رحمانی فضلی: خاموشی‌ها با برنامه و اطلاع قبلی باشد

وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، این خاموشی برنامه‌ریزی شده، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم باشد تا خود را آماده کنند.

رحمانی فضلی: خاموشی‌ها با برنامه و اطلاع قبلی باشد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه با مصوبه جلسه سران در ستاد هماهنگی‌های اقتصادی تشکیل شد. وظیفه ما این بود حلقه وصل و رابط بین حوزه‌های اقتصادی و اخبار عمومی به مردم و همچنین فعالان عرصه اقتصادی از نظر رسانه‌ای باشیم.

وی افزود: تاکنون جلسات خوبی برگزار شد و با توجه به ترکیب در جلسه که اکثریت نمایندگان رسانه‌های مهم و مؤثر، بخش خصوصی، تعاونی‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند، همه حرف‌ها گفته و شنیده شود و در نشست امروز هم مباحث مساله اصلی روز و افکار عمومی و همچنین برخی نارضایتی‌ها بیان شد که یکی از این موضوعات روند افزایش قیمت بود.

وزیر کشور ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی درباره افزایش قیمت توضیحاتی ارائه و تمهیدات و اقدامات لازمی که مقرر است انجام شود را مطرح کردند که امیدواریم با اجرای این تمهیدات بتوانیم نسبت به این فضای رو به افزایش قیمت‌ها، مدیریت مطلوب و مناسب داشته باشیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: موضوع دیگر ترخیص کالاها در بنادر بود که بانک مرکزی درباره تأمین ارز توضیحاتی داد و با توجه به تأیید وزارت صنعت نسبت به این موضوع، مقرر شد در پیگیری‌ها و ترخیص تسریع شود. در دو حوزه برق و خاموشی‌ها که افکار عمومی سخت درگیر آن هستند، توضیحاتی در این جلسه داده شد و عوامل موجب این مانند خشکسالی، خارج شدن نیروگاه‌های برقابی از مدار و برخی نیروگاه‌ها که در شرایط کنونی به اورهال نیاز داشتند، مطرح و بحث شد اگر قرار است خاموشی هم داشته باشیم، این خاموشی برنامه‌ریزی شده، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم باشد تا خود را آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اهمیت تأمین برق در مناطق جنوبی که این روزها بالاترین حد گرما را دارند به عنوان یک اولویت در این نشست مطرح شد. در بحث کالاهای اساسی آمار و ارقامی که لازم بود اطمینان داشته باشیم مطرح شد. چون در حال گذار از دولت به دولت دیگر هستیم و دولت بعدی باید در بستر و شرایط مناسب تأمین کالا باشد. با توجه به گزارش ارائه شده، در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم. بانک مرکزی برنامه‌های تأمین منابع را مطرح کرد و با همین روند پیش برود نسبت به تأمین کالا مشکلی نخواهیم داشت و دولت بعدی بعد از استقرار، ادامه کار را خواهند داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: با این همه از همه مردم و رسانه‌ها که همکاری‌های بسیار مؤثر و مفید با ستاد و دولت داشته‌اند و همیشه همراه ما و مردم بودند، تقاضا و انتظار داریم فضای کنونی جامعه را در آرامش نسبی مناسب قرار دهیم؛ البته این به معنی ندیدن و نگفتن نیست بلکه هم باید ببینیم و بگوییم و آنها را منتقل کنیم و هم باید در حفظ آرامش جامعه بکوشیم و همه اینها را باهم داشتن هنر کار رسانه‌ای است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه برای یک شرایط مناسب و آرام در مرحله گذر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: از روزی که رئیس جمهوری منتخب رأی می‌آورد تا ۱۲ مرداد که تنفیذ و فردای آن، تحلیف است، مرحله گذر است به مرحله بعد مرحله استقرار است که دولت جدید باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد، مستقر شود و تغییرات اعمال کند. پس تا اواسط شهریور که این فضا را خواهیم داشت همه باید تلاش کنیم در مرحله گذر و استقرار دولت جدید، بستر و زمینه‌ای باشد که دولت جدید با اطمینان به آن و با همراهی مردم بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را بابت قول‌هایی که مردم داده است و طلبکاری‌هایی که مردم در انتخابات مطرح کرده اند، انجام دهد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی ممنون از راهکار شما میخواهم بدانم مسئولین امر براورد مصرف فصل گرما را نکرده بودند چرا امادگی لازم را نداشتند البته چرا حقیقت را به مردم نمیگویید که هزینه را برای سرویس و نگهداری و افزایش نیروگاه و ژنراتور را نداشته اید من مانده ام اگر زیرساختهای رژیم قبل نبود شما چه خاکی بر سر خود میکردید با این حکومت کردنتان

  • کاربر ناشناس
    0

    وزیر نیرو باید استعفا بده

  • آ
    0

    جیره‌بندیتونم‌نظام‌بند‌نیست‌برادرجان.

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    دستتون درد نکنه چقدر آروم شدم انقدر به فکر ماهستید،،،چقدر خوشحالم ،،،آقای رحمانی خجالت بکش یعنی چی خودت میتوتی بدون آب زندگی کن تو گرما زندگی کنی یخجال خونه ت تو این گرونی بسوزه تلوزیون کولر ،،،وسایل مغازه ت خراب بشن ،،کار وکاسبیت تو اوج گرما بهم بخوره شرم کن ،،،اقا نمیتونید بگید اون وقت میدونیم چه خاکی تو سر شماها بریزیم ،،خجالت بکشیدددددد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها