انتقاد عارف از مناظره ۷ کاندیدای ریاست جمهوری/ سقوط اخلاق سیاسی بود

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است.

انتقاد عارف از مناظره ۷ کاندیدای ریاست جمهوری/ سقوط اخلاق سیاسی بود

محمدرضا عارف در ارزیابی از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده ، سقوط اخلاق سیاسی است. قرار بود در نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت ، متصف به ارزش های اسلامی ، از جمله اخلاق باشد. وقتی جمهوریت تحت الشعاع قرائت های سلیقه ای قرار می گیرد و قرائت ضد حقوق مردم میدان داری می کند، اسلام اخلاقی و انسانی در حاشیه قرار می گیرد. معتقدم اگر با تفسیری حقوقی به بررسی صلاحیت ها پرداخته می شد، کاندیداهای حاضر در عرصه، بسی اخلاقی تر ، انسانی تر و اسلامی تر عمل می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نامزدهای محترم انتخابات می توانستند از فرصت این مناظره برای تبیین برنامه های خود بویژه در موضوع اقتصاد استفاده بهتری بکنند اما با کمال تاسف این فرصت عمدتا به اتهام زنی به یکدیگر و طرح مسائل حاشیه ای طی شد .

وی افزود: همه نامزدهای محترم در نهادهای مختلف حاکمیت اعم از قوه قضاییه،قوه مقننه و قوه مجریه مسئولیت داشته و دارند و به جای مسئولیت پذیری در قبال نارسایی های موجود وقت مناظره به اتهام زنی به یکدیگر و نقد گذشته و دولت مستقر که نماینده ای برای پاسخگویی به اتهامات وارده نداشت صرف شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: روی آوردن به شعارهای موهوم و نداشتن راهکارهای دقیق و حساب شده برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در یک زمان بندی مشخص عمده مواردی بود که از اولین مناظره انتخاباتی برداشت شد.برخی از نامزدهای محترم به جای آنکه با نگاه به آینده برنامه های خود را تشریح کنند به گذشته برگشتند و نقد گذشته را در دستور کار خود قرار داده بودند در حالیکه قرار نیست در گذشته متوقف بمانیم.

عارف با بیان اینکه اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود،تاکید کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی از نامزدهای محترم انتخابات میخواهم با شفافیت برنامه های اقتصادی خود را در موضوعاتی به مانند مهار تورم،اشتغال،قیمت ارز،قیمت حامل های انرژی و نیز قیمت اقلام مصرفی نظیر گوشت و مرغ اعلام کنند و متعهد شوند اگر در یک بازه زمانی مشخص - به عنوان مثال یکساله_ به وعده های خود در خصوص موارد اعلام شده عمل نکردند و یا نتوانستند عمل کنند ،با عذرخواهی از مردم برای ادامه مسیر در راستای پاسخ به مطالبات بحق مردم چاره اندیشی کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • اصغر
    0

    متاسفيم براي دو نامزد اطلاح طلب هم كيشتان

  • سلام
    0

    پورویی شما جماعت تمامی ندارد ......شما برنامه های ارائه شده را نشنیدید و بی ادبی دو نامزد خود را به بقیه کاندیداها تسریع میدهید

  • یسا
    0

    عارف جون یه دهن برامون بخون تو آدم صفرصفریاهیچ هیچ یا باخت باختی هستی

  • ناشناس
    0

    اصول کرایان در همه جا با تهدید وارعاب پیش رفته اند

  • ناشناس
    0

    ابتدا مرد اخلاق و سردار کربلای چهار شروع کرد .. چرا کسی بهش اعتراض نکرد ؟؟

    نظرات شما -
    • .
      0

      کار رضایی خیلی بد بود اما دلیلی نداشت همتی جای اینکه جواب رضایی رو بده به رئیسی و زاکانی بپره،چون رئیسی و زاکانی که چیزی نگفته بودن جناب همتی اگر جواب داشت به خود رضایی میداد به اون دو تا که ربطی نداشت،تازه حالا گیرم به رئیسی هم گفت دیگه واقعا به زاکانی هیچ ارتباطی نداشت یعنی جناب همتی به همه حرف زد به غیر از خود رضایی!

  • امیر علی
    0

    ژن خوب گفتن آقازاده شما بی اخلاقی نیست اول از خودتان شروع کنید !!!!

  • ناشناس
    0

    شما فقط بلدی صندلی را اشغال کنی واقعا بی خاصیت هستی

  • در
    0

    تو همه چیز سقوط کردیم کجای کارین؟

  • جلال عامری
    0

    کلی گویی نکن جناب عارف.انصافا رئیسی و جلیلی و قاضی زاده هاشمی وزاکانی تا جای که شد به بی اخلاقیهای سایرین بی محلی کردن بخصوص قاضی زاده و جلیلی و رئیسی. وقتی رئیسی را ناجوانمردانه سیبل کردند ایشان محترمانه پاسخ دادند گفتند اگه با توهین و تخریب من مشکلات حل میشه بفرمایید.بسم الله۰۰۰ شما باید دونه دونه نام ببرید که چه کسانی بجای ارائه کارنامه و برنامه فقط فرافکنی کردند طفره رفتند و سایرین تخریب کردند.منصف باشیم حق گو و حق طلب باشیم۰۰۰

  • داروغه
    0

    اصلاح طلبان همان منافقین هستند .گوش به فرمان رهبر باشید .رای ما ابراهیم ریسی

    نظرات شما -
    • لیما یوری
      0

      اون وقت تو چی هستی اصولگرای افراطی هوچی باز ،بی متطق ،بی ادب .بیسواد

  • الهی
    0

    چهار کاندیدای اول واقعا عالی بودن قشنگ برنامه های آینده رو گفتن. ولی آقای رضایی،همتی و شماره ۶ خیلی حرف های بی ربطی زدن به درد ریاست اصلا !!!

  • صفی
    0

    یک حرف از مادر عروس خخخخخ

  • اردشیری
    0

    شمارا به خدا تو دیگه دهنتوببند دم از اخلاق نزن خودت که دیدی اون دو نفری که تو طرفشونو داری کمال بی ادبی را به آقای رئیسی کردند آخه کی به رییس قوه قضاییه میگه تو ۶ کلاس سواد داری و....یا تو سندرم پست بی قرار داری ....کجا برنامه ارائه داد...کجا آقای رییسی به اون بی احترامی کرد خیلی نامردید که ادعا میکنید اخلاق را رعایت میکنید ومنصفانه قضاوت میکنید برای چنین دکتری متاسفم بسیار.....

  • سرمد
    0

    بنده خدا حق دارد حقیقت را نبیند و نشنود و بیان نکند شنواییش ضعیف ، چشمانش کم سو وزبانش از گفتن حق الکن است جز این مهملاتی که سر هم کرد زبانش به حق نمی چرخد تقصیر زیادی خوردن است

  • غفاری
    0

    درست می فرمایید جناب عارف ... چون در گذشته بسیار سخت ملت ایران شریک هستید امر به نماندن در گذشته می کنید !!! ولی هرچه قدر فکر می کنم درنمی یابم چرا سنت تکرار را این جماعت بنیان گذاری کردند !!! اصلا به هیچ اصلاح طلبی نمیاد از اخلاق و سقوط اخلاقی و این قبیل حرف ها دم بزند .

  • شرم آور بودید!
    0

    حمـــــــــــــــــــــــــله کودکانه به مدرک تحصیلی کسی که دکتـــــــــــــــــرا دارد آن هم در عصری که در چند دقیقه می شود از وزارت آموزش عالی استعلام گرفت!!!! شرم آور است!!!!

  • نیما
    0

    مهرعلیزاده استاد بی اخلاقی در مکتب اصلاحات شاگردی کرده است

  • احمد
    0

    اتفاقاً مناظره خیلی عالی بود در مناظره انتخاباتی که حلوا پخش نمی کنند فقط نامزدها می بایست با سند و مدرک حرف بزنند اتفاقاً در این مناظرات مشخص می‌شود که دلسوزان و مومنین و دینداران واقعی چه کسانی هستند.مثلا آقای دکتر رضایی چگونه تحصیل کرده است و یا معادل سازی تحصیل و زمان تحصیل آقای رئیسی چگونه بوده است و یاذاکانی خود را قدرمطلق حکومت می داند و هیچی نشده رویه خفه گان را در پیش گرفته است به دیگر کاندیدا می گوید دیگه این جمله را تکرار نکن و نهایتاً آقای قاضی زاده هاشمی منطقی ترین مناطره را انجام داد

  • سید
    0

    همتی و مهر علیزاده که ازقماش خودتان هستند آنان علاوه بر سقوط اخلاقی سقوط انسانیتی هم داشتند .شما اصلاح طلبان در اتاق فکر خود برای رو نمایی در دقیقه نود برای برهم زدن تعادل انتخابات در حال شور و همفکری و تلاش هستید .یادت رفته جنابعالی چند سال پیش با اجرای شوی از خاتمی گفتی و به نفع روحانی رفتی کنار یادت هست ؟ اینبار هم برای برهم زدن اذهان و تغییر رای در انتخابات در اتاق فکر در حال تلاش هستید و می خواهید این بار بازی باخته خود را به برد تبدیل کنید .ولی سخت در اشتباه هستید و نخواهید توانست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها