جهانگيری خواهان گسترش روابط تجاری ايران با بلاروس شد

معاون اول رئيس جمهور در ديدار با وزير صنعت بلاروس خواهان گسترش روابط دو كشور در حوزه تجاری شد.

جهانگيری خواهان گسترش روابط تجاری ايران با بلاروس شد

به گزارش سايت خبرفوري به نقل از خبرگزاري تسنيم، اسحاق جهانگیری امروز در «دیدار ویتالی ووک» وزیر صنایع جمهوری بلاروس با اشاره به دیدار خود با نخست وزیر بلاروس که چندی پیش در شهر سوچی روسیه انجام شد،‌ اظهار داشت: در این دیدار تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاریهای خود با بلاروس هیچ محدودیتی قائل نیست و در همه زمینه‌ها آمادگی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری بلاروس در سیاست خارجی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،‌گفت: تهران و مینسک از روابط دو جانبه و همکاری‌های بین‌المللی خوبی برخوردار هستند.تبادل هیئت‌ها و سفرهای مسئولین دو کشور می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در توسعه مناسبات فیمابین داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: متاسفانه آمریکا و به‌خصوص رئیس جمهور فعلی این کشور با فضاسازی و اعمال تحریم‌های جدید تلاش می‌کند مانع از توسعه همکاریهای تهران با کشورهای دیگر شود اما خوشبختانه در حال حاضر شرایط بین‌المللی خوبی برای گسترش همکاریهای ایران با سایر کشورها وجود دارد.

جهانگیری اظهار داشت: با وجود آنکه تروریسم در منطقه ما فعال است و گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و برخی کشورهای دیگر فعالیت دارند، اما جمهوری اسلامی ایران با همکاری دوستان خود از جمله روسیه موفق شده است، بسیاری از این مسائل را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه ایران و بلاروس از فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری مناسبی برای توسعه مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌ها برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: دو کشور از ظرفیت‌های خوبی در صنعت برخوردار هستند و پیشنهاد همکاری مشترک در تولید کمباین و تراکتور ایده بسیار خوبی است و ایران در این زمینه آمادگی کامل دارد.

جهانگیری با اشاره به دستاوردهای خوب شرکت‌های داروسازی کشورمان، افزود: شرکت‌های داروسازی ایران دستاوردها و توفیقات خوبی در سالهای اخیر داشته‌اند به گونه‌ای که برخی از محصولات خود را به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌کنند که در این زمینه آمادگی همکاری با بلاروس نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران و بلاروس از فرصت‌ها و ظرفیت‌های متعددی برای همکاری در بخش تکنولوژی‌های پیشرفته و صنایع نظامی برخوردار هستند که می‌توانند با استفاده از این فرصت‌ها سطح همکاری‌های خود را ارتقاء دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشنهاد وزیر صنایع جمهوری بلاروس برای گسترش همکاری‌های نفتی دو کشور اظهار داشت: ایران از حضور شرکت‌های بلاروس برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و همکاری‌های مشترک در این بخش حمایت می‌کند.

جهانگیری از آمادگی ایران برای افزایش فروش نفت به بلاروس و تامین نیازهای نفتی این کشور خبر داد و گفت: در این زمینه لازم است توافقاتی در خصوص سازوکار مبادلات مالی انجام شود و ایران آمادگی دارد در چارچوب این توافق، نفت مورد نیاز بلاروس را تامین کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و بلاروس که در سطح وزرای دو کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: انتظاری که از کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور وجود دارد این است که موانع پیش روی توسعه مناسبات را شناسایی و تدابیر لازم را برای حل این موانع اتخاذ کند تا با برطرف شدن هر چه سریعتر مشکلات فراروی توسعه مناسبات فیمابین، شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات و مسائل شرکت‌های ایرانی که در بلاروس سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواستار توجه ویژه مسئولین بلاروس به این شرکت‌ها و تلاش در جهت حل مشکلات آنان شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ملک
    0

    مهدی خان کرمان کاسبی خوبی نصیب اش میشود مردان ریش میسویی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها