شعارهای «جذاب اما خطرناک» کاندیداها در انتخابات ۱۴۰۰/ جدول

وعده‌های پوپولیستی اکثرا ظاهری جذاب دارند، اما در باطن برای اقتصاد کشور خطرناک هستند و بیم آن می‌رود اجرای آنها در دولت آینده، اوضاع اقتصادی کشور را بدتر کند.

شعارهای «جذاب اما خطرناک» کاندیداها در انتخابات ۱۴۰۰/ جدول

دنیای اقتصاد در شماره امروز خود شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ را بررسی کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است:

به‌زودی رقابت کاندیداهای ریاست‌جمهوری شروع می‌شود و مردم با فهرست بلندبالایی از وعده‌های انتخاباتی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی روبه‌رو خواهند شد. این وعده‌ها را غالبا می‌توان در دو گروه طبقه‌بندی کرد؛ «وعده‌های نادرست، عوام‌فریبانه و پوپولیستی» و «وعده‌های درست و کارشناسی».

مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با هدف روشنگری عمومی در جهت فهم درست مسائل اقتصادی، مشخصات وعده درست و کارشناسی و تفاوت آن با وعده پوپولیستی را شناسایی کرده است. ارزیابی‌ها حاکی از این است که وعده‌های پوپولیستی اکثرا ظاهری جذاب دارند، اما در باطن برای اقتصاد کشور خطرناک هستند؛ بنابراین بیم آن می‌رود که شعارها و وعده‌های «جذاب اما خطرناک» بتوانند به شکلی عرضه شوند که بخشی از شهروندان را به سمت خود متمایل کنند و اجرای آن در دولت آینده، اوضاع اقتصادی کشور را بدتر کند.

«رفاه و رشد اقتصادی»، «تورم»، «نرخ ارز»، «اشتغال» و «فقر و نابرابری» از جمله شاخص‌هایی هستند که در این گزارش همراه با واکاوی نقش دولت در اقتصاد، مورد بررسی قرار گرفته است.

شعارهای خطرناک و شاید جذاب کاندیداها در انتخابات 1400 + جدول

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • Ali
    0

    #نه_به_دولت_سوم_روحانی

    نظرات شما -
    • ۹۹درصد
      0

      نه به همه

  • سروش
    0

    راستش را بخواهند این تئاتر بی آبرو حتی برای مخاطب خودش یعنی ملت جذاب نیست.

  • مورچه
    0

    رای بی رای ب قدرت طلبان ضدمردم ایران وعاشقان اجنبی

  • 123
    0

    جمهوری فریب.ربا.دروغ.دزدی سر اومد زمستون

    نظرات شما -
    • 123
      0

      اون کسی که رای منفی میده.میخوام بگم حقت همین تو سری خوردن یارانه بخور و نمیرته.امثال تو هستن که جایی ندارن

  • غیر قابل نشر
    0

    مرد حسابی این وعده ها بقولی مثل مهریه است.کی داده وکی گرفته که شما جدی گرفتی .فردای انتخابات همه فراموش میشه .

  • مملی
    0

    خوب است به این مطلب اشاره شود که در رابطه با صندوق بازنشستگی یکی دو بار اشاره و شعار انرا پوپولیستی نامیده اید عرض شود یک بیمه شده سی سال حق بیمه داده و دراخر عمری نباید از رفاه و اسایش برخوردار شود شما یعنی هر دولتی امده از حساب حق و حقوق بیمه بازنشستگان برداشت کرده و پولی که می بایست سرمایه گذاری برای انها شود را خودش خورده حال چندر غاز به حقوق انها اضافه می شود صدایتان در امده بروید کشورهای سرمایه داری را ببنید و از انها درس عبرت بگیرید (با تورم بالای ۶۰٪

    نظرات شما -
    • سروری
      0

      اگر حتی حقوق ها 100 در صد اضافه بشه اگر حتی میلیاردها تومان پول میان مردم پاشیده بشه. باز هم مشکل اقتصاد کشور و معیشت مردم حل نخواهد شد. چرا چون همه اینها تنها نقش مسکن برای درد دارد و چند صباحی که گذشت دوباره درد خودش را نشان میدهد و باز همان آش و همان کاسه. مشکلات اقتصادی کشور باید ریشه ای حل شود تا برای همیشه بر طرف شود. اما خب چه میشود کرد مردم بیشتر به همین شعارهای پوپولیستی رای میدهند و هیچگاه به متخصصین و اقتصاد دان های خود رای نمیدهند. اقای رضایی. همتی. خوش چهره. اینها اقتصاد دان و استاد دانشگاه هستند اما هیچگاه مردم ایران به آنها اقبالی نشان نمیدهند و به آنها رای نمیدهند. اما فردا اگر کسی بیاید شعار بدهد ماهی 5 میلیون تومان بهتون میدم همه به او رای میدند. درد اینجاست.

  • ناشناس
    0

    اين شعارها جاي شرمندگي داره. يعني تو اين مدت رو به عقب رفتيم، مردم دنيا تو فكر زندگي مدرن هستن ما تو صف روغن و مرغ هستيم يا تو تاريكي قطعي برق، واقعا اف بر شرفتون

  • دانیال
    0

    ابراهیم رئیسی=حسن روحانی

  • ع.م
    0

    آیا میدانی با رای به جهانگیری میتوانی جهانی را بگیری؟

  • Amir
    0

    دراینکه شعارهای پوپولیستی ووعده وعیدها خطرناک هستند شکی نیست،ولی ای کاش افرادی که چنین مسائلی رابررسی میکنند ودرباره خطرناک بودن شعارهای فریبنده کاندیداهانظرمیدهند ونگران بودجه آینده این سری مسائل هستند،قبل ازآن زمینه خطرپذیری آن را بررسی ودرجهت رفع علت پذیرش خطررابررسی میکردند. وقتی گرانی وتورم وزباله گردی وبیکاری وخجالت کشیدن سرپرست خانواده و......جایگزین رفاه وآسایش میگردد طبیعی است که یک کاندید ازاین نقطه ضعف استفاده کرده وطبیعی ترازآن ،پذیرش آن توسط مردم رانده ازهمه جامی شود.پس بهترآن است که آب راازسرآب بست.وبه فکر آسایش مردم بود

  • علی طهرانی
    0

    اولا شما خودت تو این جدول سیاست خارجی رو سانسور کردی اصلا تو لیستم قرار ندادیش چه برسه که بخوای مسیر درست و غلطش رو بگی البته حق داری این مسائل به گفته خود مسئولین دست دولت و وزیر امور خارجش نیست و تصمیم رو نهاد های بالا دستی میگیرن و دولت باید اجرا کنه و اصلی ترین مشکل کشور تحریمهایی است که دنیا به تبعیت از کشورهای قدرتمند با همراهی قطعنامه های سازمان ملل داره علیه سیاستهای خارجی ما اعمال میکنه و این تحریمها برای مردم مشکل درست میکنه البته اونایی که مشکل اقتصادی دارویی پزشکی بانکی و وام و در کل معیشتی ندارن مردم عادی و مسئولین نیستن و تحت هر تحریم و شرایطی در بهترین و با کیفیت ترین شرایط ممکن زندگی میکنند .در کل سیاست خارجی از بحث انتخوابات قابل حذف نیست چون هیچ انسان عاقلی نمیتواند بگوید تحریمها و تبعیت دنیا از انها که حتی کشورهایی که مثلا دوست ما هستند مثل چین و روسیه هم حداقل از نوع اقتصادی تحریمها پیروی کردند و به ما فشار اقتصادی اوردند ربطی به شرایط بد فعلی و معیشت مردم ندارد.

  • علی طهرانی
    0

    بخش خنده دار متن شما حمایت موثر از صادر کنندگان و پیوستن به زنجیره تامین جهانی هستش که دقیقا دارید از چی صحبت میکنید با وجود دشمنیهای ادامه دار ما با دنیا و تحریمهای متقابل سازمان ملل و دنیا علیه ما که فقط میتونیم کالامون رو مفتی صادر کنیم و هیچ بانک و کشوری نمیتونه پولش رو از مجاری قانونی بانکی به ما برگردونه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها