بیانیه زهرا شجاعی درباره بررسی صلاحیت‌ها

داوطلب کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه زهرا شجاعی درباره بررسی صلاحیت‌ها

زهرا شجاعی پس از رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان در بیانیه ای آورد: «رد صلاحیت گسترده نامزدهای جبهه اصلاحات، به بهانه های واهی نه تنها گره مصایب این کشور را کور می کند که با تشدید بی اعتمادی مردم و سردی مشارکت آنان پای صندوق های رأی در غیبت نامزدهای اصلح و کاهش آرا و سلب آزادی بیان، آب به آسیاب دشمنانی می ریزند که همواره انقلاب اسلامی ایران را به نقض دموکراسی و حقوق بشر متهم می کنند.»

متن کامل بیانیه زهرا شجاعی بدین شرح است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحیم
**وَمَا کَانَ رَبُّکَ لِیُهْلِکَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ**
مادامی که اصلاح­طلبان درجامعه­ ای باشند، خداوند آنان را نابود نخواهد کرد.(سوره هود/ آیه۱۱۷)

مردم شریف و قدرشناس ایران

درمدت اعلام حضور، جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری چنان با شور واستقبال گرم شما ملت عزیز ایران در تهران و شهرستانهای کشور رو به رو شدم که حتی عدم تأیید صلاحیت اینجانب از سوی اعضای شورای نگهبان نمی­توانست حلاوت این دوستی ونزدیکی به مردم را تلخ کند؛

طعم شیرین همراهی مردم تجربه­ ای ­است که قطعاً بسیاری از دولتمردان از چشیدن آن محروم بوده و هستند.

حضور من با پشتوانه دلگرمی مردم در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۰، هدفی جز اصلاح تفسیر برخی سیاستگزاران از اعلام رسمی تفسیر صحیح از اصل ۱۱۵ قانون اساسی و واژه «رجل سیاسی» نداشت.

انتشار انبوهی از پیام­ها، اخبار، گفتگوها، کلیپ های تصویری و بحث های رسانه ای میان مردم، نخبگان و اهالی رسانه، نشان داد که هدف اصلی از حضور در فرایند کاندیداتوری، در راستای ایجاد گفتمان ملی، اجماع همگانی و پذیرش حضور زنان در بالاترین ارکان نهادهای اجرایی و تصمیم­ سازی، محقق شده است. این امر قطعاً در دوره های بعدی با جدیت و امید بیشتری از سوی زنان دنبال خواهد شد.

خواهران و برادران ارجمند

انتخابات ریاست جمهوری درحالی به روزهای اوج می رسد که کشور اسلامی ما با از دست دادن فرصتی تاریخی در رقابتی برابر میان زنان ومردان از یک سو و احزاب مختلف از سوی دیگر، در کورانی از مشکلات معیشتی قرار گرفته است؛ مشکلاتی ناشی از تحریمهای ناعادلانه و اصرار بر سیاست های نخ نماشده که ایران را به انزوا کشانده است.

رد صلاحیت گسترده نامزدهای جبهه اصلاحات، به بهانه های واهی نه تنها گره مصایب این کشور را کور می کند که با تشدید بی اعتمادی مردم و سردی مشارکت آنان پای صندوق های رأی در غیبت نامزدهای اصلح و کاهش آرا و سلب آزادی بیان، آب به آسیاب دشمنانی می ریزند که همواره انقلاب اسلامی ایران را به نقض دموکراسی و حقوق بشر متهم می کنند.

بنابراین، ضمن سپاس و ابراز ارادت به تمامی دوستان و هموطنان عزیز که با حمایت خود از کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری به معنای واقعی کلمه، به عینیت بخشی مفهوم عدالت جنسیتی کمک کردند، از خداوند متعال برای مردم و کشورم صلح، آشتی و آرامش و عزت و سربلندی طلب می­کنم.

إِنْ اُرِیدُ إِلّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ
زهرا شجاعی
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 70
  • سعید
    0

    بشین سرجات بابا!

  • امین
    0

    شما اصلاح طلبان اتفاقا کشور رو نابود کردید و فقط مزخرف حرف میزنید . 32 سال ( 8 سال میر حسین موسوی 8 سال هاشمی رفسنجانی 8 سال خاتمی 8 سال روحانی ) کمر به نابودی مردم و نظام بستید حالا میگید به بهانه های واهی رد صلاحیت شدید ؟ با چه رویی توقع دارید تایید صلاحیت بشوید ؟

  • ایرانی
    0

    این دیگه کیه!؟

  • امینی
    0

    برو اینقدر شر و ور بهم نباف همتون عادت کردین برای اینکه به مقاصد شوم خودتون برسین می گردین یه آیه با اون چیزی که منافعتون رو تامین میکه برا مردم می خونین تا بر خر مراد سوار بشین تو الان باید بری خونه داری و شوهرداری بکنی نه اینکه بیای تو جامعه و بخور بخور برای خودت راه بندازی و الگوی هرج و مرج برای زنای دیگه بشی از اساس کار شما حیله و فریبه

  • م
    0

    نمک میخورین و نمکدون میشکنین و به مملکت خیانت می کنین. تو این هشت سال اخیر خون ملت رو توشیشه کردین و فسادی نمونده که باعث رواجش نبوده باشین. این آیه های هایی که از قرآن میارین و خودتون رو اصلح میدونین بزنه به کمرتون.

  • نام
    0

    کار به جایی رسیده که قرآن را هم اصلاح طلبها به نفع و نام خودشان تفسیر و معنی میکنند وای خدا.... حالا اگر تائید صلاحیت میشدید کی شما رو میشناخت که رای بده مادر بزرگ من احتمال داشت بیشتر رای بیاره ....

  • زم
    0

    چرا فقط بیانیه میدید دلایل رد صلاحیتها تون رو اعلام کنید تا ما مردم بدونیم

  • امیدوار
    0

    هفت نفر با صد نفر مبارزه کردن ولی شکست خوردن علت را پرسیدن عاقلی گفت آنها هفت نفر بودن همراه شما صد نفر بودید تنها اتحاد رمز پیروزی است با ی لیدر قوی که مردم را هدایت کنه وپوزه اقلیت حاکم را به خاک بماله

  • آيدين
    0

    ايشان حداقل يك سندي، فيلمي يا عكسي از حاميان خودش مي گذاشت بد نبود كه ما هم دلگرم مي شديم نسبت به حرفهاي ايشان

  • من
    0

    شما اصلاح‌طلبان کجا رو تا الان اصلاح کردید، میشه بفرمایید؟ از آیه قرآن هم بهره‌برداری سیاسی میکنید! شما سالهاست با حرام کردن عمر ما جوانها حقوق بشر را نقض کردید. مهمترین چیزی که مردم میخوان حل مشکلاتشون هست مخصوصا مشکلات اقتصادی. نه اینکه کدوم حزب و کدوم دار و دسته باید برنده بشه

  • انتخابات ازاد و عادلانه
    0

    نقض حقوق بشر و ازادی بیان در ایران اتهام نیست خانم رییس جمهور بلکه یک امر ثابت شده و قطعی است که مثل افتاب می درخشد.

  • ناشناس
    0

    زنده باد خانم شجاعی.شک نکن خدا با ماست.

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      مرده باد خانم شجاعی شک نمی کنیم خیار با شماست

  • mohammadhossein
    0

    رد صلاحیت گسترده نامزدهای جبهه اصلاحات، به بهانه های واهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 8 سال پدر مردم رو دراوردید ما با حقوق 4 تومن با مرغ 38 هزار تومن و گوشت کیلو 180 هزارتومن داریم زندگی میکنیم نفست از جای گرم بلند میشه حاج خانم

  • امیر
    0

    منظور از اصلاح طلبان کسانی هستند که در این 8 سال دین و اعتقاد .کار .سرمایه. مسکن .ازدواج و حتی سفره مردم را به غارت بردند کاری نبود که در این هشت سال انجام ندادند .کمر مردم را زیر بار زندگی با این هزینه های سر سام آور شکستند . حال شما نگران عدم حضور مردم در انتخابات هستید. شما خودتان مسبب این وضعیت دردناک در کشور هستید . اصلا" هدف شما در این 8 سال فقط این بود که زندگی مردم را نابود کنید که موفق شدید. بهتر که این اتفاق افتاد و حلاوت شیرینی این اتفاق در زندگیمان همچون تیری است بر قلب شما

  • حسین
    0

    برو بزار بادبیاد ترا چه به این ادا اطوارها

  • سعید
    0

    آخه ایشون قبلا چکاره بوده؟سابقه کاراجرایی داشته یانه؟!! اگرداشته درچه سطحی؟!!نتیجه عملکردش چطور بوده؟!!کسی باید تاییدصلاحیت بشه که بتونه یک کشورمثل ایران با اینهمه مشکلات پیش رو را ازهرحیث بخوبی اداره کنه صرف فعالیت سیاسی یا معاونت یا رییس جایی بودن‌،ویا اصلاح طلب یا اصولگرا بودن که کافی نیست،حالا خدا پدراون خانم موتورسوار ویااون آقایان ناشناسی که کاندیدشدندوخودشون هم درست نمی دونستند مدرک تحصیلیشون چی هست را بیامرزد که بیانیه ندادند!!

  • عبداللهي
    0

    شما اصلاح طلبها مگر ولايت فقيه و اسلام و قانون را قبول داريد كه دم ميزنيد . ضمنا شما بوديد كه ميگفتيد رييس جمهر تداركات چي هست چطور يكهو همه به صف شديد .

  • اي ايران
    0

    ايشون از كجا اومده؟؟؟ واقعا چي فكر كرده ....يعني خانومها بيان براي معيشت و اقتصاد و سياست كشور تصميم بگيرن...؟ اصلا...

  • .
    0

    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿١١﴾ چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می گویند: فقط ما اصلاح گریم! (۱۱) 12 أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿١٢﴾ آگاه باشید! یقیناً خود آنان فسادگرند، ولی درک نمی کنند. (۱۲)

    نظرات شما -
    • ...
      0

      احسنتتتتت بر شما.

    • اسد
      0

      احسنت ! ماهیت واقعی این افراد را این آیات مشخص می کند. هر کدام از آنها بیانیه می دهد می گوید تمام مردم ایران از من خواستند که بیایم و شور و غوغایی پشت سر من برپا بود! اکنون که رد صلاحیت شده ام دیگر نمی توانم بیایم ! کاش شورای این بار هم مانند دوره قبل بر خلاف اصل 115 اینها را تأیید می کرد تا ببینیم کی به اینها رأی می دهد. شورای نگهبان آبروی اینها خرید! خودشان ازاین قضیه بیشتر خوشحال هستند و توی دلشان عروسی دارند چون راه برای مظلوم نمایی آنها فراهم شد.

    • هادی
      0

      من درمورد موردموضوعی که هست نظری ندارم ولی میخواستم تشکر کنم ایه قران ومعنیش بسیار برام جالب بود

    • محمد
      0

      دقیقا «وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ * أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِن لاَّ يَشْعُرُونَ»(سوره بقره، آیه 11 و 12) و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می‌گویند: «ما فقط اصلاح‌کننده‌ایم»!

    • ت
      0

      فارسی را پاس بدارید وطن فروشی نکنید اهل عرب و لغت عربی بی غیرتی میاره واسه ایرانی اف داره

  • حسن
    0

    برو بابا هنوز شما به جایی نرسیده اید که ایه های قران را تفسیر بفرمایید.ان شاءالله امام‌زمان‌بیاد از شر شما نفوذی ها خلاص بشبم.

  • محمد
    0

    واقعا میبینید هند جگر خوار زمانه ما را... اصلا میخواهم بدانم اصلاح طلب ها چه کاری برای ای نظام انجام داده اند که حالا فریادشان بلند شده والله اگر شورای نگهبان از گند کاریهای شرکای شما اصلاح طلب ها چشم پوشی هم میکرد باز دار دسته شماها رای نمی اوردند خدایا به این مملکت رحم کن ونگذار بر این نظام خدشه ای وارد شود چون اینها لیبرالها ودوستار غرب ودنیا طلب کمر به نابودی این نظام بسته اند.. خدایا دست اینگونه افراد که خود توبهتر میدانی چه مر دمانی هستن هدایت فرما واگر هدایت پذیر نیستن. نیست ونابود بگردان ...امین یا ربالعالمین

  • ناشناس
    0

    اصلاحاتی که به بی بندباری ختم شود ،اصلاح نیست

  • احمد
    0

    ای بابا پیاز کی تاحالا جزو میوه ها شده جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد اونایی که با کبکبه و دبدبه رفتند ثبت نام و بعد دیدند که کرک و پشمشان ریخت سر تعظیم فرود آوردند تو دیگه این وسط چی میگی

  • ناشناس
    0

    روحانی یه چیزی میگه دولتش یه کاره دیگه میکنه دلیلش وجود امثال شما هااست

  • mohammad
    0

    چه دفاعی از اصلاح طلب ها کرده فقط اون جمله اولش ، پناه میبرم به خدا از این همه پر رویی و بی شرمی ، حالا شورای نگهبان یه غلطی کرده ولی عملکرد اصلاح طلب ها قابل دفاع نیست.

  • صفوی
    0

    ,وای چه اعتماد به نفس کاذبی که خود و همگروهی های خود را اصلاح طلب و مورد اشاره آیه شریفه قرآن مجید میداند! این همه بلا بواسطه شماها برایمان ایجاد شد و سفره مردم را خالی کردیدباز خجالت نمی کشید ؟ در این آخرین روزهای دولت تان باز چشم امیدتان به آمریکاست وشما به مردم هیچ اعتقادی ندارید .

  • ناشناس
    0

    احسنت بر تو شیر زن اصلاح طلب

    نظرات شما -
    • ...
      0

      بگو افساد طلب

    • ششش
      0

      وای چقدر بعضیا ذلیل و بدبختن که به یه زن میگن شیر زن تازه گیا یک چرت و پرتایی باب شده مثل همین که البته کار یکسری از همون زنای هرج و مرج طلب که می خوان خودشونو شیرین کنن

    • مشاته
      0

      اصلاح گر سر وصورتند! ایشون آرایشگر خودمون!

  • ...
    0

    تو هم دیگه بیانیه میدیییییییییی؟!؟!؟! الله اکبر . خخخخخخ . خانم شجاعی بهتره دیگه خودتو بارنشسته کنی و به شوهر و بچه هات برسی . خخخخخخ. به اندازه کافی تو و امثال تو به مردم خدمت کردید. دیگه بسه. البته خدمت از در عقب. خخخخخخ .

  • علی حجتی
    0

    خانم شجاعی ، ترا به خدا تو بیا ، فقط تو را کم داشتیم که با احساسات و قضاوتهای خاص خدادادی و یکجانبه زنانه بر مسند ریاست جمهوری کشوری بنشینی که نیاز به مدیریت همه جانبه دارد../ الاشک ( یعنی اشکم در آمد...)

  • مهری
    0

    جون کاش تو ریس جمهور میشدی

    نظرات شما -
    • صحرا
      0

      جواب جون مدونی شیه ایننه : بادجوووووون

  • ناشناس
    0

    چی میگی رد صلاحیت. کاندیدای اصلاحات ب بهانه های واهی!!!!!!!!!!!!خدا لعنتون کنه که اینقدرررررر دروغگوین کشور رو داغون کردن میکنین انوقت شده بهانه های واهی. درار اون چادررو که آبروی اسلامو بررررددددید

  • حميد عزيزي
    0

    آخه شما با چه سابقه مديريتي درخشاني اومدي كانديد شدي كه حالا مدعي هستي

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اداره کشور با علم فقه انجام میشه نه علم مدیریت

  • محمد
    0

    سلام. ظاهرا این خانوم اطلاعات قرآنیش خیلی کمه و کلمات مصلحون و اصلاح در آیات قرآن رو به جناح سیاسی اصلاح طلب نسبت میده!!! تفسیر به رای همینه!!!! یعنی اصول گراها به دنبال اصلاح جامعه نیستند!!!! من موندم اصلا چطور به شما اجازه ثبت نام دادند!!! فکر کنم هنوز معنی اصول گرا و اصلاح طلب رو نمیدونید!!!

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      این خانم نظرشا داده شما نمیخاد حرص بخوری این بدبخت دستش به جایی بند نیست برو نوبت بگیر رای بده به حاج آقا رییسی اصول گرا!!!!!

    • محمد
      0

      خطاب به عباس: نظر این خانوم تفسیر آیات قرآن به نفع خودشه...همون کاری که داعش و وهابیت و ... انجام میدن و سر می برند... لذا کسی که حرص نخوره و قیافه روشنفکر نما بگیره و بگه نظرشه و ... باید جزو همونایی باشه که با انتخاب نادرستشون ۸ سال مردم رو بیچاره و چندین سال کشور رو به عقب راندند... حالا شما چرا حرص روی کار آمدن رییسی رو میخوری؟؟؟!!! خخخخ

  • قاسم
    0

    خانم شجاعی وجعلنا للمسلمین عیدا

  • دختر شجاع
    0

    خانمِ شجاع هنوز اینقدر بدبخت نشدیم ما مردم که شما بشی ولی نعمتمون

  • مهناز
    0

    کسی که قران را بناحق نفسیر به رای کند حکمش چیه ؟؟؟؟ لطفا نظراتتون را بزارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط خوارجن همین

    • ناشناس
      0

      حکمش رسوایی است مثل این خانم، اصلاح، کجا زندگی میکنید ایشان فمنیست مذهبی یا چادری هستند ونتیجه کارشان را هم در دادگاه خانواده وولنگاری زیر پوستی میشود دید در هر حال خداوند لعنتشون کند

  • مهری
    0

    لعنت به این اصلاح طلبان که در طول چند دوره فقط تا توانستن فساد و فحشا و گرانی و بدبختی رو برای ایران رقم زدند عامل تمام طلاق ها و فتنه ها و عدم تمکین زنان از شوهرانشان و نابودی خانواده ها زیر سر این اصلاح طلبان بود

    نظرات شما -
    • ب مهری
      0

      مهری جان ما نفهمیدیم زنی یا مرد که اینجوری از حقوق مردا دفاع میکنی؟شایدم تو منطقه شما مهری اسم مرده

    • مهری
      0

      مهری هستم و خانم هم هستم من از حق دفاع می کنم زیرا در طول چند دهه دیدم که ما خانم ها بسیار در حق آقایان جفا کردیم و ایشان واقعا مظلوم قرار گرفته اند

    • ناشناس
      0

      مهری خانم شیر زن واقعی شما هستین ظلم ظلم است مرد وزن نمیشناسد اگر مرد سخت گیری میکند یا غیرت به خرج میدهد طبیعت اوست اصلاح طلبان زن مرد را یکی میبینند وبه مرد ظلم میکنند ونتیجه اعمالشان را در تمام خانواده های ایرانی میشود دید البته از اصولگرایان هم دل خوشی نداریم فکر نکنند با پس روی هاشون موافق هستیم

  • ایرانی
    0

    بابا واسه خودش مردیه . اینجوری نگاش نکنید . رئیس جمهور بشه حتما لاک ناخن ارزون میشه . به هر حال خدمت به هم نوع کلی ثواب داره .

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    لعنت به اصلاح طلبهای خیانت کار.فقط انقلابی های ضد فساد ودلسوز باید رای بدیم جان اقای ریسی مظلوم عزیز

    نظرات شما -
    • ٧كيسه بختياري
      0

      لعنت بر هرچه خيانتكار علي الخصوص از نوع كاسه ليسش.

    • ناشناس
      0

      تا حالا که فسادهای کلان از قماش شما مدعیان سر زده

  • واقع بین باشیم
    0

    دولت روحانی اصلا اصلاح طلب نبوده و نیست ولی انصافا اگه در زمان خاتمی صاحب خانواده بودید و خرج خونه می کشیدید می دیدید که چقدر دخل و خرج مناسبتر بود و مردم هم آسایش داشتن و هم آرامش نسبی و تورم تقریبا کنترل شده بود و دلار به یک ثباتی رسیده بود و ارتباطات بین المللی در نهایت بعد از انقلاب بود .البته یه تعداد سیاست زده تندرو از هر دو جناح مسیر مجلس و دولت را سخت کرده بودند و شیرینی اون روزها رو به کام عموم مردم تلخ کردند.و از اون موقع به بعد رفاهی آنچنانی ندیدم.شاید الان بعضی موافق نباشن که حتما به نحوی به یک تفکر و جناح خاصی وابستگی دارن و سیاست زده شدن ولی عموم مردم از اون زمان را به خوبی یاد می کنند.

    نظرات شما -
    • خرچنگ
      0

      دولت روحانی اصلاح طلب نبوده ؟؟؟؟!!!! شاخم زد بیرون پس ربیعی و آخوندی و جهانگیری و نوبخت ،،،،،،،،چی هستند ؟؟

  • پوآروو
    0

    پس مادر عروس شما بودی؟!الان نطق کردی!!

  • تهیدست
    0

    رای بی رای زهرا خانم.

    نظرات شما -
    • صف مرغ
      0

      پس بخواب

  • ...
    0

    زهرا شجاعی فاصلیه مرد زن را رعایت کن ایجا پارتی نیست واسه خودات مرکه راه انداختی تمام شد چهل سال شما سوار گردن مردها شدی و وقت شما تمام شده دگر اعتبار ندارید برو واسه نوهات قصته زورگویت رابگو

  • وصیت وسفارش امام
    0

    من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. اکیداً به ملت عزیز ایران سفارش می‌کنم که هوشیار و مراقب باشید،

  • شماعی زاده
    0

    چشم عسلی اخماتا واکن

  • محمد
    0

    سلام مصلحون درایه شریفه به معنای صالح وپرهیزگاری اهل قری است نه مصلحت اندیشی ورانت خواری وقبیله گری که خط مشی اصلاح طلبان امروزی است تفسیربه نفع نکنید

  • فتح اله فریدونی رودبالی
    0

    بقول آقای هاشمی شهردار تهران 32سال دولتها در تصرف اصلاح طلبان بوده در این مدت جز تلاش برای نزدیک شدن به غرب چه کرده اند الان در هشت سال دولت روحانی گرفتار معاهده برجام هستند که به آقای سیف هیچ دستاوردی نداشته و خسارت محض است

  • ژان وار ژان
    0

    شما که به حکم قانونی تمکین نمیکنید چطور از شما انتظار اجرای قانون داشته باشیم ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها