تاکید فراری‌های کره شمالی به دولت بایدن برای سختگیری‌های بیشتر

فراری‌های کره شمالی و گروهی از فعالان در حالی به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کردند تا فشارها بر کره شمالی را درباره حقوق بشر بیشتر کند که مون جائه این امروز (چهارشنبه) برای نخستین نشست با جو بایدن، راهی واشنگتن شده است.

تاکید فراری‌های کره شمالی به دولت بایدن برای سختگیری‌های بیشتر

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفری چهار روزه وارد واشنگتن می‌شود و این سفر شامل یکسری نشست‌ها با مقام‌های کنگره و شخص جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و همچنین بازدید از کارخانه تولید باطری کره جنوبی در جورجیا می‌شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی در سال گذشته میلادی قانونی را مطرح کرد که بر اساس آن، فراری‌های کره شمالی و فعالان نباید خبرنامه‌هایشان را با بالن و سایر ابزارها به کره شمالی ارسال کنند و این قانون از نظر منتقدان راهی برای بهبود روابط بین دو کره محسوب می‌شود.

فعالان برای چندین دهه است که خبرنامه‌هایی را در کنار مواد غذایی، دارو، رادیوهای کوچک، یک دلاری و یو.اس.بی‌های حاوی اخبار کره جنوبی و سریال‌های این کشور به کره شمالی می‌فرستادند.

پیونگ یانگ بارها این اقدامات را محکوم کرده و به دولت سئول تاکید کرده تا این اقدامات را متوقف کند یا روابط بین دو کره بیش از پیش مخدوش می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها