دیدار ماکرون با نمایندگان اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه

کاخ الیزه از دیدار رئیس جمهور فرانسه با هیئتی از نمایندگان اداره خودمختار کُرد و جامعه مدنی در شمال شرق سوریه (که بخش اعظم آن را کُردها و نیروهای مخالف نظام بشار اسد تشکیل می‌دهد)، خبر داد.

دیدار ماکرون با نمایندگان اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه

به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان دیدار با هیئتی از نمایندگان اداره خودمختار کُرد و جامعه مدنی در شمال شرق سوریه بر لزوم تداوم تلاش و همکاری برای برقراری ثبات سیاسی در شمال شرق سوریه و حاکمیت جامع تاکید کرد.

در همین راستا، بریوان خالد، یکی از مسؤولان اداره خودمختار که در این نشست مشارکت داشت، خاطرنشان کرد، در این نشست گفت‌وگو به صورت ویژه بر «حمایت فرانسه از به رسمیت شناختن اداره خودمختار کُرد توسط جامعه جهانی» متمرکز بود.

این هیئت همچنین شامل الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک و غسان یوسف، یکی از رهبران شورای مدنی در شهر دیرالزور بود.

رئیس جمهوری فرانسه شجاعت نیروهای مبارز در شمال شرق سوریه و جانفشانی‌های ساکنان محلی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش را ستود.

ماکرون تاکید کرد که فرانسه به حمایت خود از نیروهای سوریه دموکراتیک در جنگ با تروریسم ادامه خواهد داد.

وی همچنین قول داد که فرانسه به همکاری و فعالیت بشردوستانه خود در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد و از زمان اشغال «رقه» در سال ۲۰۱۷ توسط داعش، فرانسه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کرده است.

این نشست دو روز پس از مراسم ادای سوگند بشار اسد برگزار شد. اسد ۲۶ مه گذشته با کسب ۹۵.۱ درصد آرا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

از زمان آغاز نبرد در سوریه در مارس ۲۰۱۱، حدود نیم میلیون تن کشته و زیرساخت‌ها متحمل خرابی‌های زیادی شدند و حدود نیم میلیون تن از شهروندان سوریه آواره شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها