اتهامات اثبات‌ نشده شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی، خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد.

اتهامات اثبات‌ نشده شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بامداد جمعه با بیان اتهامات اثبات‌نشده ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد و مدعی شد ایران باید حمایت از «گروه‌های تروریستی» را در یمن، سوریه، عراق و لبنان متوقف کند.

وی همچنین خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد. دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت مذاکرات وین بایستی علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران به رفتارهای منطقه‌ای و برنامه موشکی این کشور نیز رسیدگی کند.

«نایف الحجرف» چند روز پیش هم اتهامات مشابهی به ایران وارد کرده و درخواست مشابهی را مطرح کرده است. «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر درخواست شورای همکاری درباره مسائل منطقه و موشکی را مردود دانسته است.

الحجرف شنبه هفته جاری با بیان این ادعا که رفتارهای تهران ، «ثبات منطقه را بر هم می‌زند» گفته بود مذاکرات هسته‌ای وین باید مسائل مربوط به «رفتار ایران» را هم مورد رسیدگی قرار دهد و «منحصر به اجرای مجدد توافق هسته‌ای نباشد».

اواخر خردادماه سال جاری هم وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مدعی شدند که باید اعضای این شورا در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران مشارکت داشته باشند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۴۸ وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملا غیرسازنده توصیف کرد.

خطیب زاده با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را عملا گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند و گفت: «هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم.»

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ر
    0

    این وراجهای بی عرضه را باید گوشمالی داد تا پا را از گلیمشان دراز تر نکنن اون گنده شان عربستان همه اراذل اوباش دنیا کمکشان میکنند نتوانستند مقابل یمن وایستند میان راجع به ایران نظر میدن

  • Iraj.soltani
    0

    چطوره ما سیستم دفاعی و موشکی خودمونو جمع آوری کنیم، تا یه صدام دیگه از یکی از همین کشورهای عربی دوباره چند استان ما رو تصرف کنه؟ همین عرب هائی که میلیاردها دلار در جنگ به صدام کمک کردند. امارات، بحرین و قطر جزء ایران هستند و باید به خاک ایران ملحق شوند.

    نظرات شما -
    • ایرج سیفون
      0

      آره تو راست میگی از یه نظام محترم در سال ۵۷ الان رسیدیم به جنابعالی که تازه میخوای ادتی هیتلر رو در بیاری خخخخخخخ اسکل

  • جنوبی
    0

    در روز روزگاری همه این آب گرمکن ها برای دیدن نفر اول ایران یکجا جمع می شدندجرات نداشتنددست ازپاخطا کننداما حالا با دمپایی .......

  • فریاد
    0

    اعرابی که یه زمانی درکپرزندگی می کردندالان سطح رفاه وآسایش وزندگی آرام دارند فقط بواسطه تصمیمات حاکمان ولی ما هنوز اندرخم یه کوچه ایم

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      اگر سطح رفاه هم داشته باشند درقبال نوکری این وآن وسازش کاربودن وخود فروشی است

    • فریاد
      0

      مگه هرکه با آمریکا رابطه داشته باشه نوکری میکنه اعراب باثروت خود جهان رو دارن مدیریت می کنند خاشقچی یادته ۱۱سپتامبرچطور؟ راستی مرغ ک چند شده؟

    • به هادی
      0

      خودفروشی و تحقیر شدن فقط به آمریکا از نظر شما مشکل داره ؟!!!!!!!!

  • احمد
    0

    برید گمشید عربهای ملخ خور

  • کابر ناشناس
    0

    باز هم یک عقب مانده (عربهای عقب افتاده ) زبان باز کرد.ایران از تروریسم حمایت می کند؟ واقعا که: تروریست خودتی وپدرت و ۷ جد ابادت. طبق روایات فراوان(قران کریم) خداوند سبحان ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر را در میان قوم عرب فرستاد تا بلکه از انحراف و گمراهی نجات پیدا کنند.و ادم بشوند، ولی متاسفانه ادم نشدنند..خوب نگاه کنید اینها تا چه اندازه انحراف داشته اند: پس چرا خداوند یک مورد از ان همه پیغمبر را در میان ملل و قوم دیگر نفرستاد؟

  • هادی
    0

    ماموریت جمهوری اسلامی ایران مبارزه بااستکبار وظالمان ودفاع ازمظلوم است، وهیچ قدرتی در دنیا توان مبارزه با جمهوری اسلامی راندارد

    نظرات شما -
    • مورچه خوار
      0

      کدوم عوضی این ماموریتو به ایران داده!

    • ایران مظلوم
      0

      متاسفانه همین ماموریت مسخره باعث بدبختی این ملت شده است !!!!!!

  • اشنا
    0

    جمهوری اسلامی ایران باید در همین یک مورد سیاست حکومت پهلوی را پیش بگیرد که با ابر قدرت ها مماشات کند واین اعراب جنوب خلیج فارس را زیر پا له کند بحرین و امارات هم برای ما دم در اوردند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کشورهای عرب سوسمارخورحوضه خلیج همیشه فارس باید مثل خوک نابودشون کرد

    • کاربر ناشناس
      0

      اکشورهای عرب سوسمارخورحوضه خلیج همیشه فارس باید مثل خوک نابودشون کرد مخصوصا عربستان و امارات وبحرین

    • علیباز
      0

      باید نابو دشون کنیم این اعراب سوسمارخوررا

  • ،،،،،
    0

    فعلا كه جمهوري اسلامي فقط زورش به مردم بيچاره خودش ميرسه

  • احمد
    0

    اگر به این ملخ خور ها جوابشان را محکم‌تر ندهید اینطور رجز خوانی ها را ادامه می دهند کشوری که با ده موشک سیستم اش واقتصاد ش به هم می ریزد چطور به خودش اجازه می دهد در مورد ایران این طور موضع گیری کنند آقای هاشمی در آن زمان با یک کلمه تمام کرد فرمودند باید از دریای خون بگذرید تا به جزایر سه‌گانه ایرانی برسید

  • علی
    0

    اول مردم خودمون در رفاه قرار بدیم بعد بریم سراغ کشورهایی که مورد ظلم واقع شدند

  • متین
    0

    بابا اونا که نمیان این خبر ها رو بخونن .دیگه برای خودمون که نمیتونیم خالی ببندیم میگین اثبات نشده ..خب داریم دخالت می کنیم دیگه کشور خودمونو ول کردیم به امان خدا چسبیدیم به امور اونا

  • شکو
    0

    یه لحظه بدون تعصب نگاه کنید حماس فلسطین و حزب الله لبنان و طالبان افغانستان و انصار الله یمن و حشد الشعبی عراق و.... همه این گروه ها با حکومت مرکزی و دموکراتیک کشورشون مشکل دارن حمایت از اینها علاوه بر هزینه مالی برای ما تحریم ابر قدرت ها را آورده و مردم اون کشور ها هم بر خلاف تبلیغات رسانه های ایران دل خوشی از اون گروه ها و حمایت ایران ندارند برای این دخالت ها باید حداقل قدرت در حد چین و روسیه باشیم نه اینکه 70 درصد جوان هامون کلمه مهاجرت رو سرچ کنند

  • علی
    0

    باید عربهارا نابود ‌رد

  • ملت
    0

    اره ایران پول ملت را به لبنان سوریه یمن فلسطین میده ملت خاک بخوره این ها راست میگن

  • شهرام
    0

    خاک بر سر مسئولین دزد و اختلاسگر ما که آنقدر کشور رو خوار و دلیل کردید که عرب وحشی هم به ما توهین می‌کنه خاک بر سرتان

    نظرات شما -
    • ممدی
      0

      کیف میکنن چون خودشون عرب هستند

  • رضائ
    0

    متاسفانه حرفاشون حقیقت موکد وهیچ گونه اتهام نیست گرچه اونها مانند عربستان وامارات دشمنان ما هستند

  • حق دوست
    0

    چرا؟شورای همکاری خلیج فارس ضدایران بیانیه میده اتحادیه عرب ضدایران اتحادیه اروپا ضدایران اجلاس جی 8ضدایران تمام جهان بیانیه ضدایرانی صادرمیکنن ومرتب مامیگیم خلاف واقع چرا تنش زدایی راقربانی تنش زایی کرده ایم همه اینها دروغ میگویند؟بجزغیرمتحدها یک جلسه وشورا ومجمع نیست که بیانیه ضدایرانی صادرنکنه حتما یه چیزی درست نیست حتما یک جای کاراشکال داره ایران میخادابرقدرت نشون بده ؟باکدوم ابزار باکدوم جایگاه ؟توبحث اقتصادهم فقط 5تاشش کشورمابقی دنیاماروتحریم کردن یعنی همه دروغ میگن ؟اشتباه میکنن؟چراتصویربدی ازایران نزدجهان ترسیم کرده اید؟کشورمتمدن ایران مردم صلح جوی ایران این حقشان نیست در داخل ازفقر رنج ببرندودرخارج هم چنین دیدگاهی درموردشان حاکم باشد؟بهترنیست فیتله جنگ افروزی ودشمنی راپایین بکشیم وپرچم صلح ودوستی رابه اهتزازدربیاوریم آخرماچه مشکلی بانود درصدجهان داریم اگردشمن فقط اسراعیل است پس 99درصدکشورهای مسلمان عربستان امارات بحرین مصر و...چراباماضدیت دارند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها