم وطنان شما سعودیها بوده اند روشن کنید . بعدأ ازاین مزخرفات را تلیت کنید راجبع ایران نوکران ترویست ترویست پرور ترویست

  • دبهل
    0

    اینها را قبول ندارم .ولی حرف درست رازده

  • گمنام
    0

    یکی نیست به این‌سلطان‌ نفهم بگوید شما به خاطر یک پست ومقام رحم به خانواده خود نمیکنید حال برای ایران رجز میخوانید.این البته سلطان‌نیست‌ بلکه یک پشه است.

  • ملت
    0

    آفرین شاهزاده خوشکله صد آفرین

  • ناشناس
    0

    اکنون بالخفه.خون.اگرمردبودیدپسرعموهای خودتونوبخاطرریاست.نمی کشتید

  • محمد
    0

    يک موقع انقدر عظمت و بزرگي داشتيم که هيچ کشوري جرات توهين به ما را نداشت ولي الان .... براي خودم متاسفم

  • قاسم
    0

    مرتیکه عوضی همین آل سعود است که از داعش حمایت میکند و، همین آل سعود است که مردم یمن را بمباران می‌کند همین آل سعود است مزدورانش را به منظور خرابکاری و ایجاد رعب و وحشت راهی ایران نموده است بدبخت گاو شیر ده مطمعن باش وقتی شیرت خشک شد همان حالی که آمریکایی‌ها به صدام، قزافی و السیسی دادند به تو هم خواهند داد و سرت را خواهند برید و قربانی خواسته های خودشان خواهند نمود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها