۱۹ کشور به رهبری آمریکا ورود بدون مانع کمک‌های انسانی به سوریه را خواستار شدند

مجموعه‌ای از ۱۹ کشور به رهبری آمریکا خواستار آتش‌بس در کل خاک سوریه و ورود کمک‌های انسان دوستانه بدون هیچ‌گونه موانعی شد.

۱۹ کشور به رهبری آمریکا ورود بدون مانع کمک‌های انسانی به سوریه را خواستار شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۹ کشور شامل آمریکا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، مصر،‌ کانادا،‌ یونان، عراق، آلمان، ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان،‌ لهستان، نروژ، قطر، عربستان، ترکیه وامارات و نیز نمایندگان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب امروز، دوشنبه در کنفرانسی با محوریت سوریه در سطح وزیران خارجه در حاشیه اجلاس ائتلاف ضد داعش در رم در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند، از تلاش‌های سازمان ملل در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ در تایید ثابت آتش‌بس در سراسر این کشور، وارد کردن کمک‌های انسانی بدون هیچ موانعی و به شکل امن، فعالیت کمیته قانون اساسی و مقابله با انواع تروریسم قاطعانه حمایت می‌کنند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس ادامه دادند: ما در حالی که بر وحدت سوریه و تمامیت ارضی آن تاکید داریم همچنان به تلاش‌های کارآمد در تحقق راه حل سیاسی فراگیر، قابل اعتماد و پایدار براساس قطعنامه ۲۲۵۴ ادامه می‌دهیم.

آنها تاکید کردند، این قطعنامه به منزله تنها راه حلی است که بحران ۱۰ ساله سوریه را خاتمه می‌دهد و امنیت ملت سوریه و تحقق آمالشان را تضمین می‌کند.

در این نشست ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن بر لزوم تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی تاکید کرد و افزود: منافع ملت سوریه و پایان رنج‌ آنها باید در اولویت قرار بگیرد.

الصفدی بر لزوم ثبات در سوریه به خصوص جنوب این کشور و نیز تکیه بر سازوکار کارآمد در تضمین ارسال کمک‌ها از طریق مرزها و از داخل سوریه و رساندن کمک‌ها به نیازمندان تاکید کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها